K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2014, 10:23   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Kan jeg blive pålagt flere timer end visiteret til ?

Jeg har et Flexjob på en Skolebus Rute, hvor jeg har haft 20 timer de sidste 3 år uden sygedage, det passer med de timer jeg blev visiteret til i sin tid.

I går fredag, ringer arbejdsgiveren og siger jeg skal flyttes til en anden rute ( som er på ca. 30 timer om ugen ) end den jeg har kørt de sidste 3 år.


Kan jeg godt blive pålagt at tage flere timer end jeg er visiteret til ??

Det er samme firma, bare en anden rute

Sidst redigeret af last47; 09-08-2014 kl. 10:50.
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 10:39   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Hvis du kan holde til flere timer så er det din pligt at gøre det
men der er to ting som skal med en ting er antal timer ingen af os er egentligt godkendt til et antal timer da man jo kan mere eller mindre i forskellige jobs desuden er timerne blot et tal det der gælder i dag er det antal effektive timer som dit arbejde svare til.

Det sidste er det mest alvorlige for dig hvis du arbejder 20 timer effektivt lige nu så skal du ikke over det!!! en arbejdstid mere end 20 timer effektivt vil i dag give du ikke er berettiget til et flexjob men vil blive betegnet som selvforsørgende, en anden hage er hvis kommunen betragter ændringen som nyt så vil du gå fra de gamle regler over til de nye regler
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 11:27   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Burde

du ikke kunne.

Da du i sin blev fleksjobber var det med et vist antal timer... går jeg ud fra.

Tak en snak med din jobkonsulent på mandag og hvis du er i fagforening... de kan give dig klar besked.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 11:41   #4
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Har sendt en besked til Jobkonsulenten og skrevet til min Fagforening

Jo jeg blev visiteret til 20 timer i sin tid, og det er gået rigtigt godt med de 20 timer
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 12:18   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej de er jo en grund til du er fleksjobber

de kan bede dig om at prøve om det kan gå. men du er ikke tvunget 30 timer og på en skolebus rute er der jo nok ikke mange skånehensyn, så kunne du jo bare arbejde som alm arbejder.

det eneste der ligger i det er du kan blive fyret ,hvis de ikke har en rute til dig mere, men det er din jk som skal ind og råbe højt, du kan jo ikke bare tage et job på 33% større arbejdes tid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 12:45   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Øh - 50 procent flere timer
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 12:55   #7
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Jeg har prøvet at se om jeg kunne gå lidt op i timer tidligere og det kunne jeg ikke om kom ned på de 20 timer igen som jeg kan klare.

Jeg havde en rigtig god rute på de 20 timer, men den var der nok en anden der ville have, og så er det jo let at tage en Flexjobber og flytte og se helt bort fra Timerne og bare pålægge mig ruten

Tillidsmanden har lovet at gøre noget på mandag når det nye Skoleår starter igen.

Jo 50% flere timer er jo en del, når jeg visiteret til 20 og vist gennem en årrække jeg kan klare de 20 timer uden sygdom / fravær

Ikke relevandt

Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Ikke relevandt
Fik skrevet noget som ikke var relevandt for mit spørgsmål, og kunne ikke slette indlæg 7 til spørgsmålet
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 09:03   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du må ikke selv begynde at arbejde de 30timer, fordi der så kan ligge en anerkendelse fra din side.

Alternativt må du sygemelde dig, eller gå når de 20timer er opbrugt.

De kan kun ændre timer, hvis du på baggrund af helbredsmæssig årsager er blevet bedre, og dette skal således ændres i fleksbevis/tilkendelse, men...

Tror IKKE at du kan godkendes med 30timer idet det jo så hedder selvforsørgelse i deltidsstilling.

Men da du jo helbredsmæssig IKKE kan, skal du istedet fyres, med godtgørelse, + ekstra, pga manglende varsel oa.

Få derfor fat i kommune, og fagforening, PROMTE!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 09:42   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Enig med Popiae, hurtig rådgivning fra omgivelserne..

.... fordi spørgsmålet er om det er en enkelt arbejdsleder, som ikke hverken kender konsekvensen og lovgivningen for området.

Eller det er selve firmaet nye politik.

Det er væsentligt, at få afklaret.

Hvis, det er en enkeltstående arbejdsleder som er, som en elefant i en glasbutik, vil problemet løses hurtigt.

Men, hvis det er firmaet nye politik og de dermed er indstillet på at betale den bod som uværgeligt vil komme, er du på vej ind i problemer.

Men, at arbejde over det i det aftalte, vil være meget skadende for din fremtid, fordi kommunen vil omgående udnytte den situation. Det kan du være 100% sikker på.

Men lad os høre nærmere, hvad sagen ender med.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 10:08   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gå i dialog med relevante parter. Ellers kan du ende ud i, at der ikke er et job til dig.
Er der tale om ruteomlægninger fx i forbindelse med ny skolereform?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension