K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 16:32   #1
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Er Danmark blevet en Gavebod?

Vi har ikke råd til at hjælpe vores gamle, syge og handicappede, men vi har råd til at udbetale BØRNETILSKUD til personer som ikke engang er bosat her i landt.

http://jp.dk/indland/article2157903.ece

Jeg bliver sq så harm................når jeg læser sådanne artikler.

J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:35   #2
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Så det godt igår, og ved første tanke så synes jeg virkelig det langt ude, vi skal spare spare spare og mange rammes - og så giver vi penge til det der?

Hvor er logikken ?
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:57   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre en EU regel, som Danmark ikke kan undgå
velkommen til vores gavebod

kan nu godt forstå der kommer mange til Danmark og vil have et bedre liv.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 17:35   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Med fare for at blive upopulær i dette forum,

tillader jeg mig at komme med mit syn på børnecheck og børnetilskud i det hele taget.

Afskaf hele molevitten, og giv i stedet for nogen flere penge til de familier,

der virkelig har brug for dem.

Det ville også kunne spare kommunerne for at skulle kontrollere,

hvorvidt der er en tandbørste og/-eller et par herreunderbukser for meget

på den enlige mor's adresse
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:04   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Problemet er bare, at hvis man gøre det om til en ydelse man skal søge om pga. indkomst, så ved vi alle herinde at den nok ikke bliver nem at få.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:31   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, jeg brød mig heller ikke om at læse den artikel.. blev virkelig ret så harm over det... hvad søren skal det til for

EU har besluttet at vi skal sende mere end 10.000,- pr år ud til mennesker som nok aldrig har sat deres ben her i DK..

Og så er det jeg tænker... har alle EU-lande børnecheck ligesom vi har i DK?? og er det samme beløb??

Jeg har 2 voksne piger.. og i mange år fik vi ikke børnepenge til dem.. det var dengang at det var indtægtsbestemt..

Jeg kunne godt tænke mig at det igen blev indtægtsbestemt... og det skulle ihvertfald være førend alle de der fradrag kom og ødelagde det hele..
Og at det kun var danskere bosat her i DK med deres børn, der kom i betragtning..

Puha... det kom da vist til at lyde en lille smule racistisk - sorry...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:32   #7
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
EU-regler

Hvis I skulle arbejde i Tyskland, Sverige, Frankrig eller et andet land inden for EU, så har I også ret til børnefamilieydelser fra det EU-land, hvor I arbejder, til jeres børn i Danmark, fordi en arbejdstager efter EU-retten er socialt sikret i beskæftigelseslandet.

Skulle børnefamilieydelsen fra et andet EU-land være lavere end de danske ydelser på området, er der ret til et tillæg op til den fulde sats.

Det her er ingen særregel, som kun gælder for Danmark.

Og er I overhovedet bekendt med, at EU-borgere ikke må diskrimineres pga. nationalitet og bopæl?

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-08-2010 kl. 18:57.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 19:33   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
OK brøkpensionist... så vil det sige at arb den ene forælder i Tyskland som sæsonarb. så får mor og børn dobbelt børnepenge her i DK ?? altså både fra DK og fra D??

Jeg mener ikke at vi her i DK diskriminerer pga. nationalitet og bopæl hvis vi ikke sender børnepenge til børn som bor udenfor DK..

Jeg går da ud fra at hjemlandet sørger for børnecheck til deres egne beboere..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 20:07   #9
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Jeg mener ikke at vi diskrininere andre EU borgere pga nationalitet og bopæl.

Når man læser de mange indlæg her på K 10, så skal alle kæmpe som sindsyge mod systemet...............modtage afslag, på afslag, på afslag og efter år lange sagsbehandlinger, kan de måske være heldig at få en lille del af det som de efter lovgivningen har krav på.

Så virker det da fuldstændig åndssvagt at andre EU borgere, (som for øvrigt aldrig har bidraget til det Danske samfund) er berretiget til en børnecheck når de har sæsonarb i DK.

Jeg tror næppe at lande som Rumænien og Polen har noget der hedder børnechek som udbetales hvert kvartal.

Jeg er ikke noget fedterøv.......................og deler gerne med andre, men når jeg her på siden kan se hvordan man behandler syge og handicappet, så må børnecheken til andre EU borgere være det første sted af spare.

J&J


Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Hvis I skulle arbejde i Tyskland, Sverige, Frankrig eller et andet land inden for EU, så har I også ret til børnefamilieydelser fra det EU-land, hvor I arbejder, til jeres børn i Danmark, fordi en arbejdstager efter EU-retten er socialt sikret i beskæftigelseslandet.

Skulle børnefamilieydelsen fra et andet EU-land være lavere end de danske ydelser på området, er der ret til et tillæg op til den fulde sats.

Det her er ingen særregel, som kun gælder for Danmark.

Og er I overhovedet bekendt med, at EU-borgere ikke må diskrimineres pga. nationalitet og bopæl?
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:44   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Hvis I skulle arbejde i Tyskland, Sverige, Frankrig eller et andet land inden for EU, så har I også ret til børnefamilieydelser fra det EU-land, hvor I arbejder, til jeres børn i Danmark, fordi en arbejdstager efter EU-retten er socialt sikret i beskæftigelseslandet.

Skulle børnefamilieydelsen fra et andet EU-land være lavere end de danske ydelser på området, er der ret til et tillæg op til den fulde sats.

Det her er ingen særregel, som kun gælder for Danmark.

Og er I overhovedet bekendt med, at EU-borgere ikke må diskrimineres pga. nationalitet og bopæl?
Og er I overhovedet bekendt med, at EU-borgere ikke må diskrimineres pga

meget fint, problemet er bare alle EU lande har forskellig velfærd
ergo er det alså helt fint vi skal betale en ydelse til nogen som aldrig har betalt skat i Danmark.
der kommer masser fra øst og laver kriminalitet i danmark
men må ikke smides ud og det næste bliver vil de også skal have en check.
for god opførelse
synes snart mange har den holdning Danmark bare kan give til alle fra hele verden.
vi kan alså ikke blive ved med at punge ud hele tiden.
synes vi har problemer nok med at sørger for vores egne statsborger
bare se her på siden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er jeg endelig blevet FP.. Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-02-2013 09:46
jeg er blevet afvist Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-05-2012 01:27
Danmark er blevet til en Karo Politik og Samfund 1 09-03-2011 20:15
øhh hedder §17 blevet til § 15?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2010 21:09
Er jeg blevet snydt ? køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-05-2010 00:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension