K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2012, 08:41   #11
sol1744
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2012
Lokation: Herning
Indlæg: 6
Styrke: 0
sol1744 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.
Det er rigtig dejligt at høre fra andre som er i samme situation eller har prøvet noget ligende.
sol1744 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 11:23   #12
sol1744
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2012
Lokation: Herning
Indlæg: 6
Styrke: 0
sol1744 er ny på vejen
Hej igen.

Jeg fik forlænget lukning af sygedagpende en måned, da kommunen manglede et svar fra min læge i Horsens. Jeg har fået det brev som lægen nu har skrevet, men kommunen mener ikke det er godt nok og venter nu på en nyt svar fra lægen. Mine dagpenge ophører her den 30/5. Jeg prøver lige at skrive det som stod i brevet:

------------------------------------------------------------------------

Diagnosen er ægte leddegigt. Dette er en sygdom som ikke kan helbredes, men som normalt kan behandles så godt, at pt føler sig helt rask eller næsten rask.
Der er en række forskellige typer af medicin, som endten alene eller i kombination benyttes i behandlingen og det er meget forskelligt, hvor lang tid der går, før den rette og blivende behandling er fundet.

Der har været forsøgt Methotrexate som monoterapi med utilstrækkelig effekt.
Derfor forsøgt 3-stof-behandling med Methotraxate, Salazopyrin og Plaquenil, ligeledes med utilstrækkelig effekt.
Der er forsøgt subkutan Methotraxate, som ofte har en effekt. På grund af fortsat utilstrækkelig effekt er der behandlet med biologisk medicin i form af Humira. Effekten heraf desværre også utilstrækkelig.
Pt. er derfor nu opstartet med en anden biologisk medicin, Orencia.
Det er for tildligt at vurdere effekten af denne.
Normalt skal der gå 3 mdr., før man kan konstatere, om ny medicin virker.
Det er ikke usædvanligt, at man ser svigt af flere forskellige medicinske behandlinger, inden en virksom behandling findes, men det kan ikke fraa starten forudsiges, hvilken behandling der vil vise sig virksom.

Det er min vurdering, at der er stor sansynlighed for, at det lykkes at finde en medicinsk behandling, som vil kunne gøre pt. velbefindende og arbejdsfør.
Hvis Orencia skulle vise sig ikke at virke, er der fortsat andre muligheder.
Det er min vurdering at pt. med stor sansynlighed kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, både indenfor kontor eller anden erhverv.
Meget ledbelastende arbejde som fx. tungt fabriksarbejde eller tungt plejearbejde anbefales ikke, men almindeligt kontorarbejde kan pt. med stor sansynlighed vende tilbage til.

Det er muligt, at den ønskede effekt ses allerede efter få måneder.
Samlet set er det min vurdering, at pt. skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2x52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
På nuværende tidspunkt er tilstanden ikke stationær.

-------------------------------------------------------------

Det er det med de 2x52 uger, som kommunen gerne vil have uddybet og som jeg nu har to dage til at få, ellers er sygedagpengene lukket.

Hvad mener i ? Jeg syntes jo da jeg fik brevet at det var helt perfekt og regnede med at de ville godtage det.

Jeg kan vel godt anke afgørelsen ?
Håber i kan hjælpe mig.
sol1744 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 11:56   #13
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det er da en underlig situation, du er i... Forventer de virkelig lægen skal kigge i en krystalkugle og sige at om 102 dage og 6 timer, er du rask igen?!
Han kan vel dårligt skrive meget anderledes end, han gør: At der er gode chancer for bedring, men ingen kan sige hvornår eller eksakt hvad, der vil hjælpe- kun at det nok vil ske inden to år.

Jeg undrer mig virkelig meget her.

Jeg synes, du for en sikkerheds skyld nok bør anke den afgørelse, det er da helt urimeligt at en læge skal kunne forudse, om en given medicinsk behandling har effekt, når der er flere præparater på hylden.

Det er jo ikke som da jeg gik med min dårlige ryg, og fyssen kunne sige 6 mdr, så ville jeg være klar igen fordi, det er den tid det tager at træne musklerne op.

Med fx depressionsmedicin tager det jo op til 6 uger før, et givent præparat virker, og så er det endda ikke sikkert det virker godt nok, dosen skal justeres- eller man skal prøve noget andet. Det tager også tid.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 07:55   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at lægen gør det godt, og du bør klart kunne forlænges efter § men de 2x52uger!

Helt normalt forlæb, indenfor denne sygdom, lægen nøje forklare.
Tror nærmere, at det IKKE passer kommunen at lægen er så ren i tale.

PS: Hvis du IKKE får forlængelsen, skal du klart anke, og jeg vil mene at du står godt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 08:08   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HOLD DA OP, den statusprofil fra lægen er da så klar som dén kan være. Din læge har jo allerede uddybet det med de 2x52 uger i det ovenstående ved at skrive, at det godt kan tage tid at finde den rette medicin.

Enig i, at du vil stå godt i en anke. Det der er ren chikane fra kommunens side - og at give dig TO dage til at indhente de nye informationer, er da også at stramme den en kende. De er jo selv år og dag om at komme med tilbagemeldinger.

Æv, hvor træls!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:29   #16
sol1744
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2012
Lokation: Herning
Indlæg: 6
Styrke: 0
sol1744 er ny på vejen
Juhuuu jeg er endelig blevet forlænget..
sol1744 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension