K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 14:06   #1
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
Hvor lang tid går der mon??

Hej, jeg er helt ny her, men tænker at jeg kan bruge siden

Jeg har søgt FP, og jeg ved at sagsbehandleren sendte min sag til pensionsteamet 31. oktober. Lægekonsulenten anbefaler FP, så jeg håber på FP.
Men hvor længe går der fra pensionsteamet har modtaget min sag til jeg får svar?
Min sagsbehandler er ikke længere i det job, og jeg aner ikke hvem skal henvende mig til. Og jeg kan faktisk slet ikke overskue at skulle ringe til nogen jeg ikke kender.

VH mig
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 14:29   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
Hej, jeg er helt ny her, men tænker at jeg kan bruge siden

Jeg har søgt FP, og jeg ved at sagsbehandleren sendte min sag til pensionsteamet 31. oktober. Lægekonsulenten anbefaler FP, så jeg håber på FP.
Men hvor længe går der fra pensionsteamet har modtaget min sag til jeg får svar?
Min sagsbehandler er ikke længere i det job, og jeg aner ikke hvem skal henvende mig til. Og jeg kan faktisk slet ikke overskue at skulle ringe til nogen jeg ikke kender.

VH mig
Det kommer an på hvilken myndighed det pensionsteam har. Er det dem som kan træffe en endelig afgørelse i din sag, så har de 3 måneder fra d. 31/10. Hvis det kun er et rådgivende team, så er der grundlæggende ingen tidsbegrænsning, bortset fra at der står i loven at "kommunen skal afgøre en sag så hurtigt som muligt" hvilket jo kan være et vidt begreb.

Du kan skrive en generel mail til jobcenteret hvor du forespørger hvor langt din sag er, og hvem som er din nye sagsbehandler.

Hvis du ikke får svar indenfor kort tid er det brud på minimum "god forvaltnings skik" og du kan derfor klage.

Du kan også bede om aktindsigt, og der vil de så have 10 dage til at fremsende den, eller som minimum give dig et skriftligt svar.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 09:40   #3
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
Tusind tak for svar, det er noget jeg kan bruge og forstår
Jeg går dog stadig hver dag og håber der er nyt i postkassen, så jeg slipper for at ringe.... får ondt i maven bare af at tænke på jeg skal ringe

Tror det nemmeste for mig er at bede om aktindsigt.....

Venlig hilsen Mig

Sidst redigeret af Udeiskoven; 25-11-2011 kl. 09:49.
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 09:45   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
Tusind tak for svar, det er noget jeg kan bruge og forstår
Jeg går dog stadig hver dag og håber der er nyt i postkassen, så jeg slipper for at ringe.... får ondt i maven bare af at tænke på jeg skal ringe

Tror det nemmeste for mig er at bede om agtindsigt.....

Venlig hilsen Mig
Du kunne prøve at sende en mail, og der kunne du samtidig bede om aktindsigt ;-)

Det gælder lige så godt som et almindeligt brev gør. Og anmod om bekræftelse på at de har modtaget din mail.

har du så ikke hørt noget om ca 10 dag, så kan du begynde at rykke for det. Langt de fleste sagsbehandlere er jo gode nok og kender loven så du får den højst sandsynligt tilsendt.
(Heldigvis er de vilde skrækhistorier herinde kun en lille bitte del af alle de sager som dagligt ekspederes rundt omkring i jobcentrene) (Men selv en af den slags sager er én for meget)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 09:57   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hvor er det nogle gode råd du kommer med Ricky - de er meget korte og præcise og du kender til lovgivningen - Tak fordi du har tid og overskud til os herinde, Mange tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 10:05   #6
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Min sag skulle være indstillet d. 8/11, sb fremlagde den for dem den 15/11 og de traf afgørelsen d. 21/11, så jeg er tilkendt pension fra 1/12.

Så her er det gået hurtig.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 10:05   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hvor er det nogle gode råd du kommer med Ricky - de er meget korte og præcise og du kender til lovgivningen - Tak fordi du har tid og overskud til os herinde, Mange tak
Takker...

Selvom jeg prøver at leve af at være privat social rådgiver (Og ikke på den måde som de fleste andre gør, jeg har KUN private borgere "i min stald") så kan jeg jo godt give små råd og hints her og der. Vil føle mig som en idiot hvis jeg krævede 500,- i timen hver gang det bare (for mig) var en lille ting, men som for en af brugerne herinde betyder meget at få klarlagt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 15:38   #8
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
Jeg skrev en kort mail til jobcenteret i fredags og blev så ringet op af min nye rådgiver :-). Sagen ligger hos tilkendelsesnævnet (tror jeg det hed) og jeg skal regne med at få svar inden for de næste 14 dage :-)
Tak for gode råd Ricky :-)
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 15:43   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
Jeg skrev en kort mail til jobcenteret i fredags og blev så ringet op af min nye rådgiver :-). Sagen ligger hos tilkendelsesnævnet (tror jeg det hed) og jeg skal regne med at få svar inden for de næste 14 dage :-)
Tak for gode råd Ricky :-)
Velbekomme :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 09:35   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
Jeg skrev en kort mail til jobcenteret i fredags og blev så ringet op af min nye rådgiver :-). Sagen ligger hos tilkendelsesnævnet (tror jeg det hed) og jeg skal regne med at få svar inden for de næste 14 dage :-)
Tak for gode råd Ricky :-)
Hvor lyder det bare dejligt!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension