K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2014, 08:05   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal tænke over hvad du siger..

Når du fortæller at kasserne gør det svært at træne, så vil hun sammenholde det med at manglende træning kan påvirke din erhvervsevne, og derfor skal forholdene i hjemmet - kasser - enten løses, eller træningen skal lægges udenfor hjemmet.

Det vil være en fordel hvis du selv gør dig nogle tanker om i hvilke erhverv du kan afprøves, så du kan være med til at styre hvor de sender dig hen.

Hvis du ikke deltager i afklaring, trækker afklaringen bare ud, og du kan i værste fald miste din ydelse, så da du er nødt til at deltage, så prøv at tage lidt styring i forhold til hvor du skal afprøves..

Hvis der er ting i hjemmet, f.eks det daglige husarbejde der påvirker ens erhvervsevne negativt, så kan de vælge at sende en visitator ud og vurdere det så du evt. kan få hjemmehjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 09:15   #22
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Åh gud!
Kasseproblemet bliver ikke løst før jeg har repareret min kælder, og det kræver penge - og det har jeg ikke.
En anden løsning hedder bygning af endnu et skab. Det tager tid, - og penge.
Jeg er vant til at lave alting selv.
Det er heller ikke et par kasser, der hindrer mig.
De har rapporter fra arbejdsgivere! De har psykiater papirer helt fra starten af 90érne.

Jeg kan bare sidde og stresse ved tanken om et besøg af venner om 14 dage.
I mit hoved er der et stress kaos, der hele tiden skal tøjles.

I denne omgang vælger jeg kun at sende evt. ekstra lægepapirer ind som anmodet og lade som om jeg fuldt og fast tror på, at jeg kan få pension...og fastholde ansøgningen.
Skidt for sig og kanel for sig.
Når/hvis jeg skal i ressourceforløb, har jeg også en ide om, hvad der ville være værd at prøve.

Sidst redigeret af mukke; 26-05-2014 kl. 09:24.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 09:29   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det er den der typiske løkke man risikerer at havne i..
Hvis de kommer i tanke om at det er skidt at man bor et sted med trapper, kan de sige at man ikke kan yde sit fulde potentiale før man er flyttet til et andet sted.. som om man har råd til det.

Eller hjemmeboende børn, idet det ikke kan udelukkes at erhvervsevnen bedres når de flytter hjemmefra.. nå men vi ses bare om 18 år...

Så eneste løsning er at overbevise dem om at man har løst problemet så det ikke kan bruges som hæmsko..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 09:59   #24
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Er det, hvad de siger til dig? Skal du så være i venteposition i 18 år?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 10:53   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
der er jo et vis arbejde i at tage sig af sine børn,og pension gives kun hvis der ikke er nogle arbejdsevne

Så jeg kan godt forestille mig at der kunne gives afslag til dem der selv kan tage sig af dem (børnene)
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 11:16   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gid "loven" også ville se lidt på realiteter: Hvor stor sandsynlighed er der for, at denne person kunne varetage et ordinært job - og hvor længe? Hvad med i stedet at kaste kronerne efter de unge og andre, der har svært ved at komme ind i erhvervslivet, men som frygtelig gerne vil?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 01:54   #27
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis der er ting i hjemmet, f.eks det daglige husarbejde der påvirker ens erhvervsevne negativt, så kan de vælge at sende en visitator ud og vurdere det så du evt. kan få hjemmehjælp.
Det lyder da ikke så dårligt, for så har man jo i det mindste et stykke papir, fra kommunen selv, når de bevilliger hjælpen, på at man har nogle anerkendte begrænsninger...

I min sag var det vigtigt at der blev beskrevet hvor meget ekstra hjælp jeg skulle have under praktikken og det var også noget af det der gjorde at pensionssagen faldt ud til min fordel.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension