K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2016, 12:34   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skal man følge regler og bekendtgørelser ja så skal kommunen kun sende ud til dem som falder ind under at kan arbejde de 225 timer...

De burde på nuværende tidspunkt have vurderet om borgeren kan ud fra det som ligger i sagen indtil dato...

Men jeg tror at de simpelthen ikke har haft tid nok til den vurdering på alle borgerne....

Derfor har jeg dem mistænkt for at have sendt det varslingsbrev ud til alle...

Da det kun er et varslingsbrev...og ikke en afgørelse.....ja så har de på den måde givet dem selv længere tid til at få vurderet alle de sager....

På denne måde har de helt frem til 1 måned før tingene træder i kraft til at vurdere alle de mange sager....inden de skal træffe afgørelsen...

Uanset hvad....så bør man forberede sig til den partshøring der kommer en måned før reglerne træder i kraft....sådan at man har sine argumenter klar...om hvorfor man ikke bør høre ind under disse regler....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 13:41   #12
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Kære alle, tusind tak for svarene. Det tager hun med til sin kontaktperson.
Jeg tror som Web også at der er røget standardbrev ud til alle.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 14:39   #13
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Er der et sted der fortæller hvordan folk i forskellige forløb ved kommunen er stillet ?
Jeg kan ikke finde noget om det i lovteksten.
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 17:05   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ginger64 Se meddelelser
Er der et sted der fortæller hvordan folk i forskellige forløb ved kommunen er stillet ?
Jeg kan ikke finde noget om det i lovteksten.
Hvilke forløb er der tale om?
Tror det er nemmest at tænke i ydelser.
Hvis du modtager kontanthjælp, uddannelseshjælp eller integrationsydelse, er du omfattet af loft og 225-timers reglen.
Hvis din ydelse hedder noget andet, er du ikke omfattet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 17:56   #15
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvilke forløb er der tale om?
Tror det er nemmest at tænke i ydelser.
Hvis du modtager kontanthjælp, uddannelseshjælp eller integrationsydelse, er du omfattet af loft og 225-timers reglen.
Hvis din ydelse hedder noget andet, er du ikke omfattet
Jeg er på Kontanthjælp på 10ende år, igang med en virksomhedspraktik, 2x2 timer /uge, for at få lavet en beskrivelse af min begrænsede arbejdsevne. Var for Rehab-teamet sidste år, som indstillede til dette tiltag, Statusattest fra egen læge og udtalelse fra Lokalpsykiatrien forelå og jeg har over de 10 år været i 5 forskellige forløb, hvor min arbejdsevne efter deres mening ikke var blevet beskrevet godt nok.

Jeg har fået samme standard varslingsbrev som mange andre, ikke fuldt arbejdsdygtige, Kontanthjælpsmodtagere har fået, så tænker, at min sagsbehandler ikke har haft tid til at vurdere min Status i forhold til de nye regler.
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 19:13   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ginger64 Se meddelelser
Jeg er på Kontanthjælp på 10ende år, igang med en virksomhedspraktik, 2x2 timer /uge, for at få lavet en beskrivelse af min begrænsede arbejdsevne. Var for Rehab-teamet sidste år, som indstillede til dette tiltag, Statusattest fra egen læge og udtalelse fra Lokalpsykiatrien forelå og jeg har over de 10 år været i 5 forskellige forløb, hvor min arbejdsevne efter deres mening ikke var blevet beskrevet godt nok.

Jeg har fået samme standard varslingsbrev som mange andre, ikke fuldt arbejdsdygtige, Kontanthjælpsmodtagere har fået, så tænker, at min sagsbehandler ikke har haft tid til at vurdere min Status i forhold til de nye regler.
Jeg har set folk på barsel der fik det brev.
Så synes du skal kontakte sagsbehandler, og høre om du er fritaget eller ej
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 19:23   #17
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg har set folk på barsel der fik det brev.
Så synes du skal kontakte sagsbehandler, og høre om du er fritaget eller ej
Det vil jeg gøre. Tak for svar, MistyMiss
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 19:24   #18
Liljekonvallen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Liljekonvallen er ny på vejen
Hej, jeg har et spørgsmål jeg håber jeg kan få hjælp med hér.
Jeg har søgt og søgt på nettet men ikke kunne finde præcise svar på følgende :
Jeg er blevet undtaget 225 timers reglen. Men kommunen siger at dette ikke er ensbetydende med at jeg undtages kontanthjælpsloftet, dvs jeg mister 2500 kroner i boligsikring 1. oktober siger de. Har kommunen ret mht dette ?
Hvis ikke, så ville jeg blive rigtig glad for noget lovtekst jeg kan henvise dem til at læse.
Tak for jeres gode hjemmeside ! Mvh Liljekonvallen
Liljekonvallen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 19:51   #19
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Liljekonvallen Se meddelelser
Hej, jeg har et spørgsmål jeg håber jeg kan få hjælp med hér.
Jeg har søgt og søgt på nettet men ikke kunne finde præcise svar på følgende :
Jeg er blevet undtaget 225 timers reglen. Men kommunen siger at dette ikke er ensbetydende med at jeg undtages kontanthjælpsloftet, dvs jeg mister 2500 kroner i boligsikring 1. oktober siger de. Har kommunen ret mht dette ?
Hvis ikke, så ville jeg blive rigtig glad for noget lovtekst jeg kan henvise dem til at læse.
Tak for jeres gode hjemmeside ! Mvh Liljekonvallen
Ja, du kan være for syg til at arbejde 225 timer, men være rask nok til at modtage kontanthjælp.
Du vil derfor blive ramt af kontanthjælpsloftet-desværre.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 21:22   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Liljekonvallen:
Marina har desværre ret. (Desværre fordi det er meget boligstøtte at miste)
Der er tilfælde hvor boligstøtten ikke indgår i loftet:
" 6. Ydelser mv. der ikke indgår i den samlede hjælp under loftet

Det fremgår af kontanthjælpsloftsbekendtgørelsens § 2, stk. 3, at følgende ydelser m.v. ikke indgår i beregningen af den samlede hjælp:

3) Særlig støtte efter lovens § 34 og boligstøtte efter lov om individuel boligstøtte, hvis den gives til boliger, hvor en person i husstanden

a) er omfattet af boligstøttereglerne for stærkt bevægelseshæmmede,

b) er omfattet af boligstøttereglerne for personer, der modtager døgnhjælp efter lov om social service,

c) er visiteret til og anvist en almen ældrebolig eller lignende boligtype, jf. § 14, stk. 6, nr. 1-5, i lov om individuel boligstøtte, på grund af en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse eller

d) modtager boligydelse og er anvist en almen ældrebolig eller lignende boligtype, jf. § 14, stk. 4, i lov om individuel boligstøtte, af kommunen. "

Men hvis man ikke opfylder enten a, b, c eller d, indgår boligstøtten i kontanthjælpsloftet.

Det citerede er fra denne vejledning, der uddyber loftet: http://www.socialjura.dk/content-sto...2-af-296-2016/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension