K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 23:43   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Idag kom så brevet.<har fået min fp!! ;))

Endelig!!!! Har fået min førtidspension

Gik en tur til postkassen idag og der var brevet fra Kommunen.

Fra d.1 januar 2013 er du berettiget til førtidspension efter lov om social pension § 16,jf § 20 stk.1.

Jeg har fået den pga min svær stationær depression siden 2005. (er 34år)

Læste brevet om og om igen ...kan slet ikke tro det da det gik op for mig faldt der bare en STOR sten fra mit hjerte..

Og gav min søn et ekstra stort kram idag ..for jeg ved hvad det vil betyde , han får en mere glad og lettet Mor..

Den skal stadig lige sluges ..

Jeg vil gerne ønske for jer allesammen herinde at i en dag står med samme brev og får fred ligesom jeg. Det KAN lade sig gøre!!! Jeg havde stadig et lille håb her tilsidst. (fik afslag i 2010)

Når jeg lige er kommet til mig selv ..tager jeg over med en kurv til min Psykiater uden hans hjælp og forståelse ved jeg at det ikke var kommet til dette ..han har virkelig kæmpet min sag og jeg vil altid være ham taknemmelig )

Sikke en julegave efter at have kæmpet i 4 år.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 23:48   #2
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Stort stort tillykke.... Godt med en smule fred i sindet... Alt godt til dig og dine.... Og ja.... Giv din k.ægte et kæmpe knus.... Smiler

Rigtig glædelig jul og godt nytår her fra...
Jeg tror at mi. Sag er på møde morgen... Gad vist h order lang tid der går fra de ved det.... Til man får brev.. Med enten det ene eller andet svar...knus fra fib
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 23:53   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Mange tak.

Jeg skulle aflevere min underskrevet ressourceprofil samt info inden D.4 december. ( afleverede et par dag før)

Der står i brevet der er rejst sag om påbegyndelse af fp d.4 december.

og har fået brevet idag d.11.

Fib: god jul og godt nytår til dig også

håber på det bedste
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 00:01   #4
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Tillykke, sikken dejlig julegave <3
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 00:01   #5
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Et stort tillykke med Ftp, og ønsker du må få en rigtig god jul.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 00:20   #6
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Hvor dejligt! Håber du finder ro og får en rigtig glædelig jul.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 02:46   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er mærkeligt...nogen får FTP ret nemt, mens andre kæmper lange kampe uden at komme nogen vejne.

Depression er ikke lige et emne jeg vil røre. Synes dog lidt det er en smule vildt grundlag at få FTP på.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 02:55   #8
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Jeg fik den samme meddelelse for eet år siden, og læste da også brevet et par gange.
Følte at jeg endelig kunne slappe af, men nej.
Få dage efter begyndte mit paranoide sind at gnave, og jeg brugte de næste par måneder på at analysere muligheder for at pensionen blev annulleret, tidsbestemt, reduceret osv.
Jeg gravede nettet igennem for politikeres udmelding om pensionsregler og lignende samt sager om frakendelse af ftp.
I dag, eet år efter, er jeg rimeligt afslappet, men som skizoid, maniodepressiv og et par ting mere var det ikke "bare lige" at slippe den gamle stil.
Det tog lidt tid, men hver dag der er gået uden et brev fra jobcentret er endnu en dag med øget livskvalitet.
Under alle omstændigheder, et stort tillykke herfra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
Mange tak.

Jeg skulle aflevere min underskrevet ressourceprofil samt info inden D.4 december. ( afleverede et par dag før)

Der står i brevet der er rejst sag om påbegyndelse af fp d.4 december.

og har fået brevet idag d.11.
Jeg kan ikke huske at jeg skulle underskrive min RP, endsige sende den retur.
Jeg fik ressourceprofilen med posten med besked om at hvis jeg var uenig eller havde tilføjelser kunne jeg så kontakten nogen.
Jeg var fuldstændig ligeglad på det tidspunkt så jeg smed skidtet i bunken og lod som ingenting.
Ca. en måned efter fik jeg et brev om at jeg var indstillet til førtidspension og at jeg kunne møde op og forklare min sag.
Det brev røg også i skidt-bunken.
Og 1-2 uger efter fik jeg så brev om at pensionen var bevilliget fra 1.1.2012

Jeg er selv bosat i Roskilde, men jeg antager at alting omkring ftp er forskelligt fra kommune til kommune.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er mærkeligt...nogen får FTP ret nemt, mens andre kæmper lange kampe uden at komme nogen vejne.

Depression er ikke lige et emne jeg vil røre. Synes dog lidt det er en smule vildt grundlag at få FTP på.
Depression er vel nærmest en nærtstående fætter til stress.
En svær depression kan på samme måde resultere i reelt irreversible hjerneskader.
Når hjernecellerne i visse dele af hjernens synapser/neuroner (fremmedord) er overbelastede i lang tid af gangen kan man nærmest tale om at de "står af".
Dette kan være en kaskade/ketchup effekt hvor store områder af hjernen ophører med at fungere alene fordi at knudepunkterne er døde.
Derefter kan du starte forfra med f.eks. at lære at cykle eller forstå engelsk, afhængigt af hvilke områder i hjernen der er røget ud.
Jeg kendte en fyr der vågnede på et hospital efter at have været besvimet bag rattet.
Han opførte sig ganske normalt, men betroede mig at han bare "opførte sig" uden at tænke over det, for lige dét lå åbenbart på rygmarven sammen med de mest almindelige dele af sproget.
Han kunne dårligt nok lægge to tal sammen, der var relativt normale ord som han ikke anede hvad betød og hans halvvoksne børn var ved at lære ham at cykle uden støttehjul.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 08:12   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er mærkeligt...nogen får FTP ret nemt, mens andre kæmper lange kampe uden at komme nogen vejne.

Depression er ikke lige et emne jeg vil røre. Synes dog lidt det er en smule vildt grundlag at få FTP på.
Det var dog noget af et surt opstød. Nogle gange er det bedst, at holde fingrene fra tastaturet.

Tillykke med fp'en Leduce.

Jeg husker godt følelsen, det var som et åg blev taget fra mine skuldre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 08:26   #10
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Godmorgen alle..... Lige en bemærkning her fra morgenstunden.... Ja vi skal ikke gøre os til dommer over andre... Vi er alle her på grund af vores helbred.. Eller rettere manglen på samme. Vi burde være mere solidariske med hinanden. Der er alt for mange derude der ikke forstår os... Ikke sandt....så uanset hvilken grund den og anden søger ftp... Så er dette forum ihvert tilfælde for mig en helle:-o..
Så endnu engang... Stort tillykke fra en fibromyalgi ramt...
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom brevet... Trunten Dit og Dat 22 26-11-2011 14:45
Jeg har fået føp. Idag kom brevet fra kommunen fridusen At søge førtidspension 24 10-09-2010 10:51
Så kom brevet lone t Dit og Dat 22 18-03-2010 18:29
Hjææælp..Jeg har fået brev idag om Pensionsordning! Litha Alt det andet 29 22-01-2010 12:51
Så kom brevet fra Jøsses Spørgsmål ang fleksjob 8 07-06-2009 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension