K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2013, 13:52   #11
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Er det rehabiliterings teamet din sag sendes til?
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 14:05   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
Er det rehabiliterings teamet din sag sendes til?
Ja og de ( rehabiliterings teamet ) vil træffe en afhørelse med det samme efter jeg har deltaget i mødet, hvis jeg har forstået det rigtigt i torsdags hos min sagsbehandler.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 15:25   #13
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Jeg læser det også som om, at rehabiliterings teamet, skal træffe afgørelsen udfra "rehabiliteringsplanens forberende del, (ekskl. Lægeerklæring)".
Var bare i tvivl om hvorvidt det også faldt, hvis man havde søgt på paragraf 17!

Må jeg spørge, på hvilken baggrund du søger?
Altså andet end at dine sygedagpenge ophører?!

Du kan forresten på ams.dk hente de tre forskellige skemaer ned.
Det har jeg gjort, som vi kan forberede os efter.

Der findes nemlig også det skema, som rehabiliterings teamet, sender til dig eller udlevere til dig efter mødet.

Sidst redigeret af schjodtz; 20-01-2013 kl. 15:27.
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 16:06   #14
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
Jeg læser det også som om, at rehabiliterings teamet, skal træffe afgørelsen udfra "rehabiliteringsplanens forberende del, (ekskl. Lægeerklæring)".
Var bare i tvivl om hvorvidt det også faldt, hvis man havde søgt på paragraf 17!

Må jeg spørge, på hvilken baggrund du søger?
Altså andet end at dine sygedagpenge ophører?!

Du kan forresten på ams.dk hente de tre forskellige skemaer ned.
Det har jeg gjort, som vi kan forberede os efter.

Der findes nemlig også det skema, som rehabiliterings teamet, sender til dig eller udlevere til dig efter mødet.
Mht til min baggrund jeg søger er at jeg kom til skade på mit daværende arbejde ved et løft jeg gjorde som gav et smæld i min lænd lige et par cm over halebenet, det var i november 2010, jeg fik noget stærkt smertestillende medicin fra en arbejdskollega da jeg troede det skulle arbejdes væk den smerte i lænden jeg havde, så da jeg kom til januar 2011 mødte jeg op på jobbet uden at have taget noget medicin og jeg var i et smerte helvede og fik fortalt min chef at det vist var bedst jeg kontaktede min læge ang de smerter ved mit haleben.

Jeg blev sygemeldt i januar og blev fyret i maj 2011 på den der 120 dags regel og jeg fik ikke tilkendt nogen arbejdsskade da min arbejdsplads ikke ville vedkende at jeg fik det smæld i min lænd ved et løft på jobbet.

Jeg har så været igennem al behandling lige fra kiropraktor til smerteklinink osv osv osv og skal måske lige nævne min mr-scanning viste jeg har en medfødt ryglidelse et par cm over halebenet, der sidder en ekstra ryghvirvel, rygsøjlen er skæv og en ryghvirvel sidder løs som er brækket fra rygsøjlen og der er noget gigt mellem ryghvirvel 2 og 3 forstået på den måde at hvis man tæller ryghvirvel som normal 1 2 3 4 så har jeg 1 2 2 3 4 .......

Den korte version er at der intet er at gøre da min lænde lidelse er medfødt og at man ikke kan opererer og jeg skal lære at leve med smerten som er der 24/7 siden det gik galt den dag på jobbet.

Jeg har været i arbejdsprøvninger osv og jeg mindes min sb sagde i december at jeg bare skulle sige til hvis jeg ville søge ftp, men jeg sagde jeg ville vente til min jobkonsulent har færdig gjort konklusionen mht min arbejdsprøvninger og det blev færdig gjort den 3 januar i år, så da jeg fik en indkaldelse til et møde hos sb at min ressourse profil skulle laves om til at gælde det der omtalte skema der skal udfyldes i stedet for vores rp, gjorde jeg op med mig selv at nu var tiden inde til at søge ftp da alt er afprøvet og afklaret vedr min sag og sygdom.

Så da jeg troppede op på mødet i torsdags sagde jeg til sb at jeg vil have min sag prøvet ang ftp og da det jo ikke kunne blive via en paragraf 18 sagde jeg det skulle være via paragraf 17.

Puha det blev jo til en lille stil ( sorry )

Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
Du kan forresten på ams.dk hente de tre forskellige skemaer ned.
Det har jeg gjort, som vi kan forberede os efter.

Der findes nemlig også det skema, som rehabiliterings teamet, sender til dig eller udlevere til dig efter mødet.
Det skal jeg da lige have tjekket ud takker

Sidst redigeret af mookmik; 20-01-2013 kl. 16:15.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 19:35   #15
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
He he... Jamen, historie er en historie
Hvorfor har din sagsbehandler ikke selv sendt den afsted? Var det pga. Inhabiliteten?

Ja, tjek skemaerne ud, jeg har printet alle tre (dele) ud.
Så kan vi forberede os lidt på de spørgsmål som de vil stille, og som skal skrives på den første del.

Anden del (afgørelsen, som du modtager retur fra teamet) skal de så krydse af i fire forskellige felter. Om de mener du skal tilkendes førtidspension, om du skal have fleks, om du skal i rehabiliterings forløb.
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 20:04   #16
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeps, min sagsbehandler er inhabil pga hun sidder i det der nye rehabiliterings team så derfor vil hun i stedet være med som min bisidder.

Hvad har du søgt på en 17 eller 18 ? hvornår skal du til møde hos det der rehabiliterings team ?

Jeg har til på torsdag til at komme med ydeligere kommentar til rehabiliteringsplanens forberende del, (ekskl. Lægeerklæring) og jeg skal til møde hos det der rehabiliterings team den 31 jan. som det ser ud lige nu.

Studser lige over denne tekst her og ordet KAN

" 1) Et forberedelsesskema som sagsbehandleren kan udfylde sammen med borgeren forud for sagens behandling i teamet "

http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Sidst redigeret af mookmik; 20-01-2013 kl. 20:10.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 21:21   #17
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Synes bare det lyder mærkeligt, at du så ikke kan få en anden sagsbehandler, eller noget?!, tænker mere på, at det da ikke kan være en "ok" begrundelse for at hun kke kan indstille dig efter pgr. 18?

Det er min kæreste der har søgt.
Han var hos kommunen i onsdags. De havde vist ikke været helt klar over, hvad de nye tiltag betød. Han søgte, da han ikke kan huske ( har haft alkohol misbrug, og deraf har han problemer med hukommelse).
Så hvilken paragraf han har søgt efter, ved han ikke!! Men jeg vil formode det er en 17'er. Og har vi ikke set nogle papirer i næste uge, eller i øvrigt hørt noget, så må vi tage derind sammen. Han fik ingen kvittering, eller kopi

Af samme grund, har jeg printet de papirer ud, så vi har kunne udfylde dem løseligt inden et eventuelt møde. Så glemmer vi ikke vigtige oplysninger. Vi skal til hans egen læge imorgen, så der tager jeg også med, og så vil jeg håbe, at han vil lave en god attest. Eller noget.

Havde slet ikke set det der "kan"?! Lidt mærkeligt at det står sådan, for jeg troede da at det var et krav at den blev lavet?!
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 21:51   #18
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
Synes bare det lyder mærkeligt, at du så ikke kan få en anden sagsbehandler, eller noget?!, tænker mere på, at det da ikke kan være en "ok" begrundelse for at hun kke kan indstille dig efter pgr. 18?

Det er min kæreste der har søgt.
Han var hos kommunen i onsdags. De havde vist ikke været helt klar over, hvad de nye tiltag betød. Han søgte, da han ikke kan huske ( har haft alkohol misbrug, og deraf har han problemer med hukommelse).
Så hvilken paragraf han har søgt efter, ved han ikke!! Men jeg vil formode det er en 17'er. Og har vi ikke set nogle papirer i næste uge, eller i øvrigt hørt noget, så må vi tage derind sammen. Han fik ingen kvittering, eller kopi

Af samme grund, har jeg printet de papirer ud, så vi har kunne udfylde dem løseligt inden et eventuelt møde. Så glemmer vi ikke vigtige oplysninger. Vi skal til hans egen læge imorgen, så der tager jeg også med, og så vil jeg håbe, at han vil lave en god attest. Eller noget.

Havde slet ikke set det der "kan"?! Lidt mærkeligt at det står sådan, for jeg troede da at det var et krav at den blev lavet?!
Med hensyn til min sagsbehandler kan jeg se at hun nu bære navnet af en faglig koordinator og har de ikke ansættelses stop i kommunerne i grunden ?

I min situation er det fint nok med en paragraf 17 da mine sdp stopper uanset hvad lige om lidt og skulle til at have en ny sagsbehandler igen igen orker jeg nærmest ikke

Mht til din kæreste og ftp - jeg fik heller ikke noget med hjem efter mit møde i torsdags hvor jeg søgte ftp, men jeg fik brev om lørdagen at jeg har til på torsdag til at komme med kommentar til det der forberedelsesskema jeg udfyldte sammen med min sagsbehandler, kan faktisk huske hun sagde i telefonen da vi aftalte mødet i torsdags, at hun sagde jeg ikke behøves at være der men at det ville være nemmest og gå hurtigere hvis jeg var der, når min forberedelsesskema skulle laves ud fra min rp-profil.

Hæng mig ikke 100 % op på det men jeg er sikker på min sagsbehandler sagde der max måtte gå 3 uger fra der er søgt ftp til man skal stå skoleret foran det der rehabiliteringsteamet.

Men få da lige din kæreste til at ringe til sagsbehandler så han ved hvad der gælder og er søgt.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 09:16   #19
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Vi skal som sagt til lægen idag. Så jeg krydser fingre for, at han kan hælpe med en erklæring, og evt. hvad han "mener" (Selvom det ikke vil have den store betydning).

Så tænker at vi må give kommunen et par dage herfra. (Det kan også ske at lægen sender os videre).
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 09:32   #20
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Syntes det virker sært hvis din kæreste ikke er blevet tilbudt at lave det der forberedelsesskema ( uden lægeerklæring ), men som du selv er inde på kan det være den er på vej med posten her i en af de nærmeste dage.

Uanset hvad lægen gør eller ikke gør, vil jeg ( hvis det var mig ) tjekke op på sagen hos kommunen og spørge til det der forberedelsesskema, da den er alfa og omega for det videre forløb ang din kærestes situation.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
Førtidspension år 2013 ingehelene Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 20-02-2013 00:46
Kommunen har søgt førtidspension til mig blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 10-03-2012 15:42
Mangler personer som har søgt førtidspension AndersHansen Politik og Samfund 3 11-11-2009 18:22
Netop søgt førtidspension. Pusling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2009 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension