K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 17:37   #81
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hans ikke omkring ytringsfriheden den er fast endnu heldigvis da og grundloven gælder .. sådan er det ...

Og hvad ang at have sit navn ude, ja så er der jo ingen der skylder dig sit navn og gør man forkert så kommer deres navn frem til rette sted .. ikke til flere 100.000 der kigger med...

Måske godt det samme at vi ikke bliver ved med at gå som katten om den varme grød i forhold til kommuner .. nogen skal stå til ansvar så kan man dokumentere ulovligheder så go for it ..

Jeg har selv lagt navne ud på både kommune og ansatte og har da altid sendt dem en kopi jeg har ikke noget at skjule men derfor skriver jeg alligevel med nick ...

men i min kommune er der vist ikke så meget hemmelighed om hvem jeg er ..men på nettet er det jo en helt anden ting ikk ??

PS kan du henvise til ændringer i grundloven ... ???

Så vidt jeg husker så kan der ikke ændres i en grundlov uden at der er folketingsvalg ..
men vil da lige undersøge det nærmere for så har jeg sgi godt nok sovet i timen , det eneste jeg kan huske at der er lavet om er tronfølgeloven og det var i forbindelse med et valg og befolkningen skulle stemme.. så jeg tvivler nu på at der er lavet noget om i grundloven ... men ser frem til at du påviser det for mig

Sidst redigeret af Hejdien; 12-04-2011 kl. 17:42.
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:02   #82
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Jeg har stadig svært ved at tage det seriøst, at man kan smide en sagsbehandlers (eller hvilken som helst andens) navn ud til skue for 100.000, uden selv at fortælle, hvem man er, især fordi den anden ikke har mulighed for at forsvare sig mod en anonym anmelder, og fordi anklagerne kun bliver udtryk for en meget subjektiv vurdering.

Det er jo svært at vide, om det har været almindelig dårlig kemi, urealistiske forestillinger hos en borger, en vred sagsbehandler, simple misforståelser, politiske bevæggrunde eller noget andet, der i virkeligheden har været baggrund for en given oplevelse hos kommunen, når kun én side må komme til orde.

Det er nemt at beskylde nogen, når man er anonym, det er så svært, hvis man pludselig skal være ansvarlig for sine handlinger - jeg giver ikke meget for folk, der kun tør anklage i det skjulte.


Nej, selvfølgelig kan jeg ikke henvise til ændringer i grundloven - al den stund den ikke er ændret.
Ift. EU er grundloven imidlertid blevet fortolket og refortolket flere gange, ellers kunne vi ikke være medlem af EU, og der er kommet højesteretdomme, der har bøjet grundlovens oprindelige mening.
Da der ikke findes noget centralt offentligt arkiv over domme, kan jeg ikke give et link.


Jeg vil undlade at skrive mere i tråden, som jeg afsluttende atter vil kalde den dummeste og mest useriøse, jeg har læst på K10 i de par år, jeg har været medlem.
Yderligere kommentarer til mig kan sendes som en PM.

Sidst redigeret af Hans; 12-04-2011 kl. 18:13. Årsag: Tilføjelse
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:21   #83
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg er meget enig med dig Hans.

I det hele taget synes jeg, det er skræmmende som den enkelte sagsbehandler bliver lagt for had i disse tider.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:23   #84
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser

Det er jo svært at vide, om det har været almindelig dårlig kemi, urealistiske forestillinger hos en borger, en vred sagsbehandler, simple misforståelser, politiske bevæggrunde eller noget andet, der i virkeligheden har været baggrund for en given oplevelse hos kommunen, når kun én side må komme til orde.
...inden du smutter:

Der er IKKE tale om et enkeltstående tilfælde, men om årelange sagsbehandlinger i forhold til førtidspensioner på 5, 10 og måske 15 år...

...hvis IKKE den OVERORDNEDE sagsbehandling var så grel, som tilfældet er, så ville jeg være helt enig med dig med hensyn til IKKE at lægge navne ud.

Sidst redigeret af Carmen; 12-04-2011 kl. 18:39.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:29   #85
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er meget enig med dig Hans.

I det hele taget synes jeg, det er skræmmende som den enkelte sagsbehandler bliver lagt for had i disse tider.
Det er IKKE folk på gulvet, sagsbehandlere, der er interessante i denne førtidspensionssammenhæng, så længe lovgivningen bliver overholdt:

Det er overordnede i samspil med visse lægefaglige personer, systematikken og politikken på førtidspensionsområdet, der er det interessante.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:43   #86
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Heidien.... du har også lukket munden på mig.. Lotte og co får lov til at ha tråden for sig selv.. og lad dem bare hænge folk ud med navn og det hele...

Men jeg vil stadig påstå at denne tråd ikke hører hjemme her på K10 .. og særligt ikke da Lotte kom med en jap jap jap smøre .. svarede ikke på hvorfor hun ikke var startet med at klage over ortp. lægen...

Carmen .. lad være med at råbe af folk i denne tråd.. det du skriver bliver ikke mere sandt af den grund... og i webs retningslinier om god opførsel her på K10 så skal råb med store bogstaver ikke være her...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:44   #87
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Er "jeg adlød kun ordre" et godt nok argument for at udsætte mennesker for grusomme ting, selvom lovgivningen siger det?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 18:50   #88
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Er "jeg adlød kun ordre" et godt nok argument for at udsætte mennesker for grusomme ting, selvom lovgivningen siger det?
Næ, men er der nogen, der har skrevet det??
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 19:05   #89
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Essensen thomas75, essensen.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 20:10   #90
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er enig med Hans.

Tænk hvis sagsbehandlere anonymt lagde navne ud på de borgere, de opfatter som kværulanter eller det, der er værre.
Jeg kan kun være enig med dig Thomas, er det sådan vi vil ses, eller vil vi vælge at hæve standarden, for hvordan man respektere, og er i dialog med sine medmennesker.

Jeg mener heller ikke at navnehetz, er noget K10 skal beskæftige sige med.

Jeg forstår godt at man kan føles sig trådt på, når man ikke føler man bliver forstået, men så man tage det op i det rigtige forum, og her må det være med de personer man har et udestående med.

Jeg vil så til gengæld gerne læse om hvordan problemer er blevet løst, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer i sagsbehandlingen.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension