K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 18:47   #11
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, nu er digital dyneløfteri blevet tidens trend, og det synes jeg også er mere fornuftigt....
Fornuftig og fornuftig...
Alt andet lige synes jeg det er fair nok der er en form for kontrol, men det bør gøres med respekt for de mennesker det involverer - og det kan desværre nok halte lidt med den del, ind imellem...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 21:39   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
og så må man jo finde ud af at bevise for dem man har rent mel i posen, på anden vis.
ÆÆÆÆÆÆ!!! niksen biksen... det er netop det helt store problem her, borgeren skal netop ikke bevise en prut det er systemt der skal bevise, og vi er i vores gode ret til at holde fast i at det er op til dem at bevise man som borger gør noget man ikke må.

Men for det første er det ikke alle der i situationen formår at se tingene fra den vinkel, og netop tænker: Så få det da overstået, jeg har intet at skjule... og så er det gerne at håret havner i postkassen.
Eller også er folk simpelthen for bange, fordi de ved kommunen har magten til at sætte en ud af ens hjem, og ganske lovligt kan indlede en stalker jagt på en, uden man kan gøre en dyt ved det andet ind, inden at forsøge at modbevise eller affinde sig med de psykiske konsekvenser det nu får for en, til de kommer i tanke om at finde en anden at forfølge i stedet for.

Og ja jeg undre mig også over at så åbenlyse lovbrud (oven i gentagelser fra de samme ´ere) ikke stanses, men aller mest får jeg kvalme, fordi SB´erene gør hvad de kan for netop at opføre sig pænt nu der er tv på, så når tv ikke er der... marrerit.

Jeg HAR set hvilken forskel bevidstheden om at samtalerne optages gør, og det var SKRÆMMENDE! stor forskel fra før til efter, og det var trods alt kun lyd optagelser som enlig ikke kan bruges til det vilde, her er tale om tv udsendelser som netop kan bruges som reelt bevis materiale.

Så jeg har fysisk kvalme, og af samme grund har jeg kun set programmet en gang, det var alt rigeligt for mig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 03:43   #13
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Den sammenligning er vist lidt ude af proportioner
Næh..egentlig ikke.

Med miiiindre samtalen er foregået som følger:

Referat af samtale mellem Slamsund Kommune og Laila (enlig mor på kontanthjælp)

KOMMUNEN: Hva' øh..Laila, kunne du ikke tænkte, at vi møder op hjemme hos dig uanmeldt på et eller andet tidspunkt af døgnet i nærmeste fremtid?

LAILA:Ejjjjjjj altså, det kunne da være helt vildt hyyyyggeligt. Vil I virkelig gøre det for mig?

KOMMUNEN: Jaja da. Vi er her jo for at hjælpe borgerne.

LAILA: Arrrj og hvis I så kunne komme når jeg har mine forældre på besøg, eller når der er fødselsdagsfest for min datter, sådan at alle hendes veninder kan se mine venner fra kommunen. Det kunne være sååååå sjovt.

KOMMUNEN: Det kan vi jo desværre ikke love, da besøgene jo er uanmeldte. Til gengæld (trommehvirvel) kan vi næsten GARANTERE dig, at der kommer et tv-hold med.

LAILA: EJJJJJJJJJJJJ hvor syyyyygt. Det er jo ligesom i "paradise". Kommer Frederik Fetterlein med?

KOMMUNEN: Øhh..nej, men vi har en medarbejder, som hedder Henning, som engang har været Sjællandsmester i stangtennis.

LAILA: Øjjjjjj hvor viiiiiiiiiiildt. Kommer i ikke snart? Kommer i ikke snart?

KOMMUNEN: Det kan vi jo ikke sige. Det skal jo være en overraskelse, men du kan roligt glæde dig.

LAILA: Det gør jeg også. Jeg æææææælsker jer. KNUZZZZZZZZZ

(Laila er et fiktivt navn. Jeg har ingen aversioner eller fordomme mod kvinder, der hedder Laila. Faktisk kender jeg ikke nogen, der hedder Laila. Så fik vi det på det rene.)

Sidst redigeret af nemesis; 01-03-2013 kl. 04:02.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 10:26   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For fanden Nemesis, hvor får du det fra - længe siden jeg har siddet og skrup grinet helt alene kl 9.30 om morgenen....aiiii, og nu er der kommet kaffepletter på blusen

SKÅÅÅL
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 10:37   #15
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Næh..egentlig ikke.

Med miiiindre samtalen er foregået som følger:

Referat af samtale mellem Slamsund Kommune og Laila (enlig mor på kontanthjælp)

KOMMUNEN: Hva' øh..Laila, kunne du ikke tænkte, at vi møder op hjemme hos dig uanmeldt på et eller andet tidspunkt af døgnet i nærmeste fremtid?

LAILA:Ejjjjjjj altså, det kunne da være helt vildt hyyyyggeligt. Vil I virkelig gøre det for mig?

KOMMUNEN: Jaja da. Vi er her jo for at hjælpe borgerne.

LAILA: Arrrj og hvis I så kunne komme når jeg har mine forældre på besøg, eller når der er fødselsdagsfest for min datter, sådan at alle hendes veninder kan se mine venner fra kommunen. Det kunne være sååååå sjovt.

KOMMUNEN: Det kan vi jo desværre ikke love, da besøgene jo er uanmeldte. Til gengæld (trommehvirvel) kan vi næsten GARANTERE dig, at der kommer et tv-hold med.

LAILA: EJJJJJJJJJJJJ hvor syyyyygt. Det er jo ligesom i "paradise". Kommer Frederik Fetterlein med?

KOMMUNEN: Øhh..nej, men vi har en medarbejder, som hedder Henning, som engang har været Sjællandsmester i stangtennis.

LAILA: Øjjjjjj hvor viiiiiiiiiiildt. Kommer i ikke snart? Kommer i ikke snart?

KOMMUNEN: Det kan vi jo ikke sige. Det skal jo være en overraskelse, men du kan roligt glæde dig.

LAILA: Det gør jeg også. Jeg æææææælsker jer. KNUZZZZZZZZZ

(Laila er et fiktivt navn. Jeg har ingen aversioner eller fordomme mod kvinder, der hedder Laila. Faktisk kender jeg ikke nogen, der hedder Laila. Så fik vi det på det rene.)
HAHAHAHA

Ja, jeg gad også godt at høre den samtale. Borgerne kan jo ikke sige nej. Hvis de siger nej tak til besøg, så tror kommunen automatisk at borgeren er skyldig, og bingo, så bliver man også kendt skyldig, fordi kommuen ikke synes at borgeren er samarbejdsvillig..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 11:20   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Tilgegæld kan det være du kan ansøge kommunen om at få billederne tilsendt når de har taget en 50-100 styks af dig og dine børn og venner efter du har sagt nej til besøg, fordi de nu tror du 1: driver en narko bule 2: driver et bordel.. 3: snyder med dine(deres) penge 4: bruger det som skræmme effekt så alle dine social belastede naboer blir så paranoide at de går op og melder deres ydelser fra..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 12:13   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
He he... den var sjov nemesis


Jeg synes det er så ydmygende for alle med det dyneløfteri... hvadend det er uanmeldte besøg eller foregår digitalt eller det er stasi'er der sidder i en busk med kikkert og fotoapparat...

Det er utroligt det skal foregå her i nyere tid... og at det bliver udvidet i stedet for at få ryddet op i nogen håbløse oldnordiske regler... skam jer kommuner og politikere inde på borgen...





.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 15:15   #18
ErikS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ErikS er ny på vejen
Bedrageri

Forstår slet ikke tonen i mange af indlæggene.

Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet. Man kan være uenig i nok så mange regler, men når de er det så skal de også efterleves(og kontrolleres). Jeg er selv fleksjobber og er taknemmelig for at vi i Danmark har råd til et sådant system.

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

I min verden er kontrol af offentlige ydelser en tilsikring af at der er råd til dem der trænger. Der er fartkontrol på motorvejen, videoovervågning i butikker, toldkontrol og spritrazziaer. Ikke et udtryk for at du er skyldig, men et udtryk for at ærlige ikke skal betale for uærlige.

Naturligvis skal alle behandles med respekt, og du er som udgangspunkt uskyldig til der foreligger en dom. Men folk der bevidst snyder (stjæler) fra de ærlige værdigt trængende burde fratages alle ydelser.

Et velfærdssamfund er ikke et tag selv bord, men indrettet som et sikkerhedsnet for dem der utilsigtet kommer galt af sted.
ErikS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 16:17   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ErikS Se meddelelser

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.
Jamen der er også sat stikkersider op ved kommunerne... så må du jo ind og melde dem til vandet driver...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 16:46   #20
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ErikS Se meddelelser

(1)Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet...

(2)...Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.
(1)Når der skal gives topskattelettelser, selskabsskattelettelser og Mærsk skal fritages for skattestigninger på olien frem til år 2043, så tror jeg da at de fleste har fuuuuuld forståelse for, at pengene kan blive små.

(2)Som jeg, i en anden tråd, har forsøgt at forklare dine ligesindede, der har en panisk angst for at nogen kan "fake" sig gennem systemet, kan du sove heeeelt roligt. På sigt (enten under denne regering eller den næste) vil ydelser som fl og fp blive sat lavere end kontanthjælpssatsen. (Så kan de fanme lære det de skide simulanter). Som en mindre detalje vil ydelsen for de 99%, der ikke snyder, også blive sat ned. Sådan er det jo.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/11/072234.htm

P.S. Ja, jeg ved godt, at artiklen er et år gammel, men jeg tvivler på, at Hjorten er blevet mere venstreorienteret i mellemtiden.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gæster:116 pt phhmw Alt det andet 34 25-05-2021 04:44
Hvad mon fremtiden byder mig nu ?? lone t Din historie 5 09-02-2010 16:32
Jobcentrene byder kun på kaffe bla-bla Politik og Samfund 5 29-03-2009 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension