K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 14:15   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Red face Afklaring og praktik


Jeg var igår til mit første møde på et center for afklaring - jeg havde faktisk glædet mig og håbede at jeg kunne få hjælp til at finde jobmuligheder som jeg vil kunne klare.
Jeg håber på at kunne klare et fleksjob.

Vi snakkede om mange ting og bl.a. sagde jeg at jeg ikke er kræsen med jobs, hvilket mit CV også viser - det eneste jeg ikke har lyst til er at arbejde med er børn og ældre mennesker.

Jeg har ikke tålmodighed til det og jeg kan ikke lide børn - måske mærkeligt men det kan jeg ikke.

Så foreslog hun at jeg måske kunne komme i praktik i en klub eller SFO

Hun spurgte hvad jeg tænkte om timeantal og jeg sagde jeg håber at kunne komme op på 3 måske 4 timer om dagen 3, max. 4 dage om ugen og pludselig snakkede hun om at starte på 6 timer om dagen og komme på 30 timer om ugen ?????

Har hun overhovedet ikke hørt efter ?

Jeg tænker stakkels børn hvis hun vil sende mig i fx. SFO - det kommer der da ikke noget godt ud af

Hvordan skal jeg forholde mig til både timeantal og praktik sted ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 14:57   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
den har jeg også prøvet

det er en af de berømte sagsbehandle morsomheder, desværre står det nok i dine papirer at du har fået forslaget(og h*n er jo sikker på at det ikke går) og at du ikke vil.

en rigtig dårlig joke, nu skal du finde på noget du vil og kan.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 16:04   #3
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Ja de er fandme dygtige, jeg har arbejdet med rengøring det meste af livet, og derfor slidt i ryg hofter og nakke.
Til et af de afklaringsforløb, blev jeg foreslået at tage rengøring om natten.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 16:16   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen

Man kan / må vel ikke sige nej tak til sådan nogle forslag der er helt uden for fornuft ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 18:19   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er du 100 procent lægeligt afklaret?
ellers er denne afklaring lige meget, da man først kan vurdere din arbejdsevne
når alle behandligsmuligheder er udtømte
En tommelfingre regel siger 50 procent nedsat funktionsevne
som skal være lægeligt dokumenteret og så skulle din arbejdsevne gerne ligger under de 20 timer. men dine lægepapir skal nogenlunde svare til hvad du viser i en arbejdsprøvning

ellers lyder det alså mærkeligt hvis din sagsbehandler snakker om 30 timer
for det får du i hvertfald ikke et fleksjob af
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 18:27   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg har journal udskrift fra hospitalet hvor jeg blev opereret sidste gang, de skriver at der ikke er flere tilbud - andet end smertebehandling.
Den foreslåede smertebehandling er afprøvet og afbrudt, da den gav et blodtryk på 240/120, så min egen læge nær var gået i gulvet
Nu er der "kun" morfin tilbage - det ændrer ingenting for jeg har været på max. dosis i flere år.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:19   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Kirurgen skriver helt præcist: "derudover er der ikke yderligere behandlingstiltag" - efter han har henvist til egen læge for smertebehandling.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:27   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Kirurgen skriver helt præcist: "derudover er der ikke yderligere behandlingstiltag" - efter han har henvist til egen læge for smertebehandling.
uden at kende dig sag, så vil jeg tro du mangler en ordenligt beskrivelse af din funktionsevne.
fint du har papir på ingen behandlingsmuligheder, men der skal også være en beskrivelse af dine problemer.
Ja du har smerter, men hvis det ikke er dokumenteret ordenligt
så kan kommunen ikke bedømme hvad det betyder for din arbejdsevne
jeg har 16 sider dokumentation alene af min funktionsevne og bor på bosted
hvor der også bliver lavet beskrivelser og skal i arbejdsprøvning 4 uger
hvor der både bliver lavet en beskrivelse på arbejdstedet og hvordan det på virker mig i min daglig dag på mit bosted.

min point er bare uden en ordenlig beskrivelse af din funktionsevne som er lægerne der har den opgave. så har kommunen sikkert meget svært ved at bedømme hvad du kan.
lægerne skal beskrive din funktionsevne
kommunen skal bedømme din arbejdsevne
til sammen skulle det gerne beskrive din tilstand
alså skal den lægelige funktionsbeskrivelse også pege på nogenlunde de samme ting, som du viser i en arbejdsprøvnig

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-06-2012 kl. 19:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:40   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser

Man kan / må vel ikke sige nej tak til sådan nogle forslag der er helt uden for fornuft ?
jeg ved ikke m h t afprøvning og praktikker, men der er en principafgørelse (??) som siger at man godt må afslå fleksjob som man ikke kan, det er noget med en som ikke kunne lide fisk og som afslog et job med fisk.
( jeg leder lige efter den)
jeg fremhævede i anken, at det var et skadelig forslag (gartner)og umuligt pga af arbejdsstillingerne.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:51   #10
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er fint at vide det med funktionsevnen - er det egen læge der laver den ?

Er det den sb kalder status ?

sb sagde at hun ville bede min egen læge om en status og så skulle jeg have afklaret hvad jeg kan holde til, på det center jeg var til 1. samtale igår.

Jeg har problemer med begge hænder og arme - opereret i begge hænder 2003 uden effekt.

Revalideret i 2004 - 2006 på speciallægeerklæring fra 2003, hvor han bl.a. skriver at slidgigt i nakken forværre problemerne med hænderne.

Opereret i nakken 2009 for discus prolaps igen uden effekt og delvis sygemeldt i 3/4 år.

Opereret for slidgigt i nakken 2012 uden effekt, fordi nerverne til hænder/arme har taget permanent skade.

Det med at hun snakkede om 30 timer er vist fri fantasi - jeg håber på 10 - 15 timer.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan de tvinge mig i praktik under afklaring af arbejdsevne? funklen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 24-08-2013 23:39
forstår ikke min "praktik" afklaring lillesine Spørgsmål ang fleksjob 3 25-05-2013 13:43
afklaring alici Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-03-2012 10:15
Job-afklaring. skorpio Spørgsmål ang fleksjob 8 15-02-2012 13:12
job og afklaring skattepige Spørgsmål ang fleksjob 7 15-08-2008 16:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension