K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 15:52   #21
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Det er et uhyggeligt samfund vi lever i og nogle gange kan man da godt havde den største lyst til at opgive det hele. Man bliver umyndig gjort, alt hvad man siger skal lige tjekkes op på. Trusler er da også en del af dagligdagen, hvis ikke du møde op der og der på det og det tidspunkt så tager vi dine penge. Jeg må da indrømme at kampen med kommunen, og alle de nedværdigende samtaler og arbejdsprøvninger har givet mig en depression. Det værste er ved at vi bliver behandlet som løgnere og hypokondere.

Heldigvis har jeg min datter, som altid evner at få mit humøret op igen. Hun er knap tre og snakker som et vandfald. Hendes barnlige glæde ved alting smitter af, og minder mig om at livet er andet end smerter og den håbløse kamp med kommunen!

Der kan findes små glæder over alt, selv om det til tider kan være svært.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 11:31   #22
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Accept fra omgivelser

Hej

Har tænkt lidt over det her
Måske drejer det med accept først og fremmest at Jeg selv kan acceptere at jeg er syg og vil være det resten af mit liv

Jeg følte ikke FP som en sejr men som et nederlag for mig som person
Selv om det er over 20 år siden jeg røg ud af arbejdsmarkedet
Jeg skulle ikke kæmpe for pension men for at undgå den hvilket så ikke lykkes

Set med fornuftens briller var det nok det rigtige, men at få tæppet trukket væk på den måde var svært
Bruger over en time at skrive det her da min arbejdsskade gør at jeg udtrættes meget hurtigt,så jeg har brug for mange pauser
Ja accepten er der småt med fra andre for de ser mig kun når jeg lige har hvilet
Med FP kom også depressioner .Nogle år efter min arbejdsskade kom der ledgigt/slidgigt i ryg og alle store led så det er lidt træls, og som prikken over iet har jeg fået tinnitus på det ene øre
Gigten kan nu ses på mine fingre så det er da lidt at vise frem når det kommer" hvad laver du så"
Jeg er begyndt at lade være med at svare når der bliver spurgt
Når der insisteres på svar vender jeg ryggen til, så kan vedkommende måske fatte det
Måske er jeg ved at blive en "sur gammel mand" det driller min kone meget med
Det er ikke nok at få FP der skal også læres at leve med den,ikke kun fordi der er færre penge men fordi du hver dag bliver tvunget til at se dig selv som syg


Hilsner til alle
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 17:36   #23
minusmenneske
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
minusmenneske er ny på vejen
Exclamation Fake & Fejl-diagnoser :

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Det værste er ved at vi bliver behandlet som løgnere og hypokondere.

Der kan findes små glæder over alt, selv om det til tider kan være svært.
.

de små glæder ødelægges gang på gang af Læger, kommunal-folk og Sygeplejere, der efter min bedømmelse elsker at nedværdige.
Jeg er mindst lige så voksen og fornuftig som en tilfældig Læge på et Offentligt Hospital, MEN dén diagnose jeg har fået tilklæbet mit person-nummer det giver disse Læger grønt Lys til at de kan tale ned til, ydmyge og fejl-diagnosticere yderligere. Glæder? = 0 med dem i mit Liv.

Min Mor og jeg er altid blevet nedrakket og FEJL-diagnosticerede af Kommunal-læger. Deres uddannelses- niveau? menneskelige niveau? De når hverken min Mor eller jeg til sokkeholderne... da de er indskrænkede, nedværdigende, selvophøjede, tilsvinende, sadistiske vil jeg mene.
( Søren Vendtegodt bliver fanget på færsk gerning med hvad med ALLE de andre talrige opkomlinge Læger? )
Hvad kan der gøres ved det? Hverken min Mor eller jeg har nogensinde haft de diagnoser disse "læger" og personale har pyntet os med. Det er KLART at den anden vej rundt heller ikke er sjov: hvor personer som behøver pensionering ikke kan opnå dette. Vi har så opnået det men med rædsom nedværdigelse til følge....... de skalter og valter? uden hindring? Klager man er det samme type mennesker som sidder og bestemmer OM man får medhold i klagerne.

-------------

i 2010 blev jeg oversået af skovflåter og var tydeligt i livsfare: lægestanden betegnede mig én efter én som havende Parasitofobi... og være hallucineret: Skizofren Paranoid. Jeg synes at deres ´tilsvininger`/ "diagnoser" er smagløse, farlige...... Forinden skovflåt-épisoden havde jeg i forvejen en alvorlig hudlidelse som oprindeligt var noget smitte fra iraner ( måske hans kæledyr / får, geder?) Men dette lavede Lægestanden om til at det også var en art hypokondri, hallucinationer :-S Jeg har simpelthen ikke viden nok til hvordan man kommer ud af alle deres Fejldiagnoser! Det må være svært at være Skizofren Paranoid, men jeg skal lige love for at dét at blive betegnet diagnoser for noget man afgjort ikke er og ikke fejler, det er ... jeg har mistet min tiltro til medmennesker heraf... Måske nogen herinde kan vise mig vej. Jeg har klaget alletænkelige steder, men uden resultat. Det værste er at Folk, andre læger, myndigheder vitterlig hopper på den: De tror på de lægers fake- diagnoser... det er altså en farlig situation at blive betegnet Skizofren Paranoid og at man slet slet ikke er det ( !!! )
Der har bla. været ét par mænd som har brudt ind hos os, samt har udøvet sexuel misbrug...
Hvad kan man klage over når man betegnes Skizofren Paranoid? Så er der Grønt Lys for misbrug af os.
Det hele er et stort mareridt indeni et mareridt: Et mareridt bifaldt af div. uhyggelige "Læger"
(der er også tale om diskrete Lægeforsøg. umulige at klage over, dersom ´man` jo er Paranoid, hallucineret).


-----------------------
Det ville være mig en Glæde at kunne komme i Kontakt med Journalister og afsløre korruptionen i det system.
( mit mobil tel. nr indtil 01- Oktober, hvor dette offentlige nr vil udgå : 2010 2326)
: Lægerne og Kommunalfolk, Socialrådgivere, Sygeplejersker taler bare hinanden efter munden, skriver ens snavs ned i journalerne...
.... de har muligvis flere gode begrundelser, efter deres egen mening, men det er igen blot tilsvining...
Og de ELSKER at tilsvine én og anden ´svækket`person, eller afvise borgeres fysiske skader & behov ( kontrol-freaks)
Det er derfor vigtigt at denslags mennesker IKKE MERE får adgang til disse uddannelser & nøgle-Job
Min diagnose er jo faktisk Løgner :-/ Borderlinefolk lyver, faker meget? de kan blive agressive osv
Jeg har aldrig haft noget af alt dette: vrede, agression o.l. og jeg benytter kun almindelige, sjældne hvide løgne
Mit dåbs-navn betyder Engel... men Lægestanden og Kommunalfolk laver mit person.nr OM til en art Hell´s Angel
Det tåbelige er at alt dette KUN og KUN vedhæftes mit personnummer, dersom jeg slet slet ikke er sådan:
Fremmede mennesker vil IKKE opfatte mig som hverken Hypokonder, Skizofren eller Borderline m.m.
Jeg lægger heller ikke skjul på noget i min karakter. Jeg er simpelthen slet ikke sådan, nærmest modsat.
Det er som at tage ét skridt ind i et mareridt, og ét enkelt skridt så er man ude igen...
Og igen ind i mareriddet, med ALT hvad der er kommunalt. Tro mig, det er meget. Meget er kommunalt.¨
Jeg kan ikke =>
Få revalidering, jobbe med børn ( Skizofren / borderline?!) , jeg kan ikke få en god lægebehandling, ikke få et godt job,
Jeg kan ikke være frivillig hos f.ex. Natteravnene, jeg frarådes nogle selvforsvar-kurser/ yoga m.m.
Mit Liv har været, er et mareridt, på trods af at jeg, af karakter og gemyt, er stik modsat disse diagnoser.

Sidst redigeret af minusmenneske; 04-09-2012 kl. 18:25. Årsag: det er jo spontant nedskrevet uden kladde først, så der komme jo ´rettelser` i denslags
minusmenneske er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
hvad med en gratis tur i vandet ? c.l.e.o. Alt det andet 1 08-10-2011 23:03
Hej hvor finder man en Lov der beskriver hvad man må når man er i flexjob? Erik Hovedskou Spørgsmål ang fleksjob 3 19-11-2010 19:33
En psykolog beskriver en handicappets arbejdsliv zuza At søge førtidspension 1 14-10-2007 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension