K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2014, 21:13   #1
Partykiller
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2014
Lokation: Køge
Indlæg: 1
Styrke: 0
Partykiller er ny på vejen
Fleksjob til kræftramt

Jeg har læst og læst og læst og finder det næsten umuligt at findenoget på skrift, som forklarer hvornår man kan få fleksjob.

Jeg har kræft og ødelagt immunforsvar pga kemo. Er dog ikke døende men vil have kræft resten af mine dage, hvor detvil veksle imellem udbrud og stilstand.

Er blevet opsagt fra mit job pga sygdom, selvom det ikke er den officielle grund.

Jeg kæmper mig tilbage på mit job pt på nedsat tid, for at jeg kan vise a-kassen at jeg er tilrådighed for arbejdsmarkedet og dermed få mine dagpenge og ekstra forsikring. Jeg aner jo reelt ikke om jeg kan klare at arbejde fuld tid (tror jeg desværre ikke).

Men jeg aner ikke om det er muligt at få tilkendt et fleksjob på baggrund af en arbejdsevne på ca 20 timer om ugen og en kronisk kræftsygdom.

Nogen der har erfaring med om det er svært at få tildelt fleks med sådan en profil?

Mvh Partykiller
Partykiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 22:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kriterier for godkendelse til fleksjob

•Borgeren skal være under folkepensionsalderen.
•Borgeren må ikke samtidig modtage førtidspension.
•Arbejdsevnen er varig og væsentlig nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager.
•Arbejdsevnen udgør maksimalt 50% i ethvert erhverv.
•Må ikke kunne opnå eller fastholde et job på normale vilkår på arbejdsmarkedet, herunder ansættelse i et aftalebaseret skånejob efter de sociale kapitler i overenskomsterne.
•Muligheden for revalidering, aktivering og andre foranstaltninger (fx omplacering på arbejdspladsen), der kan fastholde/bringe borgeren tilbage til beskæftigelse på normale vilkår skal være afprøvet, med mindre det er åbnelyst formålsløst at gennemføre nævnte foranstaltninger forud for visitation til fleksjob.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...edet/fleksjob/

Ved ikke om dette besvarer nogle af dine spørgsmål??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 22:41   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er et par vigtige links hvis man vil vide mere om fleksjob

Her er al lovgivning om fleksjob http://www.sfr.dk/da/Fastholdelse/Re...-fleksjob.aspx

Her er noget info fra Cabi http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksjob-fra-2013/

Begge links er iøvrigt fundet under vores nyttige links her på siden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Partykiller Se meddelelser
Nogen der har erfaring med om det er svært at få tildelt fleks med sådan en profil?
Uha, det er svært at sige noget om, for de kigger jo ikke på diagnosen, de kigger kun på arbejdsevnen.
Så i princippet kan man have 3 A4 sider fyldt med diagnoser, men når alt kommer til alt, så er de kun interesseret i arbejdsevnen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension