K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2018, 17:48   #1
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Modregnes engangsudbetaling?

Hej,

Modregnes et engangsbeløb fra TAE forsikring på 300.000 kr i førtidspensionen? Det ved jeg at løbende udbetalinger gør, men hvad med dette engangsbeløb..

Mvh
Sød
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2018, 18:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis det er skattefrit modreges det ikke, skal der betales skat indregnes det som indtægt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2018, 18:50   #3
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Ok tak, men hvordan finder jeg ud af om det er skattefrit? Der står engangsudbetaling på papiret, hvis jeg mister min erhvervsevne. Dette er så sket, mek problemet er at forsikringsselskabet ikke vil udbetale engangsbeløbet, så jeg skal til advokat. Men jeg vil ikke bruge penge på en advokat, hvis kommunen alligevel modregner den ene halvdel og skat tager den anden, hvis du forstår...
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2018, 18:57   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det står i udbetalingsafgørelsen. Men da du ikke har en afgørelse må du igang med at nærlæse forsikringsbetingelserne, det skal stå om det er en skattefri udbetaling, men selv hvis det modregnes er det jo ikke 100% men 30 kr der trækkes pr 100 kr der udbetales og der modregnes ikke i de første ca 73.000kr af samlet indtægt ved siden af ftp
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2018, 19:05   #5
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Tak igen Gisne, Jeg har læst papirerne og der står intet om beløbene er skattefrie desværre. Som jeg kan læse inde på skats hjemmeside, så er disse typer engangsbeløb skattefrie. Men jeg kan nemt læse forkert eller misforstå noget af den type info..
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2018, 09:52   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan nok ikke svare helt præcist på dit spørgsmål.

Men min bror blev syg for nogle få år siden, og blev tilkendt fp. Efterfølgende har han 2 gange fået en engangsudbetaling fra sit pensionsselskab på hver 100.000 kr.

Engangsudbetalingerne har ikke haft indflydelse på hans fp.

Men han får også en månedlige udbetaling fra sit pensionselskab, og den gør, at der bliver modregnet i hans fp, og han får lidt mindre i boligsikring, men det er stadig en "overskudsforretning".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 20:34   #7
træpiller
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Lokation: holstebro komune
Alder: 59
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
træpiller er ny på vejen
Hej sød jeg har fået tilkendt engangs ubetaling både fra indutriens pension og aes og der er betalt skat og der er aldrig blevet modregnet i min flex ydelse.vh jan
træpiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 20:46   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af træpiller Se meddelelser
Hej sød jeg har fået tilkendt engangs ubetaling både fra indutriens pension og aes og der er betalt skat og der er aldrig blevet modregnet i min flex ydelse.vh jan
Det er heller ikke samme regler som ved førtidspension som spørgeren får
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension