K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2016, 08:47   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Ferie på kontanthjælp??

Er det rigtigt at man på kh minimum skal holde en uges ferie ad gangen? og ikke nøjes med f.eks. 3 dage? det siger de i min kommune.
Iøvrigt siger de at en ferie max må være på 2 uger ad gangen, hvilket giver mere mening, men - minimum 7 dage?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 12:52   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven §13
"Stk. 11. En person, der har modtaget uddannelses- eller kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 4 ugers ferie, hvor personen kan modtage uddannelses- eller kontanthjælp. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af reglerne i stk. 1-6, mens ferien afholdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 4 uger. En ferieperiode må højst vare 2 uger.

Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "

Den med maks 2 uger af gangen er rigtig nok.
Den med mindst 1 uge, står ingen steder.
Det prøvede Odense kommune også på at indføre på et tidspunkt, men de indså ret hurtigt, at det ikke holdt i længden :P
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 15:41   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv at bede dem om lovhenvisning til hvor det står at man minimum skal holde en uge af gangen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 20:50   #4
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak for fine svar MistyMiss og Webmaster:-)
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 22:59   #5
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Ja, gode svar, Misty og Web. Mener heller ikke, at det Offentlige kan forlange, at man skal holde en hel ferie-uge ad gangen, Thisted_1970!

Har dog selv et spørgsmål:

Jeg er berettiget til 2 x 14 dages ferie, da jeg har været på KH de sidste 7 år, er pt i Udviklingsforløb, hvor der er tvunget lukning mellem Jul og Nytår!

Nu går mit Spørgsmål så på, om jeg kan lægge 1 x 2 ugers Ferie før og 1 x 2 uger efter denne tvungne Lukningsperiode? Der blev ikke trukket af min berettigede Ferie , da der var tvunget Lukning i Industriferien, så Juleferien kan det Off. i princippet heller ikke trække i min berettigede Ferie! Og med en hel uge imellem , kan de vel ikke forhindre mig i at holde 2 ugers sammenhængende før Jul og efter Nytår! Hvad mener I ?
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 08:39   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min skulle ikke,skolen havde lukket i 7 uger og han holdte 3, holdte ikke ferie i påsken
selv omskolenhavde lukket en uge.

i hans sidste arbejdes prøvning havde , de også lukket i julen, uden de trak ham
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 03:22   #7
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
min skulle ikke,skolen havde lukket i 7 uger og han holdte 3, holdte ikke ferie i påsken
selv omskolenhavde lukket en uge.

i hans sidste arbejdes prøvning havde , de også lukket i julen, uden de trak ham
Tak for dit svar, jjsonn!

Mit spørgsmål gik nu mere på, om jeg kan holde 14 dages ferie før Jul og så holde 14 dages ferie efter nytår! Det er jo 2 adskilte ferie-perioder, efter min mening... og da der er tvunget lukning mellem Jul og Nytår på mit Praktiksted, så er det ret vigtigt for mig at vide, om den er gangbar med de 2x 14dages ferie i begge Ender!!
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 07:22   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ginger64 Se meddelelser
Tak for dit svar, jjsonn!

Mit spørgsmål gik nu mere på, om jeg kan holde 14 dages ferie før Jul og så holde 14 dages ferie efter nytår! Det er jo 2 adskilte ferie-perioder, efter min mening... og da der er tvunget lukning mellem Jul og Nytår på mit Praktiksted, så er det ret vigtigt for mig at vide, om den er gangbar med de 2x 14dages ferie i begge Ender!!
Retfærdigvis må der vel gælde samme regler som det arbejdsmarked du er ved at nærme dig. Tvungen lukning= afholdelse af ferie.

Det kan godt være det ikke er sådan, men jeg kan ikke se det retfærdige i at spekulere sig til ekstra ferie.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 09:51   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg tror at det med at placere ferie før og efter stedet har lukket, der skal man nok kigge på denne:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6589 (§13)

Nu er jeg f.eks. i 13 ugers praktik. (trækker sig over 14 uger, da en af ugerne er efterårsferien, hvor de har lukket).
Hvis jeg placerede 2 uger før efterårsferien, og 2 uger efter, ville der opstå et "hul" i min praktik, på 5 uger.
Det ville i høj grad modvirke beskæftigelsesindsatsen i mit tilfælde.
Og for den sags skyld, nok gøre den arbejdsprøvning ubrugelig.

Så hvis du kommer med det forslag til din kommune, vil de nok sige nej, med nogenlunde den begrundelse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 23:34   #10
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Til Dinosaur: Jeg spekulerer ikke i ekstra ferie!
Til MistyMiss: Mit Udviklingsforløb skal udmunde i en beskrivelse af min nedsatte arbejdsevne (så meget kunne Rehab-teamet da blive enige om efter, at jeg har været i arbejdsprøvning 5 gange tidligere uden nogen beslutning blev taget andet end at holde mig i Kommunens "Sparekasse". Arbejdskonsulent og Praktiksted ser jeg villige til at forlænge mit forløb i den anden Ende, i fald Arb.konsulenten ikke får nok data til at lave beskrivelsen inden Primo December.
Det er indskrevet i min Sag, at jeg 4 uger om året rejser væk fra vinteren i DK, for at restituere, hvilket jeg har gjort de sidste 5 år uden nogen modstand fra Systemet. Det er udelukkende pga den seneste Lovændring for os Svage, at jeg bringer emnet på Banen. Jeg prioriterer og holder kun de 4 uger den ene gang om året!
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension