K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 11:05   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Når lægen opfører sig som en røv

Så det har været en juleferie (og tiden efter) hvor der er sket en masse og jeg havde af en eller anden grund fået det ind i hovedet at jeg skulle bestille medicin den 16. Men jeg kunne ikke få min medicin til at passe sammen med det og jeg begyndte at blive nødt til at tage "frem i tiden" i mine dosiser (fordi jeg får fra 2 forskeillige stedet)...jeg troede bare at på grund af mit stress og alt det der skete, at så havde jeg selv lavet rod i det. Jeg ringede så den 16. og der fandt jeg så ud af at, ja, jeg havde lavet fejl i det og kunne allerde den 8. have bestilt nyt.

Så nu er jeg 8 dage "skæv" af de dosis jeg får. Prøvede at ringe til lægen i dag (han var væk sidste uge), men han sagde at det var bare ærgeligt og at fordi jeg havde fået den 16, så vil min nye tid gå ud fra den. Dvs. næste gang den 5 Februar og ikke i dag den 28. som det skulle have været.

Så nu står jeg med et alvorligt underskud af medicin. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Lægen er ligeglad og der er ikke rigtig andre at snakke med. 8 dage uden søvn vil være meget ødelæggende for mit liv, risikerer at miste arbejde og min forstand.

Hvor er det bare trælst. Havde bare brug for at få det ud.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 12:46   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var dog en ubehagelig læge at have....har du overvejet at skifte læge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 13:10   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har ikke nogen gode råd, men når du kommer i mangel ville jeg tage kontakt til lægevagten...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 13:24   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det var dog en ubehagelig læge at have....har du overvejet at skifte læge...
Kan jeg desværre ikke, enten er de fulde eller også vil de ikke have mig som patient/eller ikke vil give medicin.

Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg har ikke nogen gode råd, men når du kommer i mangel ville jeg tage kontakt til lægevagten...
Lægevagten må ikke udskrive recept på den slags ting desværre. Psykiastisk skadestue vil ikke hjælpe.

Havde en ven der på et tidspunkt måske kunne skaffe det, men det røg i vasken.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 14:39   #5
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Havde en ven der på et tidspunkt måske kunne skaffe det, men det røg i vasken.

Måske netop derfor lægerne er blevet meget vagtsomme og forsigtige med at udskrive den slags medicin?
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 17:25   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Er der tale om en enkeltstående hændelse/fejl fra patientens side som jeg fornemmer der er tale om her , overreagerer lægen efter min mening.
En eventuel medicin pusher er jo nødsaget til at begå denne ”fejl” vedholdent.

Sker det flere gange ville jeg nok også sige stop , men ikke før.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 20:46   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Kan jeg desværre ikke, enten er de fulde eller også vil de ikke have mig som patient/eller ikke vil give medicin.

Måske der er en dybereliggende årsag til at din læge ikke "bare" vil udskrive mere medicin.
Jeg tænker at det ikke er for "sjov" at læger afviser en patient - hvis der ellers er åbent for tilgang....
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 11:23   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Måske der er en dybereliggende årsag til at din læge ikke "bare" vil udskrive mere medicin.
Jeg tænker at det ikke er for "sjov" at læger afviser en patient - hvis der ellers er åbent for tilgang....
Når det nu er skubbet ud i fremtiden er det jo ikke mere medicin, men rent faktisk bare at returnere mig til den retmæssig mængde. (til den dato han selv havde sat)

Måske et udtryk for ophobet irritation over at jeg er en kompleks "besværlig" patient, som man nu engang kan være som sclerose patient fyldt med plak i hjernen. :/ På den måde kan jeg måske godt forstå ham som menneske, men stadigvæk virkeligt problematisk.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 15:12   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Når det nu er skubbet ud i fremtiden er det jo ikke mere medicin, men rent faktisk bare at returnere mig til den retmæssig mængde. (til den dato han selv havde sat)

Måske et udtryk for ophobet irritation over at jeg er en kompleks "besværlig" patient, som man nu engang kan være som sclerose patient fyldt med plak i hjernen. :/ På den måde kan jeg måske godt forstå ham som menneske, men stadigvæk virkeligt problematisk.
Abraxus, nu var det heller ikke ment som andet end en tanke

Og jo, kender godt det med at være en "besværlig" patient - men når min egen læge finder mig for besværlig, så ringer jeg til "min" afdeling på sygehuset og de plejer at løse det
Måske du har samme mulighed - eks. formoder jeg du er tilknyttet en speciallæge omkring din sclerose?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 16:07   #10
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Ja undskyld men jeg har svært ved at forstå hvorfor du ikke kan få din medicin til at holde den tid du skal når du har fået det d. 16. Jeg kunne forstå hvis du havde fået det d. 8., og lægen så forlangte det skulle holde en uge ekstra, ja så kunne jeg forstå du havde et problem, men du har fået det d. 16. som normalt. Og det skal så holde den tid det plejer at skulle, det lyder da meget rimeligt synes jeg. Forstår ikke helt problemet.
Men håber du får det løst.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest fra lægen Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 07-04-2012 17:12
Lægen! FrkSilverfox Dit og Dat 15 24-10-2011 11:47
mail fra lægen faro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 28-01-2011 14:06
social-lægen Fodfolket Alt det andet 8 08-12-2009 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension