K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2019, 18:10   #151
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Muskelsvindfonden om overvågning af handicappede. Bør læses med omhu

https://muskelsvindfonden.dk/nyheder...2ioDv5XL2UyT14

Muskelsvindfondens kronik får minister i tale

En kronik fra Muskelsvindfonden i Information startede en kavalkade af spørgsmål til socialminister Astrid Krag (S) fra Folketingets medlemmer. Og ministerens svar er, at tilliden mellem borgere og kommuner skal på dagsordenen.


https://www.information.dk/debat/201...ende-ydmygende

Den 25. oktober 2019 bragte Information kronikken “Kommuners overvågning af borgere med handicap er indgribende og ydmygende”, som er forfattet af Muskelsvindfondens udviklingschef, Jørgen Lenger.

Kronikken kritiserer den overvågning, som mennesker med handicap i mange tilfælde udsættes for, når kommunen skal vurdere deres behov for hjælp. Den stiller skarpt på den grænseoverskridende og krænkende oplevelse, det er for et menneske, når sagsbehandlere fra kommunen potentielt flytter ind i dagevis og gransker alt fra toiletbesøg til tilberedning af morgenmad.

Hvem har ansvaret, spørger udviklingschefen

Jørgen Lengers opråb i Information fik medvind på sociale medier, og kronikken blev delt vidt og bredt – i alt 2945 gange fremgår det på Information.dk.

I kronikken stiller han spørgsmålene:

Hvem har ansvaret for dette tiltagende idioti? Hvem rækker hånden op og siger: Det er min beslutning, mit ansvar? Socialministeren? Folketinget? Ankestyrelsen? Kommunernes Landsforening? Borgmesteren? Kommunalbestyrelsen? Socialchefen? Eller lever systemet sit helt eget hovedløse liv uden nogen som helst indblanding?”

En regn af spørgsmål til ministeren

Disse spørgsmål vakte genklang blandt flere af Folketingets medlemmer, som både læste og delte kronikken. Både Alternativet og SF har på baggrund af kronikken stillet en række relevante spørgsmål til socialminister Astrid Krag om kommuners overvågning af borgere.

Socialministeren har nu svaret på alle 10 spørgsmål.

– De situationer, som beskrives i kronikken, gør stort indtryk på mig. Jeg kan godt forstå, hvis man som menneske i de beskrevne situationer føler, at ens grænser bliver overtrådt. Man mistænkeliggøres i en grad, der står i skarp kontrast til det helt basale behov for hjælp og støtte i dagligdagen, man har, svarer Astrid Krag blandt andet.


Læs SFs spørgsmål til og svar fra socialministeren her

https://www.ft.dk/samling/20191/almd...m/98/index.htm

Læs det ene af Alternativets 8 spørgsmål og svar herpå her

https://www.ft.dk/samling/20191/almd...m/90/index.htm

Det kan ikke være så indviklet

Muskelsvindfondens udviklingschef er glad for ministerens imødekommenhed og understreger samtidig, at Muskelsvindfonden selvfølgelig vil holde skarpt øje med kommunerne i fremtiden.

– Det mest centrale i sagen er, at de mennesker, der overvåges, jo i alle tilfælde er nogen, som kommunen kender i forvejen og har kendt i årevis. Så derfor kan det ikke være så indviklet at vurdere deres behov for hjælp, siger Jørgen Lenger.

Tilrane så meget hjælp så muligt
Jørgen Lenger bliver igen og igen rystet over den misforståede mistillid, som kommunerne udviser borgerne.

– Det udspringer af den misforståelse, at man med et handicap gerne vil tilrane sig så meget hjælp som overhovedet muligt. Sandheden er jo som regel den stik modsatte: At man har mere end rigeligt med fremmede mennesker i hjemmet til at hjælpe og bestemt ikke ønsker mere hjælp end højst nødvendigt, påpeger han.

Opgaven skal fjernes fra kommunerne

Jørgen Lenger har fortsat ikke tillid til, at kommunerne kan løfte opgaven med at vurdere behovet for hjælp. Han mener, at opgaven bør flyttes.

– Det er så rystende en mangel på faglig kompetence, at det nærmest er en tilståelsessag. Den fører frem til den konklusion, at opgaven må fjernes fra kommunerne og flyttes til for eksempel regionerne, som har et større befolkningsgrundlag med bedre mulighed for at udvikle den nødvendige kompetence til at løse opgaven. Det ville også give regionerne et lidt bredere arbejdsområde end blot at være sygehusbestyrelser, forklarer han.

Du kan læse en længere version af indlægget lige her.


https://muskelsvindfonden.dk/nyheder...agende-idioti/


Hilsen Peter


phhmw

En stor tak til Jørgen Lenger og Muskelsvindfonden - Plads til forskelle som igen igen har formået at ramme sømmet, hvor sømmet skal rammes hårdt og brutalt, så politikerne ser sig tvunget til at have en mening om den dagsorden Jørgen Lenger og Muskelsvindfonden - Plads til forskelle sætter. Med venlig hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-12-2019, 09:06   #152
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra Folketingets talerstol talte justitsministeren om overvågning

https://www.berlingske.dk/politik/fr...rvaagning-hans

I en folketingsdebat gjorde justitsminister Nick Hækkerup (S) sig nogle »principielle overvejelser« om overvågning og sagde undervejs, at overvågning af borgerne faktisk kan styrke friheden. »Det lyder som et argument, man bruger i diktaturstater,« siger Alternativets retsordfører, mens S finder kritikken »lidt for letkøbt«.

Justitsminister Nick Hækkerup (S) lænede sig helt frem på Folketingets talerstol og gentog sin pointe to gange, så den ikke var til at misforstå.

»Uden tryghed, ingen frihed. Uden tryghed, ingen frihed,« sagde han og fortsatte:

»Det er sandheden. Det er derfor, vi kriminaliserer. Det er jo i virkeligheden det, som vi gerne vil. Og hvis man siger, at dét er rigtigt, så følger det logisk heraf, at med overvågning stiger friheden. Med overvågning stiger friheden.«


phhmw

Vi gentager:

»Det er sandheden. Det er derfor, vi kriminaliserer. Det er jo i virkeligheden det, som vi gerne vil. Og hvis man siger, at dét er rigtigt, så følger det logisk heraf, at med overvågning stiger friheden. Med overvågning stiger friheden.«

Hilsen Peter :confuse d:
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2019, 16:12   #153
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis overvågning skaber frihed, skulle de kommunistiske overvågningsstater i Østeurop

Hvis overvågning skaber frihed, skulle de kommunistiske overvågningsstater i Østeuropa have været et slaraffenland for frihedselskere.

https://politiken.dk/debat/ledere/ar...frihedselskere

Det er det rene sludder, når justitsministren påstår, at overvågning øger vores frihed.


phhmw

Hvordan mon danske syge, handicappede og arbejdsløse mener om den sag?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-12-2019, 17:10   #154
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er noget helt, helt principielt, at politiet kan gå ind at rode i private hjem og

Det er noget helt, helt principielt, at politiet kan gå ind at rode i private hjem og ting uden en dommerkendelse

I ti år har Jonas Christoffersen været direktør for Institut for Menneskerettigheder. En hæderkronet institution, der har den medfødte opgave at overvåge og rådgive den til enhver tid siddende regering om de grundlæggende rettigheder i vores samfund.


https://www.berlingske.dk/politik/i-...DpGlXtgfXldBb0

»Der er en tendens til, at man synes, at principper er besværlige. At dommerkendelser er besværlige. Men hvis man begynder at se retssikkerhed som en omkostning, har vi et alvorligt problem,« siger han:

»De grundlæggende værdier har en helt enorm værdi, og de har det særligt, når de er irriterende. Ligesom ytringsfriheden er særlig vigtig, når den bruges af nogen, vi ikke kan lide, er retssikkerheden særlig vigtig, når vi er ude efter nogen, vi ikke kan lide.«

Han nævner som et eksempel, at der for nylig blev vedtaget en lov, som gør det muligt for politiet uanmeldt at komme på besøg hos dømte seksualforbrydere, for at se, om de overholder deres opholdsforbud.

Også selv om der ikke er mistanke, og selv om der ikke er indhentet en dommerkendelse.

»Det er noget helt, helt principielt, at politiet kan gå ind at rode i private hjem og ting uden en dommerkendelse. Men det er der næsten ingen, der har været interesseret i,« siger han.


phhmw

Vi ved at kommunale kontrolmedarbejdere har arbejdet politisk for at få:

Fri adgang til borgernes hjem, uden dommerkendelse. Uden dommerkendelse

Fri overvågning af borgerne. Uden dommerkendelse

Fri afhøring af borgernes naboer, uden din viden og uden dommerkendelse


Så vi har bekymringer for fremtiden. Ungdom vågn op og vælg hvilket samfund I ønsker at leve i.

Hilsen Peter

Bør ses.

Se denne lille video, om hvordan de gør i Kina. Er det der vi er på vej hen? Vurder selv:


https://www.youtube.com/watch?v=5LZn...FdbAK-khOKa6Xc

Sidst redigeret af phhmw; 20-12-2019 kl. 17:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-12-2019, 09:49   #155
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kvinde blev overvåget på jobbet af sit forsikringsselskab: "Så grænseoverskridende"

https://www.a4arbejdsliv.dk/artikel/...RxuMXpmR2tDCSI

I klemme hos forsikringsselskabet


A4 Nu har i en artikelrække i foråret 2019. beskrevet, hvordan forsikringsselskaberne brug af læger kan være problematisk.

Først gik en række advokater på vegne af skadelidte ud og advarede om, at forsikringsselskaberne sender kunder med piskesmæld og hjernerystelse til bestemte speciallæger. De udvalgte læger er skeptiske over for lidelserne, og laver derfor ofte lægeerklæringer, som forsikringsselskaberne kan bruge til at afvise at betale erstatning.

Vi beskrev en række sager, hvor forsikringskunder mente, at de havde fået foretaget uprofessionelle, fejlbehæftede og problematiske lægeerklæringer. Blandt andet Danny Pedersen og Kit.

A4 Nu fik også indsigt i problematisk korrespondence mellem en af de speciallæger, der går igen i mange sager, og to forsikringsselskaber. En gruppe forsikringskunder, som alle havde oplevet problemer med forsikringen efter at være blevet sendt til den nævnte læge, indsendte i maj 2019 en bekymringshenvendelse til Styrelsen for Patientsikkerhed.

Forsikringsselskaberne har gennem hele forløbet afvist kritikken. De afviser også at oplyse, hvor ofte de anvender bestemte speciallæger, men fastholder at lægerne er upartiske.

Sundhedsordførere fra SF, Enhedslisten og Dansk Folkeparti har til gengæld krævet handling, og blev kort før folketingsvalget enige om et beslutningsforslag, der skal ændre loven og stille forsikringskunder bedre. Valget gjorde dog, at de politiske tiltag blev sat på pause.

I starten af september bringer A4 Nu en række nye artikler, hvor en ansat i forsikringsbranchen, 'Jessie', bekræfter den kritik, som forsikringsselskaberne hidtil har afvist.

Senest bringer A4 Arbejdsliv i november et interview med Leif Donbæk, der som advokat med speciale i personskade har ført hundredvis af sager for skadelidte danskere. Han mener, at blandt andet uforståelig lovgivning betyder, at flere helt bliver snydt for den erstatning, de har krav på.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2020, 11:33   #156
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Google går efter at få fat i lægejournaler

https://www.berlingske.dk/virksomhed...V_fptUXoBZvXFs

Teknologigiganten har indgået aftaler, som giver adgang til store mængder af patientdata – også uden patientens eller lægens vidende. Google fastholder, at det drejer sig om at hjælpe med at bekæmpe sygdomme.

Google har indgået aftaler, som giver internetgiganten adgang til store mængder af patient- og sundhedsdata – i visse tilfælde også identificerbare sundhedsoplysninger, uden at patienterne eller lægerne ved det.

Google kan se hele patientjournalen, heriblandt navne, fødselsdage, medicineringer og andre sygdomme, skriver den amerikanske finansavis The Wall Street Journal, som har kortlagt, hvordan Google målbevidst er gået ind i sundhedsbranchen og har fået aftaler hjem med nogle af USAs største hospitalssystemer og mest kendte sundhedsleverandører.

Bekymringerne for privatlivets fred vokser

På få år har Google på den måde skaffet sig adgang til at se og analysere et tocifret antal millioner patienters sundhedsdata i mindst tre fjerdedele af USAs delstater, og det har skabt bekymring blandt både patienter, læger og politikere, som ikke føler sig trygge ved, at så følsomme oplysninger ender i hænderne på teknologigiganterne.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2020, 20:28   #157
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommune meldt til politiet: Overvågede mand i fleksjob

https://www.a4nu.dk/artikel/kommune-...box=1579621079

Næstved Kommune er blevet meldt til politiet, efter en 51-årig mand i fleksjob fik nok af kommunens snageri

Kommunes kontrolgruppe gik ind på lager og fotograferede motorcykler og både, som tilhører 51-årig mand.

Gennem sin advokat har manden meldt kommunens kontrolgruppe, som har til opgave at undersøge og forhindre socialt bedrageri, til politiet.

Han fortæller blandt andet til Sjællandske, at kontrolgruppen åbenlyst kontrollerer hans aktiviteter på de sociale medier.


https://sn.dk/Naestved/Advokat-melde...artikel/906084


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2020, 11:09   #158
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor meget skal syge mennesker findes sig i? 2020

https://www.information.dk/debat/202...CUKU_c5jGOXdig

Kommunen ville overvåge min mand og mig hele natten under kontrolbesøg

Kommunen ville overvåge mig uafbrudt i to hele døgn, da de skulle vurdere mit behov for hjælp. Den såkaldte observation var en lang oplevelse af mistillid, afmagt og formynderi, at vores privatliv blev krænket, og at hjemmet blev ophævet, skriver invalidepensionist Anette Petersen i dette debatindlæg

Jeg blev invalideret som 36-årig i 1988 og kan ikke gå. Jeg færdes i elkørestol og kan kun bruge min ene hånd. Siden 1991 har kommunen bevilget mig tilskud til personlige hjælpere, som jeg selv ansætter. I alt 15 timer om ugen til praktiske opgaver i hjemmet og ledsagelse uden for hjemmet. Resten af tiden klarer min mand og jeg os selv.

Jeg har på egen krop mærket den indgribende og ydmygende overvågning fra kommunens side, som Jørgen Lenger fra Muskelsvindfonden beskrev den 25. oktober 2019 her i avisen. Min kommune kalder det ’observation’, og formålet er angiveligt at vurdere borgerens samlede behov for hjælp.

Kommunen iværksatte i oktober observation af mig/os, som opfølgning på min bevilling. Forinden fik jeg forelagt en samtykkeerklæring, som jeg underskrev af skræk for at blive erklæret ikkesamarbejdsvillig og i den tro, at det var min hjælper og mig, der skulle observeres.

Men kommunen ville ’observere’ mig ad to gange 24 timer. Det lykkedes os dog at få nedbragt det til to gange 13 timer, så min mand og jeg undgik at blive observeret hele natten.

Jeg troede også, at observationen kun gjaldt situationer, hvor jeg modtog hjælp, men alle aktiviteter blev noteret minut for minut. Det betød, at tilstedeværende hjælpere og pårørende også blev observeret. Det måtte de finde sig i, hvis de ville være i nærheden af en borger som mig.

Observationerne kom med i en rapport, og der kan man læse enhver detalje, helt ned til hvad vi fik at spise de pågældende to dage.

De to gange 13 timers observation var en lang oplevelse af afmagt og formynderi, at vores privatliv blev krænket, og at hjemmet blev ophævet. Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre af mig selv. Men det værste var mistroen over for alt det, jeg havde oplyst, da jeg gennem halvanden time var blevet udspurgt kort forinden, og alt det, der er blevet sagt og skrevet om mig og min sag i kommunalt regi gennem alle årene.

Som opklaring af en forbrydelse
Naturligvis skal kommunen have et grundlag for at vurdere behovet for den hjælp, der bevilges, herunder adgang til borgerens hjem. Men denne praksis med kortlægning af alle aktiviteter i husstanden gennem mange timer eller endda flere døgn er en nedværdigende indgriben i borgerens liv. Den blev udført med en grundighed, som skulle der opklares en forbrydelse.

Efter observationen skrev jeg i november til social- og indenrigsminister Astrid Krag (S) og spurgte om hendes kendskab og holdning til den praksis, der udspiller sig i kommunerne. En måned efter fik jeg et svar fra ministeriet, hvor der blandt andet står:

»Det er (...) ikke muligt at angive, i hvilke situationer det er relevant at observere en borger i eget hjem med henblik på at belyse borgerens behov for hjælp. Kommunen bør imidlertid altid tilvejebringe nødvendige oplysninger på den mindst indgribende måde. Kan nødvendige oplysninger tilvejebringes på anden og mindre indgribende vis, bør observation i hjemmet derfor ikke anvendes. Ligeledes skal det understreges, at observation i hjemmet, såfremt den vurderes nødvendig, skal være så hensynsfuld og kortvarig som muligt med størst mulig respekt for borgeren og eventuelle pårørende.«

Skjult sparedagsorden
Senere i december kunne Altinget berette, at en række kommuner hyrer private firmaer til at udføre observation af borgere med funktionsnedsættelser, og som modtager såkaldt borgerstyret personlig assistance. Det viste sig også at være et privat firma, der havde observeret mig for kommunen. Opgaven for de private firmaer er at pege på besparelser – nogle bliver endda hyret med en aftale om, at de bliver aflønnet, alt efter hvor store besparelser de kan finde!

Det er i modstrid med de retningslinjer, jeg har fået oplyst fra ministeriet. Det er i modstrid med ethvert princip om åbenhed og gensidig tillid.

Det er også dyrt og forbundet med en masse bureaukrati, hvilket jo ellers skulle undgås, hører vi gang på gang.

Det er heller ikke noget kompliment til kommunernes medarbejdere og de afgørelser, de har truffet.

Lidt provokerende kunne jeg her foreslå, at den private observatør også bør observeres, så alt går rigtigt til – men hvem skal så kontrollere kontrolløren?

Kommunernes metode gør os borgere endnu mere bevidste om vores afhængighedssituation. Formålet med Servicelovens paragraf 96, som vi får hjælp efter, er ellers at »give borgere med omfattende funktionsnedsættelse mulighed for at leve så almindeligt og selvstændigt et liv som muligt«, som min kommune skriver.

Hvor er det skuffende endnu en gang at opleve, at den formelle begrundelse for et tiltag på handicapområdet i virkeligheden dækker over et ønske om at finde besparelser. Hvor er det trist, at tingene ikke bliver sagt ligeud. Jeg er rystet over, at mennesker bliver behandlet som genstande på den måde. Jeg synes, det er uværdigt, og at det bør forbydes.

Nu ser jeg frem til, at social- og indenrigsministeren den 23. januar skal i åbent samråd om sagen.

Anette Petersen, pensionist


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-01-2020, 17:13   #159
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Overvågning i eget hjem. Uden dommerkendelse

Debatindlæg fra 33 unge med muskelsvind
Se dokumentationsboks

Det er uværdigt, angstprovokerende og voldsomt ydmygende, når vores hjælp bliver gjort op til mindste minut.

Herefter bliver hvert minut vendt og drejet under kommunernes øvelser i at spare, som om vi snyder med tallene.

Nu hører vi, at kommunerne hyrer eksterne konsulenter til at lede efter minutter, som de kan frarøve os. Kommunerne burde i stedet lede efter den forsvundne tillid til os, deres borgere.

Kan du ikke selv tage kød ud af fryseren?
Forestil dig, at det banker på din dør. Udenfor står en konsulent hyret af kommunen med sin weekendtaske og et smil.

Ja, for høfligheden fejler intet, men det gør den forestående opgave til gengæld.

De næste tre dage skal konsulenten med det forsigtige smil flytte ind hos dig for at overvåge alle dine bevægelser.

Men konsulenten kommer ikke for at se, om du har behov for mere hjælp, tværtimod – mistillid lyser ud af spørgsmålene.

Får du virkelig børstet tænder i fire minutter to gange i døgnet? Kan det være rigtigt, at du ikke kan tage kød ud af fryseren selv? Og tager det virkelig tretten minutter for dig at blive tørret efter et bad? Mistilliden er ikke til at tage fejl af – tror I, at vi snyder?

Vi lever i konstant frygt

Lykkes det konsulenten at fjerne minutter fra vores hjælp, så vanker der en belønning i lønningsposen. Det kunne vi læse på Altinget.dk torsdag d. 12. december 2019, og fadæsen fortsætter. For metoden er åbenbart godkendt af kammeradvokaten, fremgår det af en artikel på OPS-indsigt.dk den 19. januar 2020.


Indlægget af skrevet af 33 unge medlemmer af Muskelsvindfonden:

Antoniett Vebel Pharao
Ahmed Hassan Abdulahi Ismail
Sarah Glerup
Kristoffer Dahl Hansen
Katrine Jensen
Aina Boss Budde
Jens Christian Jørgensen
Sofie Møller Clausen
Ann-Sofie Rask Christensen
Lisbeth Hansen
Alexander Elkær Andersen Ibsen
Tim Dalsgaard Pedersen
Søren Kim Lund
Helene Bagge Grimstrup
Mette Bjørnholdt Jensen
Kristian Sørensen
Mai-britt Mørk Friis Knudsen
Malene Jensen
Judith Krautwald
Nikolaj Sylvest Richelsen
Anne Heindorff Nielsen
Louise Aasberg Paaske Rasmussen
Henrik Silvius Ibsen
Simon Toftgaard Jespersen
Freja Juul Skafte
Simone Lykke Sørensen
Sigrid Brønnum Johansen
Nanna Beckmann Andersen
Johannes Aasberg Paaske Rasmussen
Martine Mølbæk Mønster
Michelle Gaarde Paulsen
Rasmus Dissing Aunsbjerg Nielsen
Ninnette Kochendorf Larsen,


https://www.altinget.dk/social/artik...tt213NbeTxciTs

Vrede hilsner til Folketing og de 98 kommuner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-01-2020, 17:54   #160
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kagebagning med børn bør ikke medregnes i arbejdsevnen

Mit phhmw opslag på Facebook.:

Kære raske familier, der bager boller, sammen med deres børn.

Læs følgende påstande, tak.

"Kagebagning med børn bør ikke medregnes i arbejdsevnen."

"Kommunen overvågede Anitas julebagning på Facebook"

Ovenstående påstande om bagning kræver en forklaring, som også indbefatter forståelsen af, at 60% af vores syge medborgere får bevilget førtidspension, efter årelange ressourceforløb.

60% som vi lader stå et øjeblik.


https://www.altinget.dk/social/artik...i-arbejdsevnen.

“"For vi vil gerne arbejde, men vi vil også gerne have tid til alt det, som gør os til hele mennesker. Fuldstændig ligesom alle andre, forestiller jeg mig.”"


https://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-...Ydoh0yzIVJPGag

“"Hendes sagsbehandler mente, at hvis hun havde kræfter og overskud til at bage kager, så havde hun også overskud til at arbejde fire timer mere ugentlig i praktik på sit ressourceforløb - på trods af hendes rygsmerter.””

Sagsbehandleren havde brugt tid på Facebook, hvor de fine kager var vist. Så falder hammeren, hurtigt og effektivt.

Lyt til den daværende minister for områdets lille tale “med uld i mund” Hvor sølle
.

Med venlig hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension