K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2012, 21:14   #1
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
førtidspension ventetider

Hej,

Jeg ville høre om nogen af jer kunne forklare hvad der sker i en førtidspensionssag ansøgning, fra man har returneret resourceprofil, til pension afgørelsen bliver truffet i kbh kommune.
Jeg har prøvet af spørge min søns sagsbehandler, men hun er ikke særligt oplysende, og jeg vil gerne give min søn nogle svar på en tidshorisont, fordi han er meget utålmodig, nervøs, og paranoid tolkende overfor alt ventetiden.
Jeg er interesseret i at vide alle led i hele processen + almindelige ventetider, så hvis nogen har en sag oppe nu, ville dette hjælpe. Jeg er klar over de har 3 mnd til at træffe en afgørelse fra sagen bliver taget op, men jeg er ikke engang klar over hvor sagen bliver sendt hen efter de modtager resourceprofilen retur, og/eller hvad der sker derefter, + hvor lang tid det tager..


Meget besværligt system.
Ved virkeligt ikke hvordan i alle magter at overskue det! Er bange for efter den nye reform bliver realiseret i 2013 at utallige menneskeliv går tabt.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 21:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det forfærdelige er, at ikke to sager er ens, og behandlingstiderne er også individuelle, så vi kan ikke engang komme med et bud og en tidshorisont.

Dog kan jeg fortælle, at når ressourceprofilen er modtaget bliver den taget op med pensionsteamet (ingen ved hvor længe det tager), derefter overgår den til reglerne om førtidspension hos pensionsnævnet/socialforvaltningen, og først hér får i brev om at sagen er modtaget, og at i vil få en afgørelse inden max 3 mdr...

Det frygtelige ved afslutningen er ventetiden, og det faktum, at man ikke har en jordisk chance for at kunne følge med. Nogle sagsbehandlere er så flinke, at de fortæller hvornår sagen kommer op på teammødet, men det er mere undtagelsen end reglen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 22:15   #3
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Nu hvor sagen er kommet igang, bør vi så holde kommunen (fortsat) i ørene, eller skal vi bare lade sagen gå sin gang ?
På den ene side vil man jo ikke være en gene, men samtidig kan jeg jo se herinde at kommunerne sylter sager konstant..
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 22:22   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
jyttep57, det er meget nemmere for os alle sammen at råde og vejlede dig hvis du fortsætter i samme tråd.

Hvis du starter ny tråd hver gang du har et nyt spørgsmål, så har vi ikke baggrundsviden med når vi svarer dig, for det er ikke altid man lige kan huske hvad du tidligere har skrevet om.

En mulighed for din søn er en §17, som du også har fået vejledning om i din egen tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=24673
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 22:59   #5
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Hej vovse.

Jeg forstår godt din ide med at følge samme tråd, men dette er ikke ang hvorvidt der skal søges paragraf 17 eller ej, derimod et seperat spørgsmål om generelle ventetider osv i kbh kommune.
Det var derfor med fuldt overlæg jeg ikke fortsatte i min tidligere tråd, da denne intet med sagen at gøre, ligesom paragraf 17 du skriver om, heller ikke har med spørgsmålet at gøre.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 00:18   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Der er ikke noget som hedder generelle ventetider.
Alle sager er individuelle, og tager den tid de tager. Nogen sager går hurtigt gennem systemet, andre tager meget lang tid - afhængig af problemstillingerne i sagen.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 13:20   #7
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Er der nogen der kan fortælle hvor lang tid deres sag lå hos socialforvaltningen, inden førtidspensionssag/behandling blev startet hos dem?

Min søn er blevet godkendt af visitationsteam og de har sendt hans sag til socialforvaltningen, men ingen kan oplyse noget om hvor lang tid mang skal vente inden man modtager brev ang at de har opstartet/eller afslået at opstarte en reel pensionssag "efter reglerne om pension" osv..

Mvh

Jytte
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 13:31   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis sagen er overgået til socialforvaltningen, jamen så er sagen rejst - dvs i venter på brev om, at de 3 mdr påbegyndes.

MENER der gik små 2 uger i min egen sag, så modtog jeg brev om at sagen var overgået til reglerne om førtidspension - og et par uger efter, kom tilkendelsen.

Men der er ingen rød tråd, Jytte. Måske går der 4 uger i jeres sag, måske kun et par dage, måske 3 mdr.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 14:28   #9
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Hej Helene
Sådan som kommunen har oplyst os om, er sagen IKKE rejst, før det er besluttet i socialforvaltningen, (Vi taler om kbh iøvrigt).
De siger dette skulle være en formalitet, men udfra alle historierne herinde, er der jo stadig en chance for de vil "glemme" sagerne og vente med at starte nogen op til efter 1.jan.

Ved jo aldrig..

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 19:03   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er også fra Kbh, og min sag var rejst, inden den overgik til socialforvaltningen - pensionsnævnet besluttede at sagen kunne overgå til reglerne om førtidspension. Socialforvaltningen pakkede bare sagen rent juridisk (ifølge reglerne om førtidspension) og tilkendte pensionen.
Det burde meget gerne være ens.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetider ressourceprofil søsser98 Alt det andet 8 18-06-2012 19:18
Ventetider. Jette91 Alt det andet 6 04-05-2012 11:38
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Ventetider?! Camille Dit og Dat 4 06-11-2008 23:40
S 5621 - Om ventetider på høreapparater Webmaster Politik og Samfund 0 25-08-2007 01:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension