K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2011, 07:26   #31
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Jeg får simpelthen ondt i maven, når jeg læser om liggende arbejdsprøvning.
Det er da utroligt nedgørende, jeg er selv sygemeldt medt kraftig nedslidning i ryg.
Venter på min første arbejdsprøvning/praktik.
Hold kæft hvor vil det være svært for mig/umuligt, at skulle ligge mig i arbejdstiden, jeg ville desværre nok bide alle smerterne i mig og arbejde til jeg dejsede omkuld.
Lige nu er jeg igang med at søge praktik, og har fået besked på at jeg inden 3 mdr, skal op på 37 timer.
Det føles meget uoverskueligt, så jeg er spændt på hvor længe det holder og hvornår jeg kollapser.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 07:43   #32
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
når det bliver min tur inviterer jeg en avis journalist+ fotograf)med så offentligheden får syn for sagen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 08:45   #33
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Tja, jeg spørger mig selv, om vi i denne tråd hjælper den borger, som nu står overfor at skulle i arbejdsprøvning med liggende pauser? Er det opbakning og støtte?

Hvis og hvis - ja, nu har jeg så altså prøvet det - og som jeg skrev, så handler det om at forberede på prøvestedet og sig selv på det her. Og så var det altså heller ikke værre! Det er jo ikke sådan at man ligger på gulvet midt i et værksted, vel.

Jeg synes, at vi skal fokusere på at hjælpe spørgeren til at få en værdighed arbejdsprøvning, hvor der altså skal være liggende arbejdsprøvning. Og gemme alle hvis'erne til en anden tråd!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 09:16   #34
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg synes det i den grad er et skråplan at komme ud på. Som HeleneKR er inde på, er der sket et skred på de sidste 10 år. Hvordan vil det se ud om yderligere 10 år, hvis vi bare stiltiende ser til?

Vil vi nå dertil at vi også skal udredes mens vi ligger i en hospitalseng efter en operation? For vi kan da sagtens bruge vores hænder, selvom maven er skåret op, eller vi har fået amputeret et ben. Der skal bare de rette skånehensyn til.

Sådan er det ikke endnu, men jeg kan faktisk skræmmende nemt forestille mig sådan et scenario. At vi også skal skamme os over at være indlagt med alvorlige lidelser, og være bange for at ligge samfundet til last. Og at flere og flere vil se skævt til de der ikke magter at være produktive, selv mens de er alvorligt syge.

For mit eget vedkommende, ville jeg ALDRIG i livet kunne lægge mig under en arbejdsprøvning eller i et job. Når jeg har det skidt og har smerter, skal jeg være hjemme hos mig selv, hvor jeg føler mig tryg og hvor jeg kan lukke og låse min egen dør, så ingen kan forstyrre mig.

Det er simpelthen det eneste der hjælper. Det ville jeg aldrig kunne gøre et fremmed sted. Jeg kan ikke engang gøre det hjemme hos nære familiemedlemmer, så hvordan skulle jeg kunne gøre det et fremmed sted, med fremmede mennesker? Hvis jeg forsøgte, ville jeg få det værre meget hurtigt.

Men med de toner der lyder nu, ville jeg jo så nok blive betragtet som en der modsætter sig udredning, og så kunne jeg meget nemt ende uden forsørgelse. Bare fordi jeg ikke kan holde ud at være andre steder end hjemme i min egen seng, når jeg har det dårligt. Det er da så grotesk som noget kan være, og helt ude i hampen
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 09:26   #35
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Jeg syntes nu det er rigtig spændende at høre folks forskellige menninger om at kunne gå fra i arbejdsprøvningen og hvad i har været udsat for man tror simpelthen det er "løgn" jeg syntes stadigvæk det er meget grænseoverskridende for mig men nu må vi se om konsulenten i det hele taget kan finde et egnede sted hvor de kan stille et rum til rådighed med de skånehensyn jeg har.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 09:27   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Tja, jeg spørger mig selv, om vi i denne tråd hjælper den borger, som nu står overfor at skulle i arbejdsprøvning med liggende pauser? Er det opbakning og støtte?

Hvis og hvis - ja, nu har jeg så altså prøvet det - og som jeg skrev, så handler det om at forberede på prøvestedet og sig selv på det her. Og så var det altså heller ikke værre! Det er jo ikke sådan at man ligger på gulvet midt i et værksted, vel.

Jeg synes, at vi skal fokusere på at hjælpe spørgeren til at få en værdighed arbejdsprøvning, hvor der altså skal være liggende arbejdsprøvning. Og gemme alle hvis'erne til en anden tråd!
Bobbi skriver jo:

''Det er lige præcis også det jeg syntes extremt grænseoverskridende og nedværdigende at skulle ligge sig ved vildt fremmede mennesker - Jeg kan nu heller ikke lige se hvad man vil få udaf det jeg ikke hørt om arbejde man kan ligge ned - tænker kan det virkelig være lovligt?'' Citat slut.

Synes det er fint at flere svarer, at de også synes det er grænseoverskridende - på den måde kan Bobbi måske få følelsen af, ikke at stå alene med de tanker, hvilket kan være en hjælp på den lange bane. Det er altid et plus at man ikke føler sig alene, og at andre gør sig samme tanker...

Om det er lovligt - tja, det er det vel, men derfor kan man vel nok ytre at man ikke er enig i at det er en særlig brugbar ide hvis det skal afspejle den virkelige verden udenfor murerne.
Og måske føle, at det hele er at presse citronen til det absolut yderste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 09:28   #37
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det er her er simpelthen faldet helt af! Kære venner, man ligger altså ikke i en seng og har influenza! Vi taler om stationære problemer i bevægapparatet, som gør at kroppen skal have en liggende pause nogle gange i løbet af dagen. Det skal selvfølgelig foregå under værdige forhold, og det har jeg også skrevet til spørgeren her i debatten.

I får det simpelthen til at lyde som om man bliver kørt i ambulance på arbejde med drop i armen . Og som om man skal være på arbejde med influenza med feber eller nyopereret og arbejde liggende. Det handler det altså ikke om!

Og så vil jeg da nævne, at hvis man siger nej til at overholde sine skånebehov i sin arbejdsprøvning, så kan det betyde, at man mister sine sygedagpenge.

Tag nu konstruktivt fat. Hvis det var mig og hvis det var mig og hvis det var mig... Er jeg virkelig den eneste i denne tråde, som faktisk HAR PRØVET DET??? Spørgeren skriver faktisk "erfaring søges..."
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 10:01   #38
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Ja jeg skriver erfaring søges det er rigtig men det er nu også helt rart det ikke kun er mig der syntes det er grænseoverskridende. Den sidste praktik fandt jeg selv men jeg må indrømme jeg har meget svært ved at kontakte et arbejdssted og høre om de har mulighed for at tage mig i arbejdsprøvning hvor de skal stille et rum og en seng til rådighed.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 10:19   #39
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Ja jeg skriver erfaring søges det er rigtig men det er nu også helt rart det ikke kun er mig der syntes det er grænseoverskridende. Den sidste praktik fandt jeg selv men jeg må indrømme jeg har meget svært ved at kontakte et arbejdssted og høre om de har mulighed for at tage mig i arbejdsprøvning hvor de skal stille et rum og en seng til rådighed.
Jeg vil ønske dig held og lykke med din arbejdsprøvning! Jeg håber at du får et godt sted, og at tingene går på bedste måde for dig.

Beklager, hvis jeg har misforstået dit oprindelige spørgsmål. Jeg har forsøgt at give dig et par konkrete råd til, hvordan du stiller krav om at det bliver værdigt. Jeg har også forsøgt at holde fast i, at det kan være en hjælp at kunne hvile et par gange i løbet af arbejdstiden, og at det kan være det, der skal til, for at fastholde et arbejde. Det ville jeg ønske, at det havde kunnet for mig, så jeg havde kunnet fortsætte på arbejdet. Jeg fik en madras, som kunne klappes sammen - og alså ikke en seng osv.

Det er svært i starten, ja. Og det er naturligvis helt i orden at dele bekymringer og bestemt også følelsen af, at det er her er grænseoverskridende - det var det også for mig, men efter en god snak med det sted, hvor jeg var, blev det ok. Det var også det, jeg gerne ville formidle til dig, så du ikke får det alt for dårligt med situationen.

Jeg synes bare, at denne tråd er kammet over og at kommentarerne er ude af proportioner ift en bruger, som står overfor at skulle hvile i løbet af en arbejdsdag, og som - i hvert fald i min verden - nok har behov for lidt hjælp og opbakning til, hvordan det kan gribes an - men det jo dit spørgsmål, så hvis du har fået det ud det, som du har haft behov for, så er det selvfølgelig fint.

Nu vil jeg så lade jer fortsætte i fred for mine kommentarer - og konkrete erfaringer med problemstillingen.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 12:35   #40
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Jeg syntes det er rigtigt fint du kommer med konkrete forslag. Det handler om en arbejdssprøvning ikke et fast arbejde jeg jeg syntes bare det bliver meget fiktiv da det højst sansynligt ikke kan lade sig gøre i virkligheden - tænker så hvem skal så vudere hvor meget jeg kan arbejde det er jo ikke SB der kan mærke mine smerter.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension