K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 07:53   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98,

Pensions og indstillingsnævnet får hele sagen med al dokumentation samt ressourceprofilen, som så er anbefalingsgrundlaget for sagen.

De papirer fra lunge lægen er det så dem der kommer nu her? De burde naturligvis nok have været med i sagen før indstilling, da du jo gerne skulle være helbredsmæssigt afklaret forinden . Ydermere er det meget normalt at papirerne kommer over lægekonsulenten først inden sagsbehandleren tager endeligt stilling.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 09:10   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

Visitationsteam el. hvad det hedder i de enkelte kommuner får efter mit ringe kendskab nødvendigvis din sag. Tænk bare f.eks. på breve ang. indkaldelse til møder ect. Yderligere bygger jeg på flg. pasus som forekommer fra deres brev: i behandling af sagen er ingået sagens foreliggende dokumentation, herunder RP.

Dette indebærer selvfølgelig, at den lægefaglige dokumentation ect. skal være med ud over RP. Ligeledes skal man tænke på, at det pga. tidspres næppe er sandsynligt, at visitationsteam læser hele sagen, netop også derfor man har lavet RP, som en del af arbejdsevnemetoden, således at de væsentlige for sagen bør fremtræde i denne.

I forhold til din sag (og alles) er det netop endnu mere relevant, at man selv nøje læser RP og sammenligner m. lægefaglige dokumenter, således at man sikre sig at de væsentlige anvendte citater ikke er enten udeladt el. fordrejet ved at tage enekeltsætninger ud der giver et forkert billede af de faktuelle forhold. Dette gælder selvfølglig også arbejdsprøvninger, og andet citeret f.eks. egne udsagn.

Du bør derfor kigge og læse med meget skarpe øjne og sikre at din sag bliver fremstillet reelt og intet af væsentlighed er udeladt i din anke.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 13:27   #33
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
åh det er et frygtelig arbejde med denne anke jeg er helt rundt på gulvet og må læse diverse papire igennem igen og igen synes godtnok det er rodet men jeg er igang håber det blir iorden
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 16:10   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
åh det er et frygtelig arbejde med denne anke jeg er helt rundt på gulvet og må læse diverse papire igennem igen og igen synes godtnok det er rodet men jeg er igang håber det blir iorden
Ja det er ikke det nemmeste i verden at sætte sådan en klage sammen hvor man bare skal have det hele med.

Det skal nok blive i orden og som tidligere nævnt må du jo slå den op herinde i neutral stand såfremt du ønsker at få andres øjne herpå.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 17:12   #35
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen, Søsser98

Du skriver i anden tråd af mig flg., men jeg putter der ind under denne:



Hvis du vil anke din sag, skal du klage over først og fremmest manglende tilkendelse af pension, dette begrunder du ud fra § 19, 1 - 5 med dine ord, og med henvisning til de lægeudtalelser, der bakker disse pkt.'er op.

f.eks.:

ad.1: her opremser du via citat, samtlige lægefaglige oplysninger, der omtaler at dine behandlingsmuligheder er udtømte

ad. 2: her går du i din RP, hvor din SB har agumenteret hvorfor du bør indstilles til pension og gengiver dette

ad. 3: her opremser du via citat, samtlige lægefaglige oplysninger, der beskriver,at din funktionsevne er ubetydelig

ad. 4: her skriver du fra RP, hvor SB har skrevet om hvordan dine resourcer ikke kan bringe dig tilbage til selvforsøgelse

ad. 5: hvis din SB har skrevet denne ikke kan se nogle jobfunktioner du kan bestride gengiver du dette, ligesom du pointerer (hvis afslag heller ikke har givet nogen) at de heller ikke har kunne nævne nogle konkrete arbejdsfunktioner.

Yderligere klager du over flg. mangler i forhold til kommunens begrundelse (jeg går ud fra de har henvist til selve retsgrundlaget dvs. hvilke § de har taget deres beslutning på), derfor flg. andre:

iflg. FVL § 24: manglende angivelse af hvilke hovedhensyn, der ligger til grund for deres adm.skøn

og ligeldes en kort redegørelse for hvilke oplysninger, de har tillagt væsentlig betydning for at give dig afslag

Håber ovenstående stikord kan bringe dig på vej.

Mange hilsner

Gunvor

PS: husk opverskrift ca. sådan:

Undertegende skal hermed klage over afgørelse a.d. xx.xx.xx i sag om FP m. cpr.nr.



hej Gunvor


du skriver at jeg skal skrive sb notater ind under punkt 4 på hvordan han ikke mener mine resourcer kan bringe mig tilbage til selvforsørgelse

har set RP igennem mange gange nu og han skriver det jo lidt over det hele men ikke i et enkelt afsnit skal jeg så bare plukke ud fra de ting sb skriver ???

Der står blandt andet ting som dette : xxx har en sådan grad af kronisk obstruktiv lungelidelse hvor der godt kan være tale om en vis generel svækkelse med træthedstilstand og lavt funktionsniveau selv i hvile. Det vuderes en barriere at xxxx er blevet dårlig til at huske - at koncentrationen ikke er god . At der er et ret udtaltbehov får skånehensyn til fysiske belastninger. At tidligere Aktivering er stoppet af patientens Læge idet xxx ikke kunne klare transporten fysisk til at gå eller cykle dertil. At xxx har svært ved at klare daglige gøremål i hverdagen og at xxx bruger for meget energi på disse gøremål hvilket påvirker det sociale liv. xxx lider af svimmelhed og får let feber og hjertekramper ved overanstrengelse . Der er kraftig øget træthed og søvnbehov. xxx bor i 2 plans lejlighed med indvendige trapper som xxx er faldet ned af 4 gange indenfor de sidste måneder og sidste fald var voldsomt og xxx var meget forslået og der er stadig men efter idet hun ikke kan løfte venstre arm over skulderhøjde . Yderligere er xxx flere gange vælte med cyklen typisk når hun er overbelastet og træt.

kan jeg bruge tekst som dette eller bare spinger punkt 4 over og gå til punkt 5 istedet ???????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 18:09   #36
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen, Søsser98

Du skriver i anden tråd af mig flg., men jeg putter der ind under denne:



Hvis du vil anke din sag, skal du klage over først og fremmest manglende tilkendelse af pension, dette begrunder du ud fra § 19, 1 - 5 med dine ord, og med henvisning til de lægeudtalelser, der bakker disse pkt.'er op.

f.eks.:

ad.1: her opremser du via citat, samtlige lægefaglige oplysninger, der omtaler at dine behandlingsmuligheder er udtømte

ad. 2: her går du i din RP, hvor din SB har agumenteret hvorfor du bør indstilles til pension og gengiver dette

ad. 3: her opremser du via citat, samtlige lægefaglige oplysninger, der beskriver,at din funktionsevne er ubetydelig

ad. 4: her skriver du fra RP, hvor SB har skrevet om hvordan dine resourcer ikke kan bringe dig tilbage til selvforsøgelse

ad. 5: hvis din SB har skrevet denne ikke kan se nogle jobfunktioner du kan bestride gengiver du dette, ligesom du pointerer (hvis afslag heller ikke har givet nogen) at de heller ikke har kunne nævne nogle konkrete arbejdsfunktioner.

Yderligere klager du over flg. mangler i forhold til kommunens begrundelse (jeg går ud fra de har henvist til selve retsgrundlaget dvs. hvilke § de har taget deres beslutning på), derfor flg. andre:

iflg. FVL § 24: manglende angivelse af hvilke hovedhensyn, der ligger til grund for deres adm.skøn

og ligeldes en kort redegørelse for hvilke oplysninger, de har tillagt væsentlig betydning for at give dig afslag

Håber ovenstående stikord kan bringe dig på vej.

Mange hilsner

Gunvor

PS: husk opverskrift ca. sådan:

Undertegende skal hermed klage over afgørelse a.d. xx.xx.xx i sag om FP m. cpr.nr.
Supergod vejledning i, hvordan man bør gribe et evt. afslag an, gunvor...mange tak for det

Jeg sidder selv og er rystende nervøs for, hvordan det vil gå, nu hvor min SB og jeg er blevet enige om, at h*n indstiller mig til ftp.

Hvis det skulle komme til et Afslag på SB indstilling, vil jeg da helt sikkert bruge denne vejledning til at få formuleret en Klage

Kære Søsser98,
jeg håber, at du finder styrken og overskuddet til at kæmpe videre (har selv svært ved at finde fodfæste og nogen der vil lytte Real Life)...godt at vi har K10

Mvh

Ginger64
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 20:18   #37
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Ja dejligt med K10 der er altid gode råd og hjælp at hente
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 08:50   #38
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

ad. 4: er hvor din SB beskriver hvordan dine ressourcer ikke kan udbredes. Der skulle gerne i opsamlingafsnit fra hovedelementerne i din RP samt i selve konklusion stå noget kortere, idet det du skriver her for mig virker, som en gengivelse af dels lægeudtalelser og dine oplysninger:

Citat:
Der står blandt andet ting som dette : xxx har en sådan grad af kronisk obstruktiv lungelidelse hvor der godt kan være tale om en vis generel svækkelse med træthedstilstand og lavt funktionsniveau selv i hvile. Det vuderes en barriere at xxxx er blevet dårlig til at huske - at koncentrationen ikke er god . At der er et ret udtaltbehov får skånehensyn til fysiske belastninger. At tidligere Aktivering er stoppet af patientens Læge idet xxx ikke kunne klare transporten fysisk til at gå eller cykle dertil b. At xxx har svært ved at klare daglige gøremål i hverdagen og at xxx bruger for meget energi på disse gøremål hvilket påvirker det sociale liv. xxx lider af svimmelhed og får let feber og hjertekramper ved overanstrengelse . Der er kraftig øget træthed og søvnbehov. xxx bor i 2 plans lejlighed med indvendige trapper som xxx er faldet ned af 4 gange indenfor de sidste måneder og sidste fald var voldsomt og xxx var meget forslået og der er stadig men efter idet hun ikke kan løfte venstre arm over skulderhøjde . Yderligere er xxx flere gange vælte med cyklen typisk når hun er overbelastet og træt.
Under afsnit af faglige og praktiske kompetencer kunne der f.eks. stå noget a la: tidl. aktivering er stoppet af PT. læge, idet xx ikke har kunne klare transporten fysisk til at gå el. cykle dertil. Der er derfor en væsentlig nedsat arbejdsevne samt meget udtalt skånebehov grundet grundet kronisk obstruktiv lungelidelse, hvorfor det er min vurdering, at xxx arbejdsmæssige muligheder i relation til det ordinære arbejdsmarked er minimale.

Under afsnittet af personlige kompetencer kunne der stå noget a la:
Det er min vurdering, at xx personlige kompetencer i forhold til arbejdsmarked er stærkt begrænsede, da xx har en generel træthedstilstand og lavt funktionsniveau selv i hvile og har svært ved at klare daglig gøremål ect. Samlet set må det konstateres at xx personlige kompetencer er ganske få, og dette betyder, at xx muligheder på det ordinære arbejdsmarked er ganske ringe.

Hvis ikke der står disse vurderinger under hver afsnit i din RP, citere ovenstående, og så gå til SB konklusion, hvor denne må have skrevet noget omkr. dine manglende muligheder for at kunne opnå selvforsørgelse på ordinært arbejdsmarked.

Kan du tage en bisidder med til mødet næste uge m. SB?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 05-10-2012 kl. 09:55. Årsag: PS.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:48   #39
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Søsser98

ad. 4: er hvor din SB beskriver hvordan dine ressourcer ikke kan udbredes. Der skulle gerne i opsamlingafsnit fra hovedelementerne i din RP samt i selve konklusion stå noget kortere, idet det du skriver her for mig virker, som en gengivelse af dels lægeudtalelser og dine oplysninger:



Under afsnit af faglige og praktiske kompetencer kunne der f.eks. stå noget a la: tidl. aktivering er stoppet af PT. læge, idet xx ikke har kunne klare transporten fysisk til at gå el. cykle dertil. Der er derfor en væsentlig nedsat arbejdsevne samt meget udtalt skånebehov grundet grundet kronisk obstruktiv lungelidelse, hvorfor det er min vurdering, at xxx arbejdsmæssige muligheder i relation til det ordinære arbejdsmarked er minimale.

Under afsnittet af personlige kompetencer kunne der stå noget a la:
Det er min vurdering, at xx personlige kompetencer i forhold til arbejdsmarked er stærkt begrænsede, da xx har en generel træthedstilstand og lavt funktionsniveau selv i hvile og har svært ved at klare daglig gøremål ect. Samlet set må det konstateres at xx personlige kompetencer er ganske få, og dette betyder, at xx muligheder på det ordinære arbejdsmarked er ganske ringe.

Hvis ikke der står disse vurderinger under hver afsnit i din RP, citere ovenstående, og så gå til SB konklusion, hvor denne må have skrevet noget omkr. dine manglende muligheder for at kunne opnå selvforsørgelse på ordinært arbejdsmarked.

Kan du tage en bisidder med til mødet næste uge m. SB?

Mange hilsner

Gunvor
ok men der står ikke noget af dette under personlige kompetancer det står alt sammen i den sidste opsumering så jeg må vel bare slå de to punkter sammen så istedet for ???

hvilket møde i næste uge mener du ????

og hvordan kan det være jeg ikke er tilbudt fremmøde for pensions teamet ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 12:13   #40
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

Beklager ang. møde, mig der roder sammen!

Godt du er i gang med arbejde omkr. anke, håber du tager nogle pauser, når datamængden el. strukturen glider. Du kan evt. dele det ind i bidder, således at du tager et punkt ad gang, og lave en skelet, som du efter en god pause kan gå tilbage og kigge efter om du har taget det hele med.

Helt fint, hvis det står i sidste del af RP, konklusion/opsummering, så tager du derfra, men der burde være delvurderinger for de enkelte delkomponenter, hvilket måske kan tyde på, at din SB ikke har lavet noget grundigt arbejde.

ad. 2, 4 og 5: er hvad SB vurderer i din RP

ad. 1 og 3: er lægefaglige papirer

Det er ikke nødvendigt at også citere SBs citater fra RP, men derimod centralt at have dennes samlede socialfaglige vurdering og ikke mindst hvad SB konkludere omkr. varighed, behandlingsmuligheder udtømte, og arbejdsevne. Det er helt ok. att du bruger begrevet arbejdsevne, når du ref. til SB/JC. Men brug funktionsevne i forhold til lægefaglige papirer.

Man bliver ikke tilbudt fremmøde til vurdering for indstilling til FP/rejse en sag om FP, men derimod hvis man er kommet igennem dette nåleøje til selve pensionsnævnet, som skal bedømme selve FP-sagen, altså om man er berettiget til FP. Der bliver man tilbudt fremmøde, hvilket eft. min mening altid er godt at gøre uanset, hvor belastende det kan være.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et par spørgsmål.... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-05-2011 23:39
Har lige et par spørgsmål KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 1 27-02-2011 09:45
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
jeg har lige et par spørgsmål lillesine Alt det andet 3 06-12-2008 02:33
Et hurtigt spørgsmål!!! cl8 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-11-2007 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension