K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 08:05   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Jobcentrene byder kun på kaffe

Sagsbehandlerne i landets jobcentre bruger kun 20 procent af deres arbejdstid på at hjælpe de ledige med at finde job. Resten af tiden bruges på bureaukrati, lyder det i en skarp kritik

En kop kaffe var alt
Ifølge HK skyldes utilfredsheden, at bureaukratisk arbejde som kontrol og indberetninger til direktorat og ministerier sluger hele 80 procent af sagsbehandlernes arbejdstid.

Tallene er bekymrende
fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg bliver der lyttet til kritikken.

Udvalgets formand, De Konservatives Knud Kristensen, er både overrasket og bekymret over at høre, at så meget tid bruges på bureaukrati.

- Hvis der er hold i den påstand - og det er der selvfølgelig, når HK siger det - så skal vi selvfølgelig kigge på, om vi kan forenkle det bureaukratiske system, siger han.

Hør indslag på P1/orientering
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../27/161924.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, og så kan de i den forbindelse også droppe det personlige fremmøde! Jeg har i jobcenter Skeldbækgade set folk sidde i tætte klynger med kaffekopperne i timevis, blot få at få 15 meningsløse minutter ved skranken.....

Men fint skal det se ud!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 20:16   #3
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ja har selv prøvet være forbi det lokale jobcenter før jeg fik ftp og høre om de ku hjælpe med finde et job og fik at vide jeg ku kik på deres fine jobskilte og gå på deres hjemmeside..øhh hvad laver de så? bortset fra holde sig i live og nusse rundt. prøved igen efter jeg fik ftp og høre hvordan jeg stod med skånejob om de ku hjælpe med det. fik at vide det vidste de ik noget om og jeg sku henvende mig på kommunen og kommunen henviste mig til jobcenteret...jo jo de er dygtige
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 20:39   #4
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
ja har selv prøvet være forbi det lokale jobcenter før jeg fik ftp og høre om de ku hjælpe med finde et job og fik at vide jeg ku kik på deres fine jobskilte og gå på deres hjemmeside..øhh hvad laver de så? bortset fra holde sig i live og nusse rundt. prøved igen efter jeg fik ftp og høre hvordan jeg stod med skånejob om de ku hjælpe med det. fik at vide det vidste de ik noget om og jeg sku henvende mig på kommunen og kommunen henviste mig til jobcenteret...jo jo de er dygtige
Hej
Nu ved jeg jo ikke hvordan jobcenter /sagsbehandler funktion, er bygget op i din kommune.
Men hvis du stadig ønsker et skåne job sammen med din førtidspension, ville jeg hvis jeg var dig dig, skrive et pænt brev til min sagsbehandler og spørge hende/ham, hvordan det bedst gribes an og hvad du selv tænker dig. Jeg ville også bede om et møde, hvor jeg ville tage en bisidder med,- fordi 2 par øren hører bedre end et par. Endelig ville jeg bede om kopi af det efterfølgende notat.
Måske vil du få svaret at det er i jobcentret du skal henvende dig,- jamen, så sender du DEM, et pænt brev om dit ønske og behov for hjælp og vejledning.
Held og lykke med det, hvis du forfølger ønsket om skånejob.

Vh Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:47   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
åre ville bare SÅ gerne kommentere den mand, men bliver lige personlig nok med lidt for angribende ord, dog kan jeg sige så meget: Stol ikke på hvad Knud Kristensen siger, som borger i hans valgkreds har jeg endnu ikke oplevet ham holde ord, kun oplevet dårlige eposoder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 18:47   #6
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
nu tar jeg det stille har lige fået ftp. her d. 1.3 det har taget hårdt på mine kræfter være igennem ansøgningsforløbet. har slet ik overskud eller kræfter til at tænke på job. ville bare fortæl min erfaring med det lokale "job"center. vil lige bruge lidt tid på kom ovenpå igen og "finde" mig selv først INDEN jeg ka tænke på noget job og hvad det evt sku være
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilken kaffe byder du uventede gæster? nemesis Politik og Samfund 33 07-03-2013 13:26
Hvad mon fremtiden byder mig nu ?? lone t Din historie 5 09-02-2010 16:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension