K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2012, 15:54   #1
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Udmeldelse af A-kasse?

Er der nogen der ved, om der er nogen som helst grund til fortsat at holde fast i sin A-kasse, i forhold til den nye reform af fleksjob og førtidspension?

Jeg har indtil videre betalt til A-kassen, men har hævet mit efterlønsbidrag, da man kunne det skattefrit, og har umiddelbart ikke noget jeg kan bruge A-kassen til mere som jeg kan se det.

Jeg har ville vente med at melde mig ud af A-kassen indtil den nye reform var blevet endeligt vedtaget, og det er den jo nu - desværre.

Jeg vil bare lige være helt sikker på jeg ikke dummer mig ved at melde mig ud af A-kassen nu, men de penge der hver måned går til den, de kunne jo sagtens bruges andet sted.

Jeg er stadig uafklaret, ment på den måde at jeg nu har været på kontanthjælp i over 3 år, efter de 52 uger på sygedagpenge. Jeg har en § 17 sag kørende angående førtidspension, men har jo ingen ide om jeg får den, ryger på fleks eller vil blive holdt på kontanthjælp.

Hilsen Kal
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:07   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kommer an på dine lægepapir, for hvis de siger din funktionsevne er nedsat med 50 procent eller mere. så kan du ikke få dagpenge.
men hvis du måske ligger til fleks, havde jeg nok ikke afmeldt fagforeningen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:36   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Er blevet flekser..og har beholdt min fagforening....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:43   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Synes ikke lige man kan bruge fagforeningen til noget fremover, med den nye reform.

Fleksjobbere vil blive sociale løndumpere for at komme i betragtning uden overenskomst, da den del ikke fulgte med i reformen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:51   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er der jo forskel på a-kasse og på en fagforening...

Medmindre man bliver førtidspensionist...ja så kan det være meget godt at beholde og forsat være medlem af en fagforening...

Men hvis man bliver fleksere ja så har man jo ikke brug for at være medlem af en a-kasse da man ikke kan få udbetalt dagpenge som der rigtigt nok bliver skrevet...

Så det er muligt at forsat være medlem af en fagforening og så melde sig ud af a-kassen...

Nogle af dem har også nogle ordninger så det er billigere at være medlem hvis man er flekser...

Så du skal gøre op med dig selv om du tror at du nogensinde kommer tilbage til det alm arbejdsmarkedet før du melder dig ud af a-kassen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:52   #6
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Kal.

Meld dig ud af A-kassen, hvis der ikke er nogen chancer for, at du kommer ud i ordinært arbejde igen.
Jeg har haft de samme overvejelser som du og kontaktede min A-kasse i sidste uge for at stille spørgsmålet om, hvad jeg som fleksjobber kunne bruge A-kassen til.
Medarbejderen kunne ikke svar på stående fod, men ville kontakte den juridske afdeling, der måtte give mig ret - fleksjobbere har heller ikke efter den nye reforn noget at bruge A-kassen til.
Så nu har jeg endelig meldt mig ud - de penge kan jeg fint bruge på noget andet.

Skulle du komme i ordinært arbejde og være selvforsynende engang (dvs. kunne klare ca. 20 timer pr uge) vil der være et optjeningskrav (antal timer) for at du kan få dagpenge efterfølgende.

Ring til din A-kasse og få lidt vejledning - det er det du betaler kontingent for.

Bliv i din fagforening - den kan måske hjælpe dig i kampen med/mod jobcenteret. Kontingentet er ganske lavt for langtidsledige. Ring og hør om det evt. kan sættes ned.


Hilsen
Cordulla
tidligere flekjsbobber på KH - nu fastansat i fleksjob.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:25   #7
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Måske er det en god ide at være med i en fagforening specielt nu med reformen så ville jeg meget gerne have fagforeningen med til løn forhandlings bordet
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:28   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Måske er det en god ide at være med i en fagforening specielt nu med reformen så ville jeg meget gerne have fagforeningen med til løn forhandlings bordet
Problemet er bare at det kan du ikke forlange med de nye regler....at fagforeningen kommer med til forhandlinger...

Det var hvad der blev sagt tydeligt til det sidste samråd om reformen...

Når det er sagt...så kan fagforeningen jo hjælpe med andre twister der måtte være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:14   #9
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Man må vil stadig have en bisidder med og de kan vil ikke afvise at ens bisidder er fra ens fagforening?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Problemet er bare at det kan du ikke forlange med de nye regler....at fagforeningen kommer med til forhandlinger...

Det var hvad der blev sagt tydeligt til det sidste samråd om reformen...

Når det er sagt...så kan fagforeningen jo hjælpe med andre twister der måtte være...
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:17   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja måske...igen noget man ikke lige kan finde noget om...

Men der må jo vel være en ide i at de har lavet så man ikke kan få en fra fagforeningen med....for ellers kunne de have ladet reglerne være som de er nu hvad det angår...

Så jeg ved ikke hvad det er de "pønser" på med det her...ud over at de stiller fleksjobbere dårligere end før...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension