K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2015, 14:52   #21
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Jeg har umiddelbart kopier af de forskellige statusrapporter osv fra mit sygeforløb (dog har jeg ikke den fra kommunens lægekonsulent, men jeg regner med at bede om agtindsigt, når der er kommet en afgørelse ang forlængelsen).

Det er en ny psykolog (eller dvs det kun er en sygeplejerske i psykiatrien, som står for mine behandlinger), der skal skrive en statusrapport og vi har kun mødtes 3 gange (så har egentlig kun haft 1 alm. samtale), så hun kender mig ikke og vi "klikker" heller ikke så godt sammen.
Derfor er jeg nervøs for, at hun prøver på at sikre sig selv ved at skrive hendes vurdering på en måde, som kan læses på flere måder alt efter, hvilken mening man ønsker at få ud af teksten (hvilket så kan resultere i, at kommunen læser det på en måde, der er til fordel for dem og ulempe for mig).
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 18:01   #22
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Hej Høj
Hvis kommunen læser erklæringen på en måde, som ikke passer med din situation, skal du indgive en rettelse. Ligeledes hvis sygeplejersken skriver noget, der ikke passer med din situation, skal du indgive rettelse. Dette gør du på skrift, så de ikke bagefter kan sige, at du ikke har korrigeret det der er skrevet.
Jeg ved godt, at man ikke altid har energien til disse ting, men de er desværre nødvendige.
Held og lykke
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 19:53   #23
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Så er jeg i første omgang blevet forlænget iht. forlængelsesreglen nr. 6 pga., at jeg har anmeldt min stress mv. som en arbejdsskade(erhvervssygdom) til arbejdsskadestyrelsen.
Min sagsbehandler har stadigvæk ikke modtaget statusrapporten fra psykiatrien, men når hun får den, så tager de min sag op igen mht., om de evt. vil ændre min forlængelsesregl til nr. 2 i stedet for (erhvervsafklaring indenfor de 39 uger).
Så nu har jeg da en chance for ikke at stå uden penge lige den første måneds tid eller forhåbentlig lidt mere medmindre, at arbejdsskadestyrelsen hurtig får afgjort min sag og at kommunen konkluderer, at statusrapporten modarbejder en forlængelse efter nr. 2 med de 39 uger...
Så nu er der to forskellige senarier:
Mulighed nr. 1: så siger statusrapporten god for en opstart i erhvervsafklaring og så ændre de min forlængelse fra nr. 6 til nr. 3 og så har jeg 39 uger til at blive afklaret.
Mulighed nr. 2: statusrapporten taler imod en erhvervsafklaring på nuværende tidspunkt og så fortsætter jeg på min forlængelse iht. regel nr. 6 og så må der tages en ny beslutning, når sagen er afgjort ved arbejdsskadestyrelsen og der kan jeg så både risikere at få medhold eller afslag ang. at blive forlænget efter regel nr 2 (så kan jeg jo bare håbe på, at jeg er blevet mere stabil og dermed kan argumentere for, at jeg kan være afklaret indenfor de 39 uger).
Tja det er sgu ikke nemt at være syg og skulle tackle så mange ting og regler ;-)
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension