K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2013, 12:05   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 12:44   #32
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob
tja jeg har lige været igennem en sag med en prostitueret som var startet op med iværksætterydelse (og det er IKKE løgn ) fra kommune, det er mange mange år siden, men da hun blev syg var der ingen hjælp at hente for det var selvforskyldt fordi det var erhvervsskade ...

Det skal dog siges at hun har betalt skat og været moms registeret og har sågar trukket remider fra i skat til sin klinik, ergo staten vil have hendes penge men får hun en arbejdsskade så er der ingen penge at hente...

Så er da lige ved at sige at når det er sådan vi behandler den gruppe mennesker og vi gerne vil have deres skattepenge så lad dem endelig komme i fagforening (altså det er så et job jeg ikke ville tage men tror næppe det bliver slået op på jobcenteret ) he he

Hun har endelig
fået sin førtidspension og har kontakt til et par journallister og lige pt er hun i kraftig tænkeboks for om hun vil frem med hele historien, jeg håber hun gør det men kan også forstå hvis ikke hun gør... der er trods alt børn og familie at tage hensyn til , og nu kan hun endelig få noget ro ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af ErikS Se meddelelser
Forstår slet ikke tonen i mange af indlæggene.

Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet. Man kan være uenig i nok så mange regler, men når de er det så skal de også efterleves(og kontrolleres). Jeg er selv fleksjobber og er taknemmelig for at vi i Danmark har råd til et sådant system.

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.
Det er noget af en påstand, jeg kender rigtig mange både syge kontanthjælpsmodtager, og alm syge og førtidspensionister (ikke så mange flekser mere ) men har kun kendskab til en enkelt der snyder ..

Jeg syntes heller ikke det er ok at snyde men jeg vil ikke være taknemmelig og så finde mig i hvad som helst, der er regler og de skal overholdes det har du ret i og så langt kan vi blive enige ...

Men der slipper jeg vist også op for eninghed..

For kigger jeg mig omkring så kan jeg se hvordan kommunerne snyder med reglerne til deres fordel , jeg kan se hvordan de laver menneske ødelæggende afgørelser ud fra devisen vi skal se hvor langt vi kan gå og jeg kan se hvordan kommunen JAGTER mig hvis jeg uforskyldt er kommet til at skylde dem noget (en regne fejl eller sådan ) og så kan jeg se hvor svært det er for mig at hive penge de skylder mig ud af dem ....

Citat:
I min verden er kontrol af offentlige ydelser en tilsikring af at der er råd til dem der trænger. Der er fartkontrol på motorvejen, videoovervågning i butikker, toldkontrol og spritrazziaer. Ikke et udtryk for at du er skyldig, men et udtryk for at ærlige ikke skal betale for uærlige.
Håber da at vi et eller andet sted kan blive enige om at individets retssikkerhed ikke skal gå tabt i regel tyranni ikke ??

For min del syntes jeg også det er ok at man kontrollere, min stopklods er ved min hoveddør og så ikke mindst de ugennemsigtige regler og love, den måde loven er bygget op så det er en skøns sag for en mange gange selvbestaltede detektiv .. det syntes jeg ikke er ok...

Samtidig undre det mig at man kun ser ud til at kunne have haft et godt møde hvis borgeren går knækket ud .. vanvittigt som vi ser dem køre på folk og få dem til at sætte underskrifter på noget de slet ikke har ret til at sætte underskrifter på ...

så nej det er ikke ok i min verden , sæt nogen ganske klare regler op for hvordan det skal og må være og få så det skøn ud af loven... ikke to mennesker skønner ens lige som kemi mellem to mennesker kan have rigtig meget at sige...
Naturligvis skal alle behandles med respekt, og du er som udgangspunkt uskyldig til der foreligger en dom. Men folk der bevidst snyder (stjæler) fra de ærlige værdigt trængende burde fratages alle ydelser.

Citat:
Et velfærdssamfund er ikke et tag selv bord, men indrettet som et sikkerhedsnet for dem der utilsigtet kommer galt af sted.
Og problemet er jo så i det her velfærdssamfund at det lige så langsomt er ved at smutte mellem fingerne på os , det er ved at være magt (den selvudråbte ) elites legeplads og mennesker som du og os vi skal holdes i live på så lille et beløb som muligt, men har vi været med til at betale ind til kagen.. jepper... men da så eliten skulle overtage så skulle bageriet lukkes og det kunne kun gå for langsomt ...


Det her kommer til at gå mere end galt ..

Da de kom for at spare dagpengene væk, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke på dagpenge

Da de da sparede på syge og handicappede protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke syg

Da de sparede på SU'en , protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke på SU

Da de sparede på kontanthjælpen, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke kontanthjælpsmodtager

Da de satte den danske model ud af spil for en hel faggruppe, protesterede jeg ikke, det var jo ikke mine arbejdsvilkår, der blev berørt

Da de ville sætte min løn ned, var der ikke flere tilbage til at protestere
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 22:23   #33
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob
Læste du ikke den artikel om hende fra tyskland der af sit job center blev anvist et job på en massage klinik?? Job centret havde undskyld sig med at hun jo ikke skulle betjene kunder men kun tlf... Klaaart!!!
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 13:26   #34
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Læste du ikke den artikel om hende fra tyskland der af sit job center blev anvist et job på en massage klinik?? Job centret havde undskyld sig med at hun jo ikke skulle betjene kunder men kun tlf... Klaaart!!!

http://old2010.arbejderen.dk/artikel...l-prostitution
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gæster:116 pt phhmw Alt det andet 34 25-05-2021 04:44
Hvad mon fremtiden byder mig nu ?? lone t Din historie 5 09-02-2010 16:32
Jobcentrene byder kun på kaffe bla-bla Politik og Samfund 5 29-03-2009 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension