K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2012, 21:20   #1
dutzie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
dutzie er ny på vejen
deltids flex findes det

hej, har fået at vide at jobcentrets flexteam vil have mig på deltids flex, er der noget der hedder det. Jeg er fuldtids forsikret i min fagforening, hvordan kan man så tale om deltids flex ??? nogle der har hørt om deltids flex ??
dutzie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:25   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fleks har ikke noget med din fagforening at gøre
men hvis du har arbejdet 37 timer inden du kom ind i systemet, så skal du også have op til de 37 timer.

du skal have en varigt nedsat arbejdeevne for at få fleks
hvis du foreksempel kan arbejde 15-20 timer, så skal du også suppleres op til de 37 timer

kan kun anbefale og snakke med din fagforening omkring det
ring til dem på mandag
har du det på skrift, ellers skal du bede om det, inden du siger ja til noget som helst
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:26   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis du inden du blev syg arbejdede deltid, så vil du også i evt. fleksjob blive lønnet for deltid.
Det har intet at sige hvordan du er forsikret i din fagforening, det er dit arbejde inden sygemelding der tæller.
Det er kun hvis du via læge, kan bevise at grunden til deltid har været pga. af helbredet at du vil kunne få fleksjob for 37 timer.

Jeg var selv deltids flekser, så derfra er min viden..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:28   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
fleks har ikke noget med din fagforening at gøre
men hvis du har arbejdet 37 timer inden du kom ind i systemet, så skal du også have op til de 37 timer.

nej der er ikke noget som hedder deltids flex, det er en and
et jobcenter er åbenbart utrolige opfindsomme
[/B]
Der må jeg korrigere dig, der er noget der hedder deltidsfleks, men selvfølgelig kun hvis man var deltidsansat inden sygemelding
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:35   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Fleksjob skulle som udgangspunkt tilbydes på fuld tid....

Brug google eller HK´s pjece om fleksjob. Der er flere informationer om det....

Jeg fandt den her lige hurtigt, der står:

Fleksjob på fuldtid eller deltid
Jobcentret skal give tilbud om fleksjob på fuldtid, medmindre personen foretrækker en deltidsansættelse. Jobcentret skal ligeledes give tilbud om fleksjob på deltid, hvis personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse, forud for visitationen til fleksjob, var deltidsbeskæftiget. Her gives tilbud om fleksjob på deltid i højst det antal timer, som personen havde i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis årsagen til deltidsansættelsen også er årsag til bevilling af fleksjobbet – der kræves sundhedsfaglig dokumentation herfor.

Personer, der er tildelt et fleksjob på deltid, har ret til senere at få et fleskjob på fuldtid, hvis personens ægtefælle dør, eller der sker en anden social begivenhed, som personen ikke selv har indflydelse på. Det er altså ikke muligt som følge af fx fødsel, ægteskab mm.


Ovenstående er herfra:
http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fleksjob

Så ja der er noget, der hedder fleksjobber på deltid.

Få talt med din fagforening om det....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:36   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Der må jeg korrigere dig, der er noget der hedder deltidsfleks, men selvfølgelig kun hvis man var deltidsansat inden sygemelding
jeg har netop slettet det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:56   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der foreligger så osse en principafgørelse idag, at tidligere deltidsarbejdere som bliver fleksjobbere har ret til at få ledighedsydelser op til 37 timer idag.

Kan ikke lige huske nr. på den, mener den var under Andersine's principafgørelser.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:17   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Der foreligger så osse en principafgørelse idag, at tidligere deltidsarbejdere som bliver fleksjobbere har ret til at få ledighedsydelser op til 37 timer idag.

Kan ikke lige huske nr. på den, mener den var under Andersine's principafgørelser.
Mener at det var i forbindelse med skilsmisse og lign, at der kunne gøres krav på flex til 37 timer, når personen kun havde arbejdet deltid.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:32   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man kan dokumentere at man har arbejdet deltid pågrund af sygdom
så kan man også få op til de 37 timer
ved så ikke lige hvordan man gør det, men det vil nok kræve nogle lægeerklæringer
samt at i den periode, at man har snakket med en læge omkring det
før man bliver sygemeldt fuld tid

hvis man selv har valgt og arbejde deltid, så mener jeg ikke der nogen gyldig grund til at få op til de 37 timer. men så godt kender jeg ikke loven
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:41   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fleksjob skulle som udgangspunkt tilbydes på fuld tid....

Brug google eller HK´s pjece om fleksjob. Der er flere informationer om det....

Jeg fandt den her lige hurtigt, der står:

Fleksjob på fuldtid eller deltid
Jobcentret skal give tilbud om fleksjob på fuldtid, medmindre personen foretrækker en deltidsansættelse. Jobcentret skal ligeledes give tilbud om fleksjob på deltid, hvis personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse, forud for visitationen til fleksjob, var deltidsbeskæftiget. Her gives tilbud om fleksjob på deltid i højst det antal timer, som personen havde i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis årsagen til deltidsansættelsen også er årsag til bevilling af fleksjobbet – der kræves sundhedsfaglig dokumentation herfor.

Personer, der er tildelt et fleksjob på deltid, har ret til senere at få et fleskjob på fuldtid, hvis personens ægtefælle dør, eller der sker en anden social begivenhed, som personen ikke selv har indflydelse på. Det er altså ikke muligt som følge af fx fødsel, ægteskab mm.


Ovenstående er herfra:
http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fleksjob

Så ja der er noget, der hedder fleksjobber på deltid.

Få talt med din fagforening om det....
Curls, jeg skal lige have det ind med skeer her...

Jeg ansøger om fleks.
Min seneste ordinære beskæftigelse var på deltid (16 timer/uge for 4 år siden).
Har været i revalidering, hvor slutmålet skulle være 20 timer (nåede ikke op på 20 timer, inden reva blev stoppet).
Hvis jeg bliver tilkendt fleksjob, vil det så være på fuld tid i forhold til aflønning?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der regler for timelægningen af flex? keheii Spørgsmål ang fleksjob 18 01-10-2013 16:12
Fuldtidsindtægt på deltid, deltids sygedagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 15-05-2012 09:05
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05
feriepenge / deltids syg engelkes Spørgsmål ang fleksjob 3 26-01-2006 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension