K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2016, 10:49   #1
max54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Lokation: brøndby
Indlæg: 4
Styrke: 0
max54 er ny på vejen
fleksjob i stedet for førtidspension

Jeg er 62 år, syg over 2 år nu. Min historie er, at jeg har gigt næsten i hele kroppen, men de fleste i begge to skulder og begge hænder. Havde operationer i mine tommelfingre sidste to år, men uden nogen lettelse. Har været i træning ( fysioterapeut ) i træningscenter for hænder og skulder uden resultat. I slut resultatet fra træningscenter stå der at mine hænder greb er (højre hånd 7 kg og venstre 12 kg)for mand som i min alder bør greb minimum være fra 25-50 kg. Jeg fik opereret min venstre skulder omkring 4 år siden, og har også gigt i højre skulder derfor har jeg smerter om natten og kan ikke sove.
Jeg ansøgte om førtidspension til kommune, og fik afslag men i stedet få bevilling til fleksjob. er der nogen kan give mig råd hvad jeg skal gøre i denne tilfælde. Jeg vil gerne klage over afgørelsen kan nogen rådgive mig vil jeg sætte pris på.
max54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 11:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så er du på ledigheds ydelse? kommer du fra sygepenge?

hvor meget mener kommunen du kan arbejde i fleksjob (timer)

du kan altid søge §17,2 men når du lige er kommet i fleks, skal der være sket noget der gør du er for syg til fleks job, personligt syntes jeg det er fuldstændigt ondsvagt, folk der er slidt op og næsten er færdig på arbejdes markedet aligevel
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 11:34   #3
max54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Lokation: brøndby
Indlæg: 4
Styrke: 0
max54 er ny på vejen
jeg var på ressourceforløbsydelse, uden praktik og jobafprøvning. Bevilling er på 10 til 15 timer.
max54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 13:16   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med så mange timers arbejde er der langt til pension, nu om dage skal der jo være ingen arbejdes evne før man får pension og 10-15 timer, er jo meget langt fra.

Økonomisk gætter jeg på du får kh sats på omkring 10500,- men du kan jo søge job med mindre timeantal.

mange kommuner er ligeglade med hvor mange timers arbejde du arbejder især hvis du selv finder et job.

Og finder du et job på eks. 5 timer, vil du jo både passe på dit helbred og få en noget bedre økonomi, idet flekstilskudet er på16-17000 + den smule du tjener,

ikke noget ønske sitiation men måske bedre på lang sigt,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 13:31   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Max

hvordan er kommunen kommet frem til at du kan arbejde mellem 10 og 15 timer hvis du ikke har været i nogen form for arbejdsprøvning?

hvilken jobfunktioner har de i fleksbevillingen skrevet at du kan varetage?

Har de beskrevet skånebehov i et fleksjob, og hvordan er de nået frem til dine skåbehov?

du kan læse om betingelser for fleksjob i denne lovguide fra DUKH læs den

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-fleksjob/view


og husk når du klager at du har 28 dage præcis, fra du har modtaget afgørelsen til klagen skal være afleveret på kommunen.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 17:57   #6
max54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Lokation: brøndby
Indlæg: 4
Styrke: 0
max54 er ny på vejen
Hej Sortepigen,
Jeg har været først til møde med rehabiliteringsteam og har ikke fået nogen papirer fra dem endnu, kun har fået mundlig svar. Så jeg ved ikke så meget endnu. Skriver igen når jeg få bevilling fra kommunen.
Mvh
max54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 18:00   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Ja skriv endelig når der er nyt på skrift, for det er meget spændende hvad de begrunder indstillingen/afgørelsen med, når du ikke har været i arbejdsprøvning.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension