K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2015, 20:25   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Samtale med leder ang. sygemelding.

Hej alle sammen

lige et spørgsmål. jeg er pt. sygemeldt pga. psygisk arbejds stress.
min leder ringede i dag mig op ang. den 4.ugers sygemeldings samtale.
hun siger så at det bare er hende og jeg der skal mødes og jeg ikke skulle blive stresset over det. jeg spørger hende så om jeg skal kontakte min sagsbehandler,hvor på hun siger,at det er ikke nødvendigt.
jeg ringede så til min sagsbehandler for at fortælle hende at jeg er blevet kontaktet af min leder ang. den 4.ugers samtale,hvor på hun så siger...

( hun er klar over jeg er sygemeldt pga. psygisk arbejds stress. )

men hun siger så til mig,at ja,du har jo ikke noget at tabe så det kunne jeg godt. jeg skal så til den sygesamtale på Torsdag kl. 10.00
og videre til egen læge kl.11.45 ( hun ved så ikke" at jeg har en samtale med min fagforening kl.13 samme dag. ) og taktisk" set kan både min læge og fagforening jo godt mærke på mig hvis jeg kommer op til dem oprørt,hvis der sker noget. nok om det. jeg har jo både kontakt og opbakning fra både fagforening og jobkonsulent,hvilket hun-min leder ikke ved da vi mødes og har kontakt i alt hemmelighed. jeg har så dog sagt til min jobkonsulent,at skulle jeg møde op hvor de sidder 2.ledere og jeg står der alene,er jeg den der ringer jobkonsulenten op med det samme og siger at,hvis vi skal snakke skal hun høre med. og ellers må vi udsætte mødet. og igen,jeg har jo ikke noget at tabe da jeg jo er sygemeldt. og har rigeligt" beviser på det er pga. arbejdet jeg har fået stress. jeg røg jo pænt på sygehuset af det. da jeg var faldet om i mit hjem og vågner op i mit soveværelse,hvor der står 4.falck folk plus en læge. så der vandt jeg mig 3.dage på Aalborg neurologisk afd. hvad vuderer i ???? er det for farligt at jeg tager 2.hånds snakken med hende eller kan jeg roligt gøre det.

igen,jeg har jo ikke noget at tabe. og lokker hun mig i et baghold skrider jeg igen og siger,vi tager snakken når jeg har en bisider.

jeg skal jo direkte" videre ud til fagforeningen kl.13.00

jeg er selv psygisk der,at jeg er afklaret med at stoppe med at arbejde der. og desideret lige....glad med arbejdspladsen.

Mvh Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 20:36   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes du skal tage en bisidder med.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 20:41   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tag enten en fra fagforening eller jobkonsulent med, hvorfor udsætte sig selv for en leder som højst sansynlig ikke er til at stole på, men som måske opfører sig ordentlig hvis der er en med
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 21:37   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tag enten en fra fagforening eller jobkonsulent med, hvorfor udsætte sig selv for en leder som højst sansynlig ikke er til at stole på, men som måske opfører sig ordentlig hvis der er en med
Det er vi enige i. altså det med hun skal opføre sig ordentligt.
når jeg nu er" sygemeldt og både sagsbehandler og fagforening er på sidelinien

( og igen,jeg har jo ikke noget at tabe. )

og så er der jo den der med at skal der ske noget skal der jo også være partshørring" med fagforeningen. jeg er i BUPL.

ville i være bange ?? for jeg er jo der hvor jeg er totalt" ligeglad med hende. og jobbet. og så er de jo også tvunget" til at skal give mig 5.mdrs løn da jeg har været ansat i 7,5 år.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 21:47   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ville være bange hvis jeg var dig og jeg ville gøre alt for at beskytte mig selv og undgå at blive mere syg. Du er jo netop ikke total ligeglad med hende. Hun påvirker dig så meget!

Du ved at hun stresser dig, så derfor skal du passe på dig selv og ikke udsætte dig for overgreb. For det med at du ikke har noget at miste passer altså ikke. Det du mister er dit selvværd. Hver gang du sætter dig i situationer, hvor nogen kan nedgøre dig, svigter du dig selv.

Så tag nu at passe på dig selv og tag en med til samtalen. Hvis du ikke vil bede en fra fagforeningen gå med, så tag din mand eller en veninde med. Ud over den beskyttelse der ligger i at have en med, giver det dig også mulighed for at tale med en om, hvad der skete til samtalen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 21:53   #6
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg ville være bange hvis jeg var dig og jeg ville gøre alt for at beskytte mig selv og undgå at blive mere syg. Du er jo netop ikke total ligeglad med hende. Hun påvirker dig så meget!

Du ved at hun stresser dig, så derfor skal du passe på dig selv og ikke udsætte dig for overgreb. For det med at du ikke har noget at miste passer altså ikke. Det du mister er dit selvværd. Hver gang du sætter dig i situationer, hvor nogen kan nedgøre dig, svigter du dig selv.

Så tag nu at passe på dig selv og tag en med til samtalen. Hvis du ikke vil bede en fra fagforeningen gå med, så tag din mand eller en veninde med. Ud over den beskyttelse der ligger i at have en med, giver det dig også mulighed for at tale med en om, hvad der skete til samtalen.
jeg har tænkt mig at tage en diktafon med. og lade den ligge i lommen.
Der er jo bare det at det skal jo være en u"vildig hedder det hvis,hvis jeg skal have en bisider. og sådan en,kan jeg ikke skaffe til torsdag.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 22:05   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
jeg har tænkt mig at tage en diktafon med. og lade den ligge i lommen.
Der er jo bare det at det skal jo være en u"vildig hedder det hvis,hvis jeg skal have en bisider. og sådan en,kan jeg ikke skaffe til torsdag.
Det er ingen regler om at en bisidder skal være uvildig. Du kan tage hvem du vil med. Bisidderen er der for at støtte DIG. Så dertil er din mand eller en veninde hel fin.

Jeg har altid min bedste veninde med til samtaler på jobcenteret. Hun er der udelukkende for mig.

Se for eksempel beskrivelsen af bisidder på sundhed.dk
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...er-i-kommunen/

Citat:
Hvad er en bisidder?
En bisidder er din støtte og kan hjælpe dig med at stille relevante spørgsmål, eller hjælpe dig med at huske, hvad du vil fortælle. Efter samtalen kan din bisidder hjælpe dig med at få klarhed over, hvad der blev sagt og besluttet.

Hvem kan være bisidder?
Du vælger selv din bisidder. Det kan eksempelvis være et familiemedlem eller en god ven, som du har tillid til.

Sidst redigeret af Akvamarin; 01-06-2015 kl. 22:08.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 22:11   #8
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
[QUOTE=Akvamarin;326136]Det er ingen regler om at en bisidder skal være uvildig. Du kan tage hvem du vil med. Bisidderen er der for at støtte DIG. Så dertil er din mand eller en veninde hel fin.

Jeg har altid min bedste veninde med til samtaler på jobcenteret. Hun er der udelukkende for mig.[/QU

Tror du så ikke jeg bare gør det være for mig selv,hvis hun sidder alene.
for så er det jo mig der lokker hende i et baghold.
og så bliver det jo værer endnu. og er de 2. når jeg kommer kan jeg godt tillade mig og sige.. den her tager vi en anden dag.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 22:16   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
[QUOTE=annech;326139]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det er ingen regler om at en bisidder skal være uvildig. Du kan tage hvem du vil med. Bisidderen er der for at støtte DIG. Så dertil er din mand eller en veninde hel fin.

Jeg har altid min bedste veninde med til samtaler på jobcenteret. Hun er der udelukkende for mig.[/QU

Tror du så ikke jeg bare gør det være for mig selv,hvis hun sidder alene.
for så er det jo mig der lokker hende i et baghold.
og så bliver det jo værer endnu. og er de 2. når jeg kommer kan jeg godt tillade mig og sige.. den her tager vi en anden dag.
Nej jeg tror ikke du gør det værre. Og du lokker hende da ikke i et baghold ved at have en bisidder med. Hold nu op med at passe på hende! Pas på dig selv! Som du har beskrevet hende skal man være to til møder med hende. Som leder skal hun kunne klare at en medarbejder har taget en støtte med til et sådant møde.

Hvis du har brug for at have en undskyldning for at have en med kan du bare sige, at du er så stresset så du er bange for at du ikke kan huske hvad der bliver sagt, så derfor har du en med. Du kan også sige at du er bange for at få et nyt krampeanfald fordi du er så stresset over at skulle til møde. Men i min verden behøver du altså ikke undskylde at du har en bisidder med. For mig ville det vise at du er bevidst om at du er syg og har brug for støtte.

Husk at I ikke er lige. Hun er leder, du er syg medarbejder. Du er den svage part. Du er den der har brug for støtte og hjælp fra din mand/veninde.

Sidst redigeret af Akvamarin; 01-06-2015 kl. 22:19.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 22:44   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
[QUOTE=Akvamarin;326140]
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser

Nej jeg tror ikke du gør det værre. Og du lokker hende da ikke i et baghold ved at have en bisidder med. Hold nu op med at passe på hende! Pas på dig selv! Som du har beskrevet hende skal man være to til møder med hende. Som leder skal hun kunne klare at en medarbejder har taget en støtte med til et sådant møde.

Hvis du har brug for at have en undskyldning for at have en med kan du bare sige, at du er så stresset så du er bange for at du ikke kan huske hvad der bliver sagt, så derfor har du en med. Du kan også sige at du er bange for at få et nyt krampeanfald fordi du er så stresset over at skulle til møde. Men i min verden behøver du altså ikke undskylde at du har en bisidder med. For mig ville det vise at du er bevidst om at du er syg og har brug for støtte.

Husk at I ikke er lige. Hun er leder, du er syg medarbejder. Du er den svage part. Du er den der har brug for støtte og hjælp fra din mand/veninde.
Det har du ret i. rart,at have en her inde,der efter hånden kender det hel... jeg har kæmpet med de sidste par år.
og også det med jeg har lidt angst.
Du og Gisne har jo mere eller mindre fulgt mig fra starten af i det her. og det er jeg taknemlig for.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension