K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2008, 13:14   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Razmo.
Det glæder vi os til at høre om der kommer mere ud af!
hvordan fandt du ud af dette?
Fortæl, fortæl!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 13:32   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia:

Det stod som sidste indførte notat i min nylige agtindsigt:

"Borgeren har klaget over sagsbehandlingen i maj 2008. Borgeren er besvaret d.d. og har fået fuldt medhold i sin klage. Borgeren har tillige sendt utallige mails til Beskæftigelsesministeriets hjemmeside - debatforum - og klaget over Næstved Kommune. Det forlyder fra BM, at Claus Hjort-Frederiksen vil besvare henvendelserne, når han får tid."

Jeg kan jo så kun gisne om hvad det betyder... dog er jeg så sikker i mine dokumentationer af mine lidelser, at jeg tvivler stærkt på at der sker andet end at sagen blir bedt afklaret hurtigst muligt... det er i hvert fald hvad jeg håber på.

Jeg starter en ny tråd om emnet når jeg ved mere.
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 13:33   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs down Top-flop-centre - Næstved og Holbæk

Ja, de fortjener vist en meget sur smiley i Holbæk og Næstved.

Flopcentre er de steder, hvor der eksperimenteres med borgernes tilknytning til arbejdsmarkedet, og det går ad h til.

Husk, at det fra 1. august 2009 er meningen, at ALLE landets kommuner skal benytte samme metode som i FLOP-centrene.... GISP!!!

Hvorfor erkender man IKKE, at disse pilotjobcentre IKKE havde nogen succes?

Næ, nej... nu skal ALLE landets borgere behandles efter samme LAVE fællesnævner.

Det bliver gratis arbejdskraft i årevis, for arbejde findes der jo alligevel ikke noget af.

Citat:
Jobcentrene i Holbæk og Næstved lå blandt de 10 dårligste, når man måler på, hvor gode de er til at give de ledige tilbud og samtaler til tiden.

Det var 3F, der havde lavet an analyse af de i alt 14 pilot-jobcentre i landet, som allerede i dag har ansvaret for arbejdsløse, der er forsikret i en a-kasse.

http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsj.../08/135340.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 11:09   #14
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Flopcentrene

Hej

Nu efterlyser borgmesterene flere pemge ude i kommunerne til jobcenterene når nu sammenlægningen er en realitet 1-8-09.http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=37

Jeg kan undre mig at så mange borgmestre er tilfredse med ordnngen, men ok de står jo heller ikke for den behandling som de tilbyder deres borgere, og penge er jo en god ting til de slunke kommune kasser, jeg syntes det lugter lidt af spekulation,
Hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:33   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Rigsrevisionen kritiserer jobcentrenes indsats.

Nu er det så spændende at se, om regeringen kritiserer Rigsrevisionen for denne rapport, som de gjorde med Rigsrevisionens rapport om den elendige økonomi i TV2. http://politiken.dk/politik/article714765.ece

Jeg troede, at VKO var økonomisk ansvarlige, men det er måske bare noget, de siger... og fastholder at det er oppositionen, der er økonomisk Uansvarlige.

Rigsrevisionen mener noget HELT ANDET om VKO's økonomiske ansvarlighed.

Citat:
Tusindvis af ledige får ikke den hjælp, de har krav på, viser Rigsrevisionens gennemgang af de kommunale jobcentre.

Citat:
staten brugte 4,9 milliarder kroner til refusion af kontanthjælp til kommunerne
Citat:
Hård kritik af ministeriets tilsyn
Det er Beskæftigelsesministeriets opgave at holde øje med, at jobcentrene opfylder lovens krav, men »ministeriets tilsyn og den generelle opfølgning har ikke resulteret i, at jobcentrene lever op til lovens krav«.

»Beskæftigelsesministeriets tilsyn med jobcentrene får alvorlige skrammer. Det vil vi tage op med ministeren«, siger Torben Hansen.
http://politiken.dk/politik/article715263.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 15:49   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Red face Kommuner snyder med penge fra staten.

http://politiken.dk/erhverv/article715657.ece

og så snyder de med penge fra staten....

...troede ikke eller håbede naivt... det kunne lade sig gøre al den snyd der foregår alle vegne...

hvis vi andre snyder kommer vi i spjældet eller får en dom eller bøde.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 17:43   #17
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Rigsrevisionens rapport- Beretning om kommunernes beskæftigelsesindsats over for kontanthjælpsmodtagere
http://www.rigsrevisionen.dk/composite-2055.htm

Ny handlingsplan for beskæftigelsesindsatsen i kommunerne
http://www.bm.dk/sw35041.asp

Pyha - det er sgu` godt man er ude af det helvede
Og med min dybest medfølelse til dem der i det aparte system
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 17:48   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er vist ikke sjovere at være borgmester:

Citat:
Handlingsplanen indeholder:

1.Kraftig indskærpelse over for landets borgmestre om at rette op hurtigst muligt
En række kommuner har uretmæssigt modtaget statstilskud via ukorrekt kontering af kontanthjælpsudgifter. Derfor indskærpes reglerne og rammerne for den aktive beskæftigelsesindsats og refusionen af kontanthjælpsudgifter.

2.Kommunal fokusrevision af den aktive beskæftigelsesindsats
Beskæftigelsesministeriet vil iværksætte en fokusrevision af refusionsområdet i regnskaberne for 2010, hvor de kommunale revisorer foretager en særlig stikprøvebaseret revision af den aktive beskæftigelsesindsats.

3.Task force til effektivisering af arbejdsgange
Der bliver oprettet en task force med eksterne eksperter i hver beskæftigelsesregion. Task forcen skal bidrage til at effektivisere jobcentrenes arbejdsgange, når jobcentrene holder jobsamtaler og giver aktive beskæftigelsestilbud til borgerne.

4.Intensiv formidling af best practice på tværs af jobcentre
På tværs af landet er der jobcentre, der håndterer den aktive beskæftigelsesindsats godt. Regionerne tager yderligere initiativer til at formidle best practice.

5.Målretning og intensivering af visitationstilsynet
Det lovbestemte visitationstilsyn bliver målrettet de kommuner, der har særlige problemer med at afholde samtaler til tiden.

6.Bemyndigelse til beskæftigelsesministeren til at fastsætte nærmere retningslinjer om de kommunale revisorers tilsyn på beskæftigelsesområdet
Der vil i løbet af efteråret blive fremsat et lovforslag med henblik på at sikre, at beskæftigelsesministeren får en generel bemyndigelse til at fastsætte nærmere retningslinjer om de kommunale revisorers tilsyn på beskæftigelsesområdet.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flopcentre - igen!!! zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 18-05-2008 15:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension