K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 23:15   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Adoptionprogrammet sendt på tv2.

Er I lige så rystet som jeg. Især mht. slutningen og håndteringen fra adoptions forældrenes side? Pigen var jo mega bange for adoptions moderen og faderen havde givet op.
Stakkels børn og forældrene var jo slet ikke klar til at tage 2 børn på een gang.

Forældrene i Etopien er så en anden historie som er svær at håndtere. Børnene fremfor alt, men skal man adoptere, skal det følges op mener jeg. Ikke alle er klar til børn og vi der har/har haft dem ved hvilken udfordring det er.

Hurtig flytning Web ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-11-2012 kl. 23:24.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:32   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Ja, jeg er også dybt rystet og meget vred på især adoptivmoderen..... Hvad f..... bilder hun sig ind

De havde "trukket en nitte" og den smed de så bare væk. Stakkels pige, som ikke fik nogen form for forståelse eller hjælp fra sine danske "forældre". Det var grusomt at se på
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 00:17   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Pigen var pisse bange for "moren", den so, kalder sig psykoterapeut sammen med sin mand. Hvad tror de de kan!!?

Jeg ved ikke hvilken indgangsvinkel man har som adoptivforældre, men de her var for grove, "moren" ikke mindst,
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 00:57   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det gjorde ondt langt ind i hjertet at se, den stakkels pige valgte jo ikke selv, og nej ikke alle skal have børn
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 01:22   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fattede ikke en skid af den der spisesituation, hvor moren blev tosset over...?...hvad var det hun blev så tosset over??
- pigen sad jo i frygt og kiggede på den mor hele tiden, og jeg forstod slet ikke hvorfor hun skulle gå fra bordet uden at få sin mad.
Hvis der var nogen der skabte en dårlig stemning, så var det da den mor - hun sad jo hele tiden på lur for at finde pigens ''fejl''......

Jeg kunne allerede SE da de havde hentet pigen (hvor hun knaldede ud på hotelværelset), at moren slet ikke ville kunne magte hende - hun sad allerede helt opgivende i sofaen og så vildt forurettet ud.

Og hvis man lagde mærke til det, så så pigen glad og levende ud lige da hun var blevet hentet, men som årene gik - og hun tilsidst sad der på din seng med hænderne i skødet, der var alt liv, gnist og lys slukket i hende.

Synes det var nogle højest besynderlige forældre, hele deres tilgang til pigen var ækel, og jeg var ærlig talt ved at brække mig, da de glædede sig over at pigen så dårlig ud, efter at have været på weekend hos plejefamilien - og hvad var det for noget *** med, at hun ikke kunne klare at tøjet ''stank'' fordi de andre havde vasket tøjet.
Hun var jo i dén grad underlig.....og halv ondskabsfuld.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 01:33   #6
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
En helt igennem skrækkelig historie.
Moderen fik børn for sin egen ego skyld og ikke for andet, selv faderen turde ikke sige hende imod.
Helt tydeligt at den lille pige forsøgte at gøre alt for at behage sin nye mor, men intet hjalp.
Nok blev hun brat revet fra sine forældre og skulle til et nyt land, det vil der klart komme en reaktion på, men skaden på pigen opstår der hvor adoptiv forældrene ikke formår at hjælpe hende men istedet modarbejder hende.
Og tænk hun tror så meget på sig selv at hun frivilligt stiller op til sådan en dokumentar udsendelse og også stiller op i god aften danmark. Den stakkels tv vært måtte virkelig bide sig i tungen for ikke at sige noget grimt om familien.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 11:06   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Usmagelig behandling af den lille pige.

Er stort set enig i ovenstående indlæg.

Pigen skulle jo have haft krisebehandling, med TOLK.

Dette med begrundelse i, at hun har en stor sorg, pga adskildelsen fra sine forældre, i en alder, hvor hun jo, i modsætning til bror, forstår meget mere.

Sådan ville vi aldrig herhjemme behandle et barn på 4år, der blev frataget sine forældre, så brat, ved død. Dette er jo samme situation, for pigen.

Og de 2, som oven i købet skulle være psykoterapouter, FØJ. De har jo slet ikke begreb om, at varetage pigens sorg!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 11:24   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej og tolk, hvorfor er der ikke blevet involveret det? Det må danadopt da kunne svare på!!??

Der må have været meget debat om denne udsendelse, facebook var i al fald også oppe at køre bagefter. Jeg var så ilter på det hele og det kører vel endnu med pigen på børne hjem, hendes liv er jo sikkert ødelagt forlængt

Ja psykoterapeuter fy for s....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 11:53   #9
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja jeg så den film som den Dokumentar byggede på for nogle år siden kan jeg huske,og ja allerede dengang tænkte jeg jøsses om den adoptiv mor,da hun ikke engang ville tage pigen da hun var ulykkelig på hotel værelset...

men nu efter at havde set efterfølgene dokumentar her til formiddag da jeg ik var hjemme igår,tabte jeg båede næse og mund,og fældede en tåre..

hun burde virkelig Skamme sig den Adoptiv mor,der er ingen tivl om at hun ik elsker den lille pige og pigen er hunderæd for sin "Mor",efter at havde Læst Helenekr's lille kommentar omk spisesituation,lod jeg naturligvis meget mærke til om hvorfor "moren" er efter pigen, og jeg er osse paf, pigen spiser jo bare sin mad men i dyb nervøsetet pga Moren glor på hende hele tiden og kommer med små spydige bemærkninger,så er det sku da klart pigen ik tør at spise sin mad..

og nu er pigen på børnehjem,ingen elsker hende udentagen hendes rigtige forældre som forsøger at få kontakt til begge børn,Adoptivforældrene magter kun at se tøsen 2 timer hver 3 UGE!!!!,arme pige alså, håber virkelig på den debat virkelig gør noget ved det og pigen kommer hjem til sine rigtige forældre
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 12:30   #10
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af alanabith Se meddelelser
......... og pigen kommer hjem til sine rigtige forældre
Det vil nok være det bedste for pigen.
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage sendt til BAN om ftp ....... og fleksjob. mookmik Alt det andet 5 06-05-2013 13:47
Sag sendt til BAN - aktindsigt? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 19-04-2011 22:43
Sendt til annasen Alt det andet 8 01-12-2008 21:08
Sendt til Socialudvalget i dag lena Politik og Samfund 2 05-11-2007 08:15
Så er min sag sendt til pensionskontoret. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-10-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension