K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2012, 11:19   #11
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Nu har min søn modtaget brev om at hans førtidspensionssag er påbegyndt efter reglerne om førtidspension.
Jeg kom derefter til at tænke på, hvad er det egentlig at socialforvaltningen skal bruge op til 3 mnd til ?
Jeg mener, på det tidspunkt at sagen er godkendt af kommunens visitation team, og opstartet af socialforvaltningen, er der jo indhentet oplysninger, kommaerne er sat korrekt, og hvis sagen muligvis ikke skulle opfylde gældende retningslinier, ville den vel aldrig være kommet så langt.. Derfor er jeg nu lidt forvirret..

Som jeg ser det, burde det generelt være som i Helenekr´s tilfælde.
2 ugers ventetid til at pakke sagen fornuftigt sammen, og det det. kan ikke forstår hvis dette kan tage 3 mnd, uanset hvor mange der søger pension.. Vi taler jo ikke om flere hundrede sager om ugen, tror jeg..
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:23   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det behøver heller ikke at tage tre måneder....det kan ske inden for en uge....de har bare max op til tre måneder...

I nogle kommuner holder de tit møder...i andre er det ikke så tit...

Ja sagen burde være tjekket helt igennem da de ellers ikke ville have ladet sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:29   #13
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Tak for svaret.
Det virker bare underligt, at jeg ikke kan få et svar andet end "ventetiden er 3 mnd". Dette er det generelle svar, og jeg har prøvet at forklare dem min søn ikke fungerer uden meget faste rammer, og faste holdepunkter, da stort set alt giver ham stress, som forværrer stemmerne i hans hovedet.
alligevel ingen hjælp at hente nogen steder!

Mere specifikt, hvad er det de skal lave imens de (socialforvaltningen) har sagen liggende ? Er det kun at pakken sagen, og sende den til afgørelse--
Dette kan vel umuligt tage lang tid.. Sagen køres iøvrigt i kbh kommune.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:32   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej de skal ikke lave andet....men de ved måske ikke hvornår sagen kan komme på et møde...og det er derfor du får den besked....

Det kan også bare være nemmere for dem at sige tre måneder...da de ved at de har denne tid til rådighed...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:33   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror det er fordi de vil være på den sikre side de skriver 3 mdr..der er også forskel på hvor tit de møder bliver holdt og hvor mange andre der er...

men det kan gå hurtigere..jeg fik først brev om jeg var indstillet og 8 dage efter fik jeg brev om jeg var tilkendt førtidspension...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 12:06   #16
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Har lige ringet, og fået oplyst at de holder ugentlige pensionsafgørelses møder.
men stadig samme smøre and 3 mnd ventetid.. Nu syntes jeg da om noget det virker endnu mere underligt hvis de reelt kan bruge 3 mnd.. men nu må jo se, og min søn må jo bare kæmpe igennem (Som altid, og om alting!)

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 14:23   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttep57 Se meddelelser
Har lige ringet, og fået oplyst at de holder ugentlige pensionsafgørelses møder.
men stadig samme smøre and 3 mnd ventetid.. Nu syntes jeg da om noget det virker endnu mere underligt hvis de reelt kan bruge 3 mnd.. men nu må jo se, og min søn må jo bare kæmpe igennem (Som altid, og om alting!)

Mvh
I følge loven har de 3 måneder fra den er overgivet til reglerne om pension
som regel ud fra erfaring på k10 går de fleste sager hurtigere
mens nogen faktisk tager længere tid, men så skal kommunen give en ordenligt begrundelse.
venter selv på brevet, da min sag er færdig og jobcenteret har indstillet til pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 03:49   #18
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Godt nytår til alle ;-)

Håber i alle vil få et super godt nyt år, fyldt med de positive ting i fortjener!


Jeg sidder lige nu, efter at være kommet hjem fra min søster nytårsaften, og åbnede lige postkassen... Min søn har modtaget førtidspension ;-)

Min søn er hjemløs skizofren, og har kæmpet (med hjælp fra undertegnede) for dette brev i mange mange år. Jeg er helt lamslået. Ville ønske jeg kunne fortælle ham det, men han er bange for tlf da de "overvåger/aflytter" ham eller lign (han er paranoid overfor alt), så nøjes med at fortælle det herinde med lettelsens tårer trillende ned af mine kinder ;-)
Nu kan han endeligt få ro, koncentrere sig om sit sind, ikke om kommunen beslutter sig for at tilbageholde hans bistand pga han er for syg til et møde eller lign..

Held og lykke til jer alle, og tak for hjælpen til alle herinde.


Mvh Jytte
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 03:51   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttep57 Se meddelelser
Jeg sidder lige nu, efter at være kommet hjem fra min søster nytårsaften, og åbnede lige postkassen... Min søn har modtaget førtidspension ;-)
Det glæder mig oprigtigt på din søns, og dine, vegne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 04:08   #20
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Jeg må tilslutte mig Vovse og sige, at det glæder mig på din søns og dine vegne, at I nu kan få en forhåbentlig mere rolig hverdag med tanken om, at jeres søns Kamp med "Systemet" nu er slut.

Et rigtig Godt Nytår ønskes I herfra
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetider ressourceprofil søsser98 Alt det andet 8 18-06-2012 19:18
Ventetider. Jette91 Alt det andet 6 04-05-2012 11:38
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Ventetider?! Camille Dit og Dat 4 06-11-2008 23:40
S 5621 - Om ventetider på høreapparater Webmaster Politik og Samfund 0 25-08-2007 01:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension