K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2016, 20:05   #41
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Din fætter skal have pension med det samme, hvis han lider af en svær uhelbredelig psykisk sygdom, det er ingen tvivl om.

Problemet er vel, at ingen kan sige om han med tiden vil få det bedre, de fleste psykiatere mener jo, at mange igen vil kunne komme ud på arbejdsmarkedet.

Hvor lang tid har han egentlig været syg og hvad har han arbejdet med førhen?

Sidst redigeret af Moreo; 22-09-2016 kl. 20:19. Årsag: Manglede et par ord.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 20:24   #42
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Moreo

Der er heldigvis.... hvis man kan sige det sådan..... flere psykiatere, der konstaterer, at behandlingsmuligheder er udtømt, og tilstanden nok er kronisk, uden at der er udsigt til den store bedring.
Jamen han har nok været det længe, men så er det taget til med årene. Journaler går tilbage til 2011.

Jeg er chokeret.....!!
Jeg har lige fået besked fra ny sagsbehandler, at hun ikke har journaler fra nuværende psykiatri indhentet. Min fætters gamle sagsbehandler har heller ikke indhentet oplysninger fra nuværende psykiatri `???!!!! RYSTENDE!
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 21:03   #43
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Jeg er chokeret.....!!
Jeg har lige fået besked fra ny sagsbehandler, at hun ikke har journaler fra nuværende psykiatri indhentet. Min fætters gamle sagsbehandler har heller ikke indhentet oplysninger fra nuværende psykiatri `???!!!! RYSTENDE!
Efter at have læst med på K10 i flere år er jeg egentligt ikke overrasket, jeg synes snart at have læst om så meget snyd, bedrag og/eller slendrian fra kommuners side at jeg efterhånden forventer noget sådan, suk.

De beskeder du har skrevet her i tråden tyder på flere beskrivelser som I ikke kan genkende og som ikke passer med beskrivelser fra psykiatrien.
Har du oprettet et dokument hvor du henviser til de forskellige kommentarer og skrevet jeres rettelser til det ?

Dokumentet skal afleveres sammen med alle de manglende dokumenter, selvfølgeligt mod kvittering.

Når du har afleveret alt du synes der mangler, så afventer du i nogen tid og søger så aktindsigt siden sidst, så du kan sikre dig at de nye dokumenter som du lige har indleveret også findes i sagen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 22:49   #44
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej nørd

Det er et godt råd, at jeg lige venter, og sikrer mig de har modtaget de nye dokumenter...
Så jeg ikke forhaster mig, og søger på foreliggende grundl, lige efter jeg har fået en kvittering på de afleverede dokumenter.

Herinde kan jeg jo godt skrive det som jeg tænker,..... at det er direkte løgnagtig og ussel opførsel. Den tidligere sagsbehandler har enten været total slendrian, som du skriver, eller direkte løjet min fætters kontaktperson op i hovedet, at de nu har indhentet og opdateret alle oplysninger og journaler i sagen.

Jeg har lige skrevet en klage til kommunen, at det er rystende, at de ikke har indhentet journalen fra nuværende psykiatri. Jeg har også påpeget at min fætter har været tilknyttet den psyk afd. 1 1/2 år nu, og 1 sagsb. har haft over 1 år til at hente journal hjem, og den nye 5 måneder.
Så har jeg påpeget fejl i den nye sagsb. udtalelser, fra 1 møde? Er det ikke ca det du mener jeg skal gøre Nørd?
Når så de får journaler fra nuværende psykiatri, er de modsættende udtalelser, så tydelige, at det helt til grin....
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 00:39   #45
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej nørd

Det er et godt råd, at jeg lige venter, og sikrer mig de har modtaget de nye dokumenter...
Så jeg ikke forhaster mig, og søger på foreliggende grundl, lige efter jeg har fået en kvittering på de afleverede dokumenter.

Herinde kan jeg jo godt skrive det som jeg tænker,..... at det er direkte løgnagtig og ussel opførsel. Den tidligere sagsbehandler har enten været total slendrian, som du skriver, eller direkte løjet min fætters kontaktperson op i hovedet, at de nu har indhentet og opdateret alle oplysninger og journaler i sagen.

Jeg har lige skrevet en klage til kommunen, at det er rystende, at de ikke har indhentet journalen fra nuværende psykiatri. Jeg har også påpeget at min fætter har været tilknyttet den psyk afd. 1 1/2 år nu, og 1 sagsb. har haft over 1 år til at hente journal hjem, og den nye 5 måneder.
Så har jeg påpeget fejl i den nye sagsb. udtalelser, fra 1 møde? Er det ikke ca det du mener jeg skal gøre Nørd?
Når så de får journaler fra nuværende psykiatri, er de modsættende udtalelser, så tydelige, at det helt til grin....
Trods du afleverer med kvittering eller over E- boks, så husk at have en kopi selv. Jeg har oplevet flere gange at dokumenter jeg ved er afsendt digitalt til kommunen ikke er modtaget, og måtte sende en 3 die gang. Enten kan de slet ikke finde ud af det eller også er det bevidst trækken i langdrag. Det kunne jo være man døde undervejs.
Ja, jeg sidder selv med sager, og nogen gange tænker jeg at jeg, at jeg er på en anden planet. Jeg laver mine egne vitser, om systemet, men de er for grove til at skrive her.
Man er desværre retsløs, og sagsbehandlerne har ikke autorisation, så man kan ikke ramme dem medmindre de tager af kassen.
Hvis alt går galt kan jeg anbefale at forhøre sig hos Elmer advokater. Råd koster ikke noget. Find dem på hjemmesiden.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 08:46   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Jeg har lige skrevet en klage til kommunen, at det er rystende, at de ikke har indhentet journalen fra nuværende psykiatri. Jeg har også påpeget at min fætter har været tilknyttet den psyk afd. 1 1/2 år nu, og 1 sagsb. har haft over 1 år til at hente journal hjem, og den nye 5 måneder.
Du kan adressere den til jobcenterchefen, så skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, ellers lander den bare på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 10:24   #47
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
@Lille Hjælper

Nej, jeg tænkte overhovedet ikke i klage, jeg tænkte kun "sagen".

Oprette et dokument som helt nøgternt beskriver hvad man er uenig i, og skrive som overskrift at dette bedes tilføjes til sagsakterne.
Så kommer de urigtige ting ikke til at stå hen som værende rigtige.

Det kunne eksempelvis stå sådan:

dato har sagsbehandler x skrevet xxxxxxxx, dette er faktuelt ikke korrekt da Psykiatrien dato skriver således yyyyyyyyy.

dato har sagsbehandler z skrevet rrrrrrr, det er vi ikke enige i, vi mener at tinge er sket på følgende måde fffffffffff.


Men derfor er det nok ikke en dårlig ide også at skrive en klage til jobcenterchefen.

Sidst redigeret af Nørd; 23-09-2016 kl. 10:28.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 11:25   #48
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Vovse og nørd

Heldigvis bliver alle skrivelser gemt i sendt post. Men det er selvfølgelig ligegyldig, hvis de ikke indgår i sagen,... når en sagsbehandler påstår de ikke er modtaget hmmmm...???

Men som Nørd skriver,.. jeg sender dokumenterne, og søger akt indsigt lidt efter. Er dokumenterne der stadig ikke, må jeg gentage processen.

Hmm, Ja vovse... jeg skulle have skrevet til jobcenterchefen ..! Jeg har skrevet til Esbjerg kommune/ alle henvendelser og hvilken sag det drejer sig om,og øverst står der at det er en klage.

Men hvis det er jobcenterchefen og hans ledere der dikterer processen , er det op af bakke...

Jeg tænker det er en rigtig god ide, med det dokument du nævner nørd.

Jamen tak for rådet vase, så ved jeg hvem jeg kan henvende mig til, hvis alt vælter.

Det her er jo ikke engang systemet, som det er ment det skal være??? At kommunen, ledere, og medarbejdere så bevidst snyder, sylter og andet godt, er jo helt gak...
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 18:57   #49
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Din fætter skal have pension med det samme, hvis han lider af en svær uhelbredelig psykisk sygdom, det er ingen tvivl om.

Problemet er vel, at ingen kan sige om han med tiden vil få det bedre, de fleste psykiatere mener jo, at mange igen vil kunne komme ud på arbejdsmarkedet.

Hvor lang tid har han egentlig været syg og hvad har han arbejdet med førhen?
Ja, jeg kender godt til psykiatere der mener, at nogen kan få det bedre, og det er også sandt. Man skal ikke tage håbet fra folk men,men.
Oveni skal psykiatere jo også både overfor Patienter, sig selv og systemet kunne retfærdiggøre deres praksis.
Det duer jo ikke , hvis de går ud og siger. Nu udskriver jeg det her medicin til dig. Der er rigtig mange som ikke kan lide det ,fordi bivirkningerne er voldsomme, men jeg har ikke andet at tilbyde. Du kommer til at savle. du bliver en zombie, men du bliver mere rolig, så dine omgiveler bedre kan holde dig ud.
Hvis det var så fantastisk ville folk jo ikke gemme pillerne under tungen, og nu taler jeg om folk der har haft pension i årevis. Jeg kunne skrive en hel roman om emnet, men det fører for vidt.

Der er også psykiatere, som kæmper hårdt for deres patienter og forsøger at hjælpe udover medicin, men systemet er ikke gearet til det.

For nogen virker placeboeffekten, men der er mest i forhold til depressioner.

Man får det jo ikke bedre af aktiveringskurser m.v.
Faktisk viser en undersøgelse fra SFI, at folk faktisk får det bedre , når de er kommet på førtidspension.
For mig er det logik eftersom folk slipper for uro omkring fremtid. De får ro til at koncentrere sig om de gode ting i livet uden hele tiden at skulle se i E-boks efter hvad kommunen forlanger..
Når diverse politikere taler om parkering på pension får de det jo til at lýde, som om en pension gør folk mere syge.
Jeg husker pt. ikke alderen på din fætter, men mener at han er ung.

Ved du hvilket præparat han er ordineret?
Ved du hvilken dosis?
Hvad siger han selv om medicinen?

Hvis det er for privat, så undlad at svare. Det forstår jeg.

Hvor går dín fætter i behandling?
Er det en privatpraktiserende eller i socialpsykiatrien/ distrikspsykiatrien.
Har din fætter en behandlingsdom?

Jeg ved det er meget personligt, så undlad at svare hvis det går for tæt på,.
Håber det bedste og frygter det værste.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Vovse og nørd

Heldigvis bliver alle skrivelser gemt i sendt post. Men det er selvfølgelig ligegyldig, hvis de ikke indgår i sagen,... når en sagsbehandler påstår de ikke er modtaget hmmmm...???

Men som Nørd skriver,.. jeg sender dokumenterne, og søger akt indsigt lidt efter. Er dokumenterne der stadig ikke, må jeg gentage processen.

Hmm, Ja vovse... jeg skulle have skrevet til jobcenterchefen ..! Jeg har skrevet til Esbjerg kommune/ alle henvendelser og hvilken sag det drejer sig om,og øverst står der at det er en klage.

Men hvis det er jobcenterchefen og hans ledere der dikterer processen , er det op af bakke...

Jeg tænker det er en rigtig god ide, med det dokument du nævner nørd.

Jamen tak for rådet vase, så ved jeg hvem jeg kan henvende mig til, hvis alt vælter.

Det her er jo ikke engang systemet, som det er ment det skal være??? At kommunen, ledere, og medarbejdere så bevidst snyder, sylter og andet godt, er jo helt gak...
Nu ser jeg at I bor i Esbjerg kommune, og så er der langt til Elmer advokater, men gå alligevel ind på deres hjemmeside og læs.
Nikolaj Nielsen, en af advokaterne havde en kronik i Politiken for ca . ½-1 års tids siden. Find den.
I advokaten, deres blad fra første nr. 2015 eller er det 2014) er der flere artikler om systemet. De skriver direkte, at man er retsløs. Men læs selv artilklerne.!
Jeg er selv syg og kan desværre ikke lære nyt, så trods flere både store og små hjælpere er jeg ikke i stand til at linke. Der går fisk i det hver gang.
Jeg lider af kronisk PTSD, hvilket bevirker for mig) at alt fra før 2008 af nye færdigheder kan jeg ikke lære. Jeg har virkelig forsøgt, men nu affundet mig med, at jeg på visse områder er som en 2 årig.
Elmer advokater tager ikke sager, der skal hjælpe arbejdsgivere og firmaer. de er på den lille" mands" side. De er vist også på faebook, men som sagt du må google dig til dem.
Knus herfra
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 19:55   #50
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Vasen

Jamen jeg har jo skrevet en del allerede, uden at nævne alt for mange navne og steder ...
Jeg har gemt journal osv på en usb, så jeg hele tiden kan huske hvordan og hvorledes.

Min fætter får dagligt 200 mg sertralin mod depression, og mener 15 mg fluanxol mod psykoser.
Han er ved distriktpsykiatrien... Jeg havde faktisk overvejet om vi skulle prøve at holde en pause, og prøve noget alternativt?
Jamen fætter får dagligt hovedpine, svimmelhed, er generelt meget sløv... ikke doven, langsom vil jeg sige... Så er der også perioder hvor han ikke har vilet ha medicin,fordi han føler sig bedøvet... Andre gange har han så troet det var ren gift osv....

Men det tager de værste psykoser, og depressive.... Men så kommer der som du skriver andre bivirkninger.

Han har ikke behandlingsdom forresten, men frivillig i behandling.

Jamen jeg tror helt sikkert på en førtids er bedst for min fætter. Han er jo bare psykisk ustabil, og har bedst af ro.
Der jo stadig muligheder, hvis der er bedring senere (skånejob, hobbies)... Men det kan alle jo ikke vente på, hvis det først er om 10 år.... Kommunen kan jo heller ikke forvente,at han skal ind i et nyt team, og i gang med målsætning, planlægning osv..., så de kan få stykket en sag sammen.
Så det for iøvrigt også helt fis i kasketten fra deres side... De har jo ikke engang formået at hente dokumenter fra nuværende psyk, så hvad skal de så sætte andet i gang for??????!!!!!
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension