K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2013, 08:58   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Biva konkurs.

Hej. Jeg tænker at nu hvor man høre hvor mange som er kommet i klemme, ved at have købt varer i forretningen op til konkursen, at det er en utrolig dårlig kunde pleje at tage imod folks penge velvidende at man er ved at gå konkurs.

Hvad tænker I? Min svigerdatters gamle mormor havde købt en sofa og betalt og bestilt den hjem, men kan ikke få den udleveret? Den gamle dame har betalt kontant med det samme, og nu sidder hun der 10.000 kr fattigere uden sofa.

Jeg har d.d kontaktet Ekstrabladet og bedt dem om hjælp, kan se de har hjulpet flere med samme problem. Men hvad er det for noget, at man bliver nød til at kontakte medier for at få sine varer eller krav igennem.

Øv. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 10:40   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre gælder konkursloven. Såfremt sofaen ikke er individualiseret, kan den ganske rigtig ikke udleveres, men indgår i konkursboet og der er det de private kreditorer, der står bagerst i køen. Prøv at kontakte boets advokat og find ud om om det er en specialbestilt sofa og dermed en individualisering, så er der chance for udlevering.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 10:51   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Vi har været i samme situation. Vi var dog så heldige at købet var foretaget med Mastercard og derfor kunne vi lave en indsigelse gennem banken og fik vores 7500 kr. retur. Min mand var også i avisen og havde lige før vi fik pengene retur kontakt med TV2 om at lave interview. Nu er historien godt nok af ældre dato og det er ikke sikkert medierne er så interesserede mere, men dengang det først kom frem var de. Så klø på med at kontakte alle aviser mv.
Husk også som der bliver skrevet at kontakte kurator for at gøre krav på sofaen. Men det med induvialidisering tror jeg næppe gør sig gældende da det altid vil være en masseproduceret vare uanset du ikke lige vælger modellen i butikken men f.eks. et andet stof. Vores sofa stod klar på centrallageret til udbringning samme dag som konkursen trådte i kraft, men ifølge kurator er der intet at gøre.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob & konkurs.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 12 04-04-2013 08:25
Gik konkurs men har 14 mio til ny villa ekseleven Politik og Samfund 15 21-03-2012 12:51
konkurs og indefr. dyrtid havmanden60 Politik og Samfund 5 17-02-2012 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension