K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2012, 16:14   #1
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
feriepenge+kontanthjælp

Jeg fik i april måned feriepenge udbetalt... og følte mig så sikker på at det var helt som det skulle være og det ikke havde indflydelse på kontanthjælpen... men ak, har nu fået et brev fra kommunen om, at jeg har svigtet min oplysningspligt og fået kontanthjælp samtidigt med udbetalingen af de pokkers feriepenge
Ohh Gys, kunne aldrig have drømt om at forsøge at snige den, troede bare oprigtigt/naivt, at det måtte man godt

Nu skal jeg melde tilbage til kommunen indenfor de næste dage, og kommunen skal finde ud af, hvilken betydning det skal have for mig!!!

Har nogen stået i samme dumme situation og hvad skete der ved det??

Øv altså, trættende at være indehaver af en hjerne der oftest er uklar og har svært ved at fatte det man læser...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 16:30   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er kun på sygedagpenge de ikke bliver modregnet
håber ikke det er et større beløb du har fået udbetalt

du siger bare at du ikke kender reglerne og så må du betale de penge tilbage som du modtaget for meget
det er der desværre ikke så meget og gøre ved
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 17:02   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du er heldig, hvis de ikke smækker kassen i, mens sagen kører. At man ikke er klar over det skal oplyses, er ikke nogen undskyldning der accepteres.

Du skal betale din kontanthjælp tilbage, for den periode dine feriepenge rakte. En indtægt som fx feriepenge, beregnes krone for krone i kontanthjælpen. Det er også muligt, at de fortæller dig, at du ikke får kontanthjælp i x antal dage fremadrettet.

Dvs. er du uheldig, lukker de kassen nu, indtil du igen er berettiget til kh.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 18:28   #4
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-695.html.

Kommunen skal modregne for antal Dage, som du har optjent Feriepenge til at holde...ikke krone for krone!!!

Mvh Ginger64
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 18:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaa, det ser sådan ud, desværre.....................................synes altså også du er særlig uheldig, Fibro
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 21:30   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
øøøøøvvv... hvor er det bare ærgligt altså.... Min mand ringer op og beklager på mine vegne imorgen, og så må jeg håbe og bede til at de godtager at jeg betaler pengene tilbage med det samme...og ikke lukker kassen i, pyha ville være helt vildt surt!! Ihhh altså, hvorfor fanden er der ikke en rubrik på feriekonto.dk som fortæller en man ikke kan modtage feriepenge samtidigt med kontanthjælpen, så sådan nogle naive hoveder som jeg, ikke kan tage fejl

Tak for alle svarene

Fibro

MTVRV1... det er 6500 kr

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp vs. Feriepenge. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-08-2013 12:18
Feriepenge på kontanthjælp Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-11-2012 11:32
Kontanthjælp og feriepenge. Susanne M Alt det andet 24 03-04-2012 05:20
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35
Kan man hæve sin feriepenge når man er på kontanthjælp? cezara Alt det andet 5 05-11-2009 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension