K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2013, 21:31   #1
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Tilskadekomstpension bevilget - på revalidering

Min samlever er tidligere tjenestemand og kom til skade i tjenesten i dec. 2009. Han blev fyret i nov 11 og har siden været i revalidering. Han har i dag fået brev om at ahn er tilkendt tjenestemandspension som tilskadekomstpension hvilket svarer til fuld 37 års ansættelse.

Det betyder at til den første går der en ret god slat penge ind på kontoen for pensionen med tilbagevirkende kraft.
Er der nogen som har prøvet noget lignende og i så fald hvordan med revalidering, skal det tilbagebetales for den periode?
Ud over revalidering får han også midlertidig erhvervsevnetab fra ASK, så er næsten på fuld løn.

Men derudover vil jeg lige juble på vores pigers vegne, da de nu får omkring 16.000 kr. hvert år i børnepension. Sikke en gave at kunne give dem når de bliver voksne
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 13:26   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Børnepensionen får de da allerede nu og på forhåbentlig egen konto. Netop en hjælp til jeres minimerede indtægt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 19:40   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja selvfølgelig får de rådighed over dem nu, men da de ikke er ret store bestemmer forældrene nu at de skal spares op til de bliver gamle nok til at kunne administrere dem
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 13:41   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt hvis I har råd til at gemme pengene - jo oftest skattefri pga børnenes personfradrag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 17:13   #5
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Jeg står lidt i samme situation...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Min samlever er tidligere tjenestemand og kom til skade i tjenesten i dec. 2009. Han blev fyret i nov 11 og har siden været i revalidering. Han har i dag fået brev om at ahn er tilkendt tjenestemandspension som tilskadekomstpension hvilket svarer til fuld 37 års ansættelse.

Det betyder at til den første går der en ret god slat penge ind på kontoen for pensionen med tilbagevirkende kraft.
Er der nogen som har prøvet noget lignende og i så fald hvordan med revalidering, skal det tilbagebetales for den periode?
Ud over revalidering får han også midlertidig erhvervsevnetab fra ASK, så er næsten på fuld løn.

Men derudover vil jeg lige juble på vores pigers vegne, da de nu får omkring 16.000 kr. hvert år i børnepension. Sikke en gave at kunne give dem når de bliver voksne
Rart når tingene falder på plads

Nu står jeg i lign. situation. http://www.k10.dk/showthread.php?t=27712 og en fyrring, er bestemt ikke utænkelig.

Måske det ender med, at jeg skal hele møllen med Helbredsnævn osv. igennem. Så er der noget, som kunne være rart at vide på forhånd?

Hvorledes syntes i, at forløbet i helbredsnævnet har været?

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 10:55   #6
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Jeg skal forsøge at svare dig senere. Her lige kort lidt jeg umiddelbart tænker:
Umiddelbart i forhold til din sag i kommunen så vil det bedste for dig være at du hurtigt bliver fyret, da du så kan arbejdsprøves i det kommunale system med henblik på revalidering, fleks eller pension.
Nu var min mand under et område hvor fysikken var vigtig så da det var klart at han ikke helbredsmæssigt blev bedre så gik afskedigelsen ret hurtigt. Fra indstillingen af arbejdsgiver til afgørelsen gik der vel et par måneder. Og vi skulle intet foretage os da der lå ret klare lægeudtalelser på at han ikke kunne varetage hans tidligere arbejde, kun tilladelse til indhentning af lægelige papirer.
Nå vender tilbage med mere og ellers spørg bare.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
Tilskadekomstpension - oplys mig! Mariba Alt det andet 5 02-02-2011 19:56
så fik jeg bevilget fleksbevilling MEN! kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 8 11-09-2009 10:49
Bevilget pension Buller1 Din historie 12 19-05-2008 08:44
Bevilget flexjob Winther Spørgsmål ang fleksjob 1 15-11-2005 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension