K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2014, 19:02   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der er ingen som har sagt at det skal være nemt...desværre...

Hvis du overhovedet kan....så se om du kan opdele din tid....så du kun bruger en speciel afsat tid til din sag...og resten at tiden skal du tvinge dig til at lave/tænke på noget andet...

Hvis man overhovedet kan...så skal man se om man kan se alt dette som et spil imellem dig og kommunen...

Du siger...de gør...de siger....du gør....lægen siger...de gør....de siger...lægen gør..osv osv...

Tror at alle herinde ved hvor svært det er og kan være....men det værste du kan gøre...det er at opgive...

Afsæt noget tid til din sag...hvor du koncentrere dig om det du skal...evt sammen med en....og så forsøg at lade være med at tænke på den resten af tiden...

Når man bruger al tid på at tænke over ens sag....ja så bliver man sg opgivende til sidst...

Det gør desværre også ud over ens helbred...

Så lav en plan...følg den...for din egen skyld...

Mange gange vender ens sag når kommunen finder ud af at man faktisk gør noget og når man sætter sig ind i det hele...forlanger dokumentation hele tiden...osv..

Ved godt at det er nemt nok at skrive sådan....men kig dig omkring herinde og se at når folk begynder at sætte sig ind i tingene og gør tingene på den rigtige måde...ja så virker det faktisk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 19:33   #32
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 10
Sambo er ny på vejen
Ja, jeg kan sørme sagtens se at mange herinde har lignende problemer 😟

Det i sig selv kan også være frusterende at læse.

Jeg synes virkelig jeg gør hvad jeg kan for at få hverdagen til at fungere på bedste vis, men er desværre ikke "bygget" til bare at sige pyt og tænke at det nok skal gå.

Pga. min forværring af angst er jeg begyndt at isolere mig endnu mere end før og det var jo just ikke meningen med ressourseforløb.

Oveni det hele har jeg fået ny jobkonsulent her pr. 1 dec., hvilket jeg er meget ked af. Har endnu ikke mødt personen.

Min bostøtte var heldigvis forstående da jeg foreslog at hun først kommer igen til januar.

Så nu vil jeg PRØVE om jeg kan lægge det hele lidt fra mig resten af året.

Mvh. Sambo
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 20:31   #33
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Kære Sambo

Hvis jeg var dig ville jeg følge ressourceforløbet og samtidig få hjælp af din fagforening til at skrive en klage til Ankestyrelsen over at du er indstillet til ressourceforløb og ikke en førtidspension. Du har jo intet at tabe ved det, men alt at vinde.

Jeg er i gang med ressourceforløb i 2 år og følger forløbet mens min klage er i Ankestyrelsen. I sidste afsnit skriver jeg, at hvis Ankestyrelsen mod forventning kommer frem til ressourceforløb, at de da vil tage stilling til indholdet og længden af ressourceforløbet.

Husk at du kun har 28 dage fra du modtog dokument fra kommunen om ressourceforløb.

Held og lykke til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 22:14   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bare lige så vi har det på det rene....der er ikke nogen der forslår dig at bare sige pyt...det skal nok gå...

Det der blev forslået var at du satte tid af....feks nogle timer pr uge hvor du netop gik ind i din egen sag og laver det du skal der....

Resten at tiden kan man så forsøge at lægge sin sag fra sig...

Men men alle ved godt at det ikke er nemt...det var også bare et forslag...en mulighed...

Det værste man kan gøre er at bare sige pyt...det skal nok gå...for så overlader du dig fuldstændig i andres vold....og det er ikke altid så smart...specielt ikke i disse tider hvor kommunerne tænker mere på deres økonomi end de tænker på folks helbred...

Har du forsøgt at få ændret indholdet i dit ressourceforløb...til evt noget du kan klare uden at det går ud over dit helbred...

Hvis ikke så var det måske værd at forsøge....helst skriftligt...så du har dokumentation senere på at du har forsøgt dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 16:18   #35
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 10
Sambo er ny på vejen
Eftersom jeg er i gang med ressourseforløb kan jeg jo ikke klage...

Og det med at sige pyt ved jeg godt jeg ikke skal i alle henseender.
Det er bare noget jeg tit får af vide af læge, psykologer, jobkonsulent og bostøtte.

De mener selvfølgelig at jeg ikke skal tænke så meget over tingene og bare lade det gå sin gang.

Men det har jeg også meget svært ved.

Jeg læser så tit at man skal have det hele på skrift.
Hvad mener i præcist med det?

Jeg har jo diverse udtalelser af læge/psykiater/ jobkonsulent...

Er der mere jeg skal være OBS på mon?
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 16:41   #36
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der er især ment: Alle aftaler og arrangementer med sagsbehandler og jobkonsulenter.
Sb har det med at love guld og grønne skove hvis man bare lige gør ....
Eller at det siger loven og når man så får det på skrift hvad loven siger, ja så viser det sig at sb er uvidende eller løgnagtig.
Og husk at sagsbehandlere og jobkonsulenter ikke er sundhedfagligt uddannet, deres personlige mening tæller ikke, selvom de selv tror at de ved bedst- kun din læge ved og kan udtale sig om dit helbred mm
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 11:53   #37
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sambo Se meddelelser
Hej igen og tak for jeres svar.

Ved slet ikke om jeg overhovedet kan overskue mere efterhånden.

Har en tid ved min læge i næste uge, så må jeg se hvad han siger
til det.
Højst sansynlig det som han plejer, at jeg skal se det som et "tidsfordriv",
og undlade at lade mig påvirke af det
Hvis han siger sådan til dig, er han jo slet ikke med dig! Måske skulle du se dig om efter en anden?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension