K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2012, 12:50   #1
mais
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
mais er ny på vejen
Hvad gør jeg!

Jeg er 41 år gammel og har siden 2007 haft gigtsygdommen Morbus Bechterew. Er pt. i et afklaringsforløb hvor vi startede med 3 timer om dagen, der hurtigt skulle øges, og i sidste uge hed den så 5 timer om dagen, og nu er jeg så sygemeldt da jeg er helt kvæstet oven på den uge. Skal nu ned på 4 timer, og kan (iflg. jobkonsulenten) snart raskmeldes, for kan jeg arbejde 20 timer om ugen så kan jeg vende tilbage til ordinært job, men økonomisk kan jeg som enlig forsørger slet ikke se hvor dan jeg kan klare mig på 20 timer. Hvad muligheder har jeg, er helt grøn i det her system. Kan man få suppleret op af fagforeningen når man har en kronisk sygdom eller hvad pokker gør man.
Håber nogen vil hjælpe med et svar.
mais er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 20:22   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du kan godt overleve på en deltidsstilling, som enlig forsørger, med div. "støtte ordninger"fx forhøjet børnebidrag, boligstøtte og fripladser-

er du i akasse kan du få supplerende ledighedsydelse i 2 år

er du i fagforening bør du tale med deres socialrådgiver meget hurtigt, for jobcenter vil raskmelde dig når du kan arbejde 20 t pr uge.

20 timer er jc magiske grænse-lad være med at raskmelde dig hvis du ikke kan holde til det.
på forsiden find om sygedagpengestop til venstre og læs det grundigt.

brug aldrig dine børn som undskyldning for manglende overskud i forhold til arbejdssituationen- jc vil bruge det i mod dig
få orden på dine lægepapirer, prognoser og udtalelser.
vær ærlig overfor dig selv-kan du holde til 20 t på længere sigt,
jc vil vende dig i døren altså holde dig væk fra "faste overførsels ydelser"- og hurtigst muligt tilbage i arbejde

spørg igen når de næste ??? kommer
knus til dig
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 20:30   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
sørg for at du har max 18 timer pr uge for har du tyve timer skal du resten af livet leve af en deltids indtægt hvilket du også kan sålænge du har børn men det er umuligt uden hjemme boende børn
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 23:11   #4
mais
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
mais er ny på vejen
Tusind tak fordi I gav Jer tid til at svare. Så giver det lige pludselig mening for mig
mais er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension