K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 18:53   #1
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
arbejdsprøvning...som hvad?

hej derude...

Jeg har fået at vide at jeg skal arbejdsprøves og havde i første omgang fået at vide af SB, at jeg skulle på et revacenter, fordi jeg har mange skånebehov. Forleden fik jeg så at vide, at det ikke blev på Reva alligevel, da jeg ikke kunne indgå på deres værksteder pga de store skånebehov...så derfor skal Reva så finde et egnet sted til mig et eller andet sted

Gad nok vide, hvad de finder til mig....

Tænkte det kunne være interessant at høre fra nogen med fysiske og kognitive, store nedsættelser...hvor og i hvad, blev I arbejdsprøvet?

fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 20:57   #2
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg blev arbejdsprøvet i hhv SFO som pædagogmedhjælper og på en skole som støttelærer og sekretær.

Jeg harvto ødelagte skuldre og jeg fik, som du, også at vide ,at jeg med mine skånebehov ,ikke kunne indplaceres i reva-centeret.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 08:43   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg blev afklaret på et Reva-center, fordi de er de eneste der kan lave en fyldelstgørende beskrivelse af hvilke skånebehov der er, og hvorfor.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 12:45   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ok, mine skånebehov blev beskrevet af smerteklinik... Nogenlunde beskrevet, selvom der mangler en del af de behov der er

Jeg troede at Reva Centre måtte være det optimale sted, hvor de netop kunne tilgodese skånebehovene, men jeg kan så ikke indgå på deres montage pga de hensyn der skal tages.

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 14:36   #5
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Jeg blev arbejdsprøvet i en DUS ordning, som pædagog medhjælper.
Jeg har nedslidning i ryg og hofter.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:25   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg bliver afprøvet i en Irma, skide søde mennesker, forlanger intet.. Det bare mig der problemet pga en %&%€#""#€%%&&€#"" ryg så jeg er der bare
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 19:28   #7
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Jeg var i arbejdsprøvning på et erhvervs center for folk med psykiske lidelser, da jeg ikke ville kunne håndtere at være på en arbejdsplads.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 21:56   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
hej derude...

Jeg har fået at vide at jeg skal arbejdsprøves og havde i første omgang fået at vide af SB, at jeg skulle på et revacenter, fordi jeg har mange skånebehov. Forleden fik jeg så at vide, at det ikke blev på Reva alligevel, da jeg ikke kunne indgå på deres værksteder pga de store skånebehov...så derfor skal Reva så finde et egnet sted til mig et eller andet sted

Gad nok vide, hvad de finder til mig....

Tænkte det kunne være interessant at høre fra nogen med fysiske og kognitive, store nedsættelser...hvor og i hvad, blev I arbejdsprøvet?

fra Fibro
Spørgsmålet er om det ikke "bare" bliver et andet slags center du skal afprøves på. Man kan vel næppe finde så massive skånehensyn på en arbejdsplads, medmindre der er en nische oprettet til samme!!?

Jeg var, ala Lotus1, i Januar i år i afprøvning på et erhvervscenter med folk for psykiske i lidelse.

Fibro du må jo spørge din sagsbehandler om hvilket sted der kan peges på, vel næppe en "normal" arbejdsplads som sådan!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 09:53   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Jeg bliver afprøvet i en Irma, skide søde mennesker, forlanger intet.. Det bare mig der problemet pga en %&%€#""#€%%&&€#"" ryg så jeg er der bare
HELD OG LYKKE TIL
du skal passe på med "bare" at være der. for de tæller kun timerne du er der, og måske ikke om hvordan du havde det da du var der.

dvs. er det for hårdt for dig smertemæssigt at være afsted de timer du er, så skal du ned i timer.

som vovse så tit har skrevet.. det handler ikke om hvor meget smerte du kan klare men hvor meget du kan arbejde.. frit genskrevet.. men noget i den stil..

pas på dig selv..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 12:17   #10
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Jeg fik faktisk frit valg, men da jeg ikke rigtigt brændte for noget (en del af mit problem) blev vi enige om et kontor, da jeg er uddannet kontorassistent, og det nok var det der ville være "blidest" for mig.
Det var et sted hvor de var vandt til at have folk i arbejdsprøvning. Ikke rigtigt et center, et mindre sted.

Jeg var deropppe en gang om ugen for at blive fortrolig med folkene deroppe. Bare en halv time hvor vi snakkede så jeg til sidst følte mig tryg nok til at prøve. Og mit timetal satte de derefter til 2*3 timer pr. uge, og var så meningen det skulle stige hen ad vejen, men så langt kom vi ikke, for det var allerede alt for meget for mig.

Mit problem er psykisk og er nu på FP

Sidst redigeret af Perlen; 27-03-2012 kl. 12:21.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning som hvad ?? ette74 Alt det andet 18 21-12-2011 16:38
hvad er arbejdsprøvning. jose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-05-2009 22:03
Arbejdsprøvning - hvad sker der så. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 11 19-02-2009 15:30
arbejdsprøvning, hvad nu? frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-11-2007 18:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension