K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2014, 08:00   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hypotetisk spørgsmål: Hvis man bliver idømt et langt udsigtsløst ressourceforløb og siger nej af denne grund.....Hvad sker der så?
Som jeg har forstået det, så kan et ressourceforløb indeholde mange forskellige ting og jeg har fået indtryk af, at man kan klage over indholdet i et ressourceforløb.

I stedet for, at overveje et nej til ressourceforløb, så vil jeg mene, at det er mere hensigtsmæssigt, at fokusere på indholdet i ressourceforløbet.

Hvis ressourceforløbet, f.eks. indeholder ting, som man kan dokumentere, at man allerede har været igennem, så klag over indholdet i ressourceforløbet.

Jeg husker ikke detaljerne, men jeg mener, at nøgne tæ'r undgik ressourceforløb fordi hun klagede over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:56   #12
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
Det er ikke en fortolkning man har ikke altid ret til kontanthjælp
der er f.eks gf som fjerne rigtig mange fra at kunne få kontanthjælp eller hvis man ikke går på det kurus de sender dig til eller hvis du ikke møder op til aktivering så får du heller ikke kontanthjælp
så hvis du siger nej til et forsøg på at få dig videre fra kontanthjælpen så tager de den fra dig, længere er den ikke
Hvilket vel også er rimeligt nok kontanthjælp er for at hjælpe dem som intet har men den er afhængig af at man selv gør alt man kan for at komme ud af den igen

Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det må være din egen frie fortolkning.

Kontanthjælp har man altid ret til hvis man opfylder betingelserne i lovgivningen, ingen midler, ikke forsørge sig selv osv.

mvh. Susanne
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:58   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis jeg, som fylder 61 i august bliver sat i 4 års ressourceforløb på trods af psykologs og psykiaters erklæring om, at jeg ikke bliver mere egnet til arbejdsmarkedet, betyder det vel dom til 4 år på KH niveau med kommunens fulde indblanding i mit privativ indtil FP.
Det er mit skrækscenarium.
En sagsbehandler lod til at føle sig provokeret af ordene "åbenbart formålsløst" om "klargøring" til arbejdsmarkedet (alle mine jobs er endt med fyring eller sammen brud og afslutning fra min side).
Hvis de underkender fagfolks bedømmelse, skal de vel give en faglig begrundelse på skrift?

Sidst redigeret af mukke; 26-06-2014 kl. 10:00.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 17:47   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kunne vel også være tale om eet år - prøv at se, hvad man kan tilbyde dig. Du kunne jo blive positivt overrasket.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 18:11   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jaeh. Sikkert og vist. Det andet ligger bare og lurer :-S
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 20:13   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes vi har hørt om en del der har fået rc forløb og hov så er de vider
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 00:18   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
"videre", hvordan?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 09:43   #18
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Jeg kan godt følge hvad jjsonn mener;

Feks en af mine venner, som har udviklet skizofreni. Han havde i flere år ikke kunnet få hverken sygedagpenge eller KH (fordi han havde hus og bil).

Så fik han tilkendt et 5 årigt ressourceforløb (i foråret) og begyndte at få en ydelse - og meget hurtigt, ca et halvt år i forløbet, blev det klart, at han er så ringe, at der kun er FP tilbage.
Han skulle ikke engang i arbejdsprøvning, det er formålsløst. Det skal siges, at han kun lige er fyldt 40.

Det skal også siges, at dette er sket for nylig.

Sidst redigeret af Vægten62; 27-06-2014 kl. 09:45.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 16:17   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have. Jeg tror, jeg har opbrugt min bekymringskvote.
Der er vist ikke mere, der kan komme helt bag på mig lige nu.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 13:15   #20
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
Jeg tror ikke der sker noget ved det i første omgang andet end at du bliver indkaldt til et nyt møde, hvor et NYT ressourceforløb vil komme på tale. Jeg tror ikke man kan slippe udenom, men de kan jo ikke tvinge én til noget. Man vil i så fald blot fortsætte på kontanthjælp. (SAME SAME - kontanthjælp og ressourceforløbs ydelse er PRÆCIS samme beløb) ---- dermed ingen økonomisk motivering øv øv
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension