K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2012, 18:08   #1
Malene67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Malene67 er ny på vejen
Økonomisk hjælp+ny bolig

Håber nogen kan hjælpe...

Jeg er ledig fleksjobber med en hjemmeboende datter på 17, 18år i december i år.

Når hun bliver 18 mister jeg ca 4500kr pr måned i boligsikring/børnebidrag og skal derfor have fundet en anden bolig. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget som er billigt nok.

Jeg er skrevet på akutliste, men her kan de ikke garanterer at de kan stille en "billig" bolig tilrådighed.
Selvom hendes SU på ca 1500 udbetalt går til bolig/leveomkostninger mangler vi stadig et par tusind pr mdr.
Skal lige siges at det er umuligt for hende at finde fritidsjob, hun bliver afvist når hun fortæller sin fødselsdato!!!

Hvilke tilskud kan jeg søge udover almindelig boligsikring?

Jeg har mange krav til bolig pga sygdom, skal være på jorden og i roligt miljø.

Hvis kommunen ikke kan finde bolig og jeg selv finder en privat udlejer og har indskudslån til privat udlejer iforvejen som ikke er indfriet, hvordan er jeg da stillet??

Min datter er min højre hånd i hjemmet, ordner alt tung arbejde-det jeg ikke kan, ca 12-18 timer ugentligt.
Jeg har meget svært ved at undvære den hjælp og ønsker ikke at hun bliver tvunget i egen bolig grundet økonomi..

I det tilfælde, at der kan findes en 2v til mig og et værelse til hende, kan jeg da kræve at kommunen betaler hende løn for at hjælpe mig i hjemmet??

Jeg er pt ikke visiteret til praktisk hjælp, netop fordi hun laver alt..

Mht flytning, er kronisk smerteramt og kan ikke løfte/flytte.
Penge til flyttemand har jeg heller ikke, ej heller et netværk som kan hjælpe mig.
Hvordan får jeg kommunen til at betale/hjælpe med en flytning??

Jeg er meget hårdt ramt økonomisk, og kan heller ikke låne penge.
Hvis kommunen finder en lejlighed til mig uden hårde hvidevarer, har jeg så krav på at de betaler udgiften hertil??

På forhånd, mange tak for hjælpen..

Venligst Malene
Malene67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 19:31   #2
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Det er simpelthen ikke i orden hvad du byder din datter.Som jeg ser det må du have en samtale med en visitator og derigennem have en handicap venlig bolig med hjælp. Når man er 17 - 18 år skal man ikke stå med hele ansvaret for sin syge forældre - der skal man være ung med de unge.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 19:49   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Det er simpelthen ikke i orden hvad du byder din datter.Som jeg ser det må du have en samtale med en visitator og derigennem have en handicap venlig bolig med hjælp. Når man er 17 - 18 år skal man ikke stå med hele ansvaret for sin syge forældre - der skal man være ung med de unge.
Har du tænkt på at det kan være at hun GERNE vil hjælpe hendes mor? Ja bare en tanke. Kan desværre ikke komme med meget input, andet end at det er en træls situatuon du er i
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 20:15   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener at når hun er hjemme boende og studerende så er alders grænsen 21år for boende .

Hvis du har mulighed for at få hjemmehjælp nu så har i vist også mulighed for at din datter kan få løn for de timer du kan få bevilget ,det genmen snitlig 2½ til 3 timer om dagen,det er meget når man også har et uddannelse også,syntes jeg.

Har du ikke en sagsbehandler du kan vende alle spørsmålene med ,for jeg tror du kan hente en del hjælp til det hele ,hvis du ikke har en så kan du kontakte borgerservice og få en tid til råd og vejledning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 23:42   #5
Malene67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Malene67 er ny på vejen
#2
Jeg er fuldstændig enig, hvilket jeg også har forklaret visitationen da de var her. Det hjalp bare ikke en skid... Det til trods for at det kan dokumenteres at jeg sover 18-20 timer i døgnet hvis jeg overanstrenger mig, såsom med rengøring.
Hun har dog ikke hele ansvaret som sådan, men støvsugning/gulvvask, anden rengøring, indkøb når jeg ikke kan, tage vasketøj ud af maskine/hænge op, lave mad når jeg ikke kan.
Der er meget rengøring fordi jeg også er allergiker.

Jeg kunne blive tildelt en omsorgsmedarbejder tror jeg det blev kaldt, som skulle komme og huske mig på, feks at betale regninger og strukturerer min hverdag
Godt nok har jeg dårlig hukommelse, men det er lissom ikke der der er behov for hjælp..

Skal tale med sagsbehandler og én fra økonomiske ydelser imorgen, gruer godt nok for hvad vi så bliver budt.

#4
21 år syns jeg at være stødt på eller var det 23 år, men hvad betyder den grænse??
Malene67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 23:58   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når man er 18 bliver man regnet for voksent medlem af husstanden uanset om man er studerende eller ej, det blev ændret i 2006.

Så det rammer hårdt på boligsikringen, og betyder at de økonomisk svage familier måske ikke har råd til at lade deres børn blive boende hjemme mens de studerer.. eller må flytte i noget mindre, så de ikke længere kan have deres eget værelse, selvom de er over 18.

Den rammer hårdt og socialt skævt..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 01:09   #7
Malene67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Malene67 er ny på vejen
Ja det er meget skævt, de kan jo heller bo ude uden job for en su
Malene67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 04:33   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
I dag hedder det "Hjælp til selvhjælp" og det er til at brække sig over nogen gange.

Du skal selvfølgeligt ikke have hjælp, kun hjælp så du kan lære at klare tingene selv. *suk*

Jeg kender ikke til reglerne og paragrafferne, men håber da der kan findes noget hjælp til dig.

Jeg er dog ikke helt med på...hvis du sover 18-20 timer hvis du anstrenger dig, hvordan har du så fået et flexjob?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 20:21   #9
Manene67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Manene67 er ny på vejen
Jeg kunne ikke logge ind så måtte lave ny profil...

Jeg ville godt kunne have et job så længe jeg holder mig fra de ting/bevægelser som dræner mig for energi og øger mine smerter..

Feks rengøring, eller "lave en opbagt sovs hvor der skal røres hele tiden"..

Når jeg er ok i kroppen sover jeg kun 9-11 timer om natten + en middagslur
Manene67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
Økonomisk hjælp FP? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2011 09:55
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09
Økonomisk hjælp til psykologbehandling hla72 Alt det andet 6 12-08-2009 22:29
økonomisk hjælp til hjemmeboende barn over 18 år buster Alt det andet 8 17-08-2008 00:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension