K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2016, 13:26   #31
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 10
Anny er ny på vejen
Hej lille hjælper

4. oktober er den dag Folketinget samles efter sommerferien. Det er vist en god ide også at samles ude i gaden, på rådhuspladserne, så vi kan vise vor utilfredshed med tingenes tilstand. http://www.k10.dk/showthread.php?t=34265

Så vidt jeg husker var der slet ikke tale om rehab-team dengang, ikke i min søns tilfælde i hvert fald, måske fordi han allerede var i et kommunalt uddannelsesprojekt.

Da alle papirer var samlet, sagen fuldt belyst, var det blot at vente på afgørelsen, som blev meddelt i brev, (han er undtaget fra digital post).

Jeg var SÅ klar til at anke at det var lidt som at lukke luft ud af en ballon. Har haft kontroverser med kommunen siden 2005 angående hans skolegang, vandt sag i Skolestyrelsen 2010.

Jeg fornemmer at du er lige så klar til at gå hele vejen, og det er virkelig godt.

Sidst redigeret af Anny; 20-09-2016 kl. 13:33. Årsag: forsøg på indsættelse af link
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 17:32   #32
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej igen

Så har jeg modtaget akterne fra kommunen, der omhandler min fætters sag.
Som i ganske rigtigt har påpeget, mangler der næsten 1 1/2 års journal fra nuværende kommune. Jeg er dog positiv overrasket over at der er journaler fra anden kommune, plus journaler fra første sagsbehandler og psykiater. Nu vil jeg ind på borger.dk og finde min fætters sygejournal, og sende det til kommunen.

Men tak for rådene her i første runde.... mon ikke jeg får behov for mere viden...?

Hej igen Anny

He he.... ja det jo ikke sjovt, men alligevel en positiv fornemmelse, når man møder/ skriver med folk der har samme oplevelser eller tanker. Jeg er også allerede klar til at anke sagen lige nu, selvom vi ikke engang har søgt førtids.

Føj, hvor kan man blive led på kommune, sagsakter og andet godt....

Jeg kan se at det måske er en god ting vi tager sagen i egen hånd, for som jeg ser det, er det som at starte forfra med den nye sagsbehandler( udfra hendes udtalelse i journalen.

Godt nok sent at mødes i okt. efter sommerferien ? Men en rigtig god ide at troppe op da....
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 17:55   #33
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej igen

Så har jeg modtaget akterne fra kommunen, der omhandler min fætters sag.
Som i ganske rigtigt har påpeget, mangler der næsten 1 1/2 års journal fra nuværende kommune. Jeg er dog positiv overrasket over at der er journaler fra anden kommune, plus journaler fra første sagsbehandler og psykiater. Nu vil jeg ind på borger.dk og finde min fætters sygejournal, og sende det til kommunen.

Men tak for rådene her i første runde.... mon ikke jeg får behov for mere viden...?
Husk nu at enten sende informationerne via e-boks /borger.dk som giver en slags bevis for at det er sendt eller at printe sagsakterne ud og aflevere ved skranken mod kvittering.

I skal også huske at læse igennem dokumenterne og påtale informationer som I ikke mener er retvisende.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:14   #34
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Nørd

Jamen det vil jeg helt sikkert gøre.
Nu har jeg skrevet til min fætters sagsbehandler (over fætters profil på borger.dk), og bedt hende sende sagsakter/ journal fra de sidste 15 måndeder ved nuværende psykiatri.

Jeg tror faktisk jeg vil påpege som du skriver, hvorfor der står min fætter pludselig er aktiveringsparat, ved første udtalelse fra ny sagsbehandler..... Hmmmmmm.

Hvis ikke hun har de journaler og udtalelser fra nuværende psyk, vil jeg gøre som du skriver, og udskrive det hele, og aflevere på kommunen. Heldigvis dejlig nemt at alt kan dokumenteres og findes digitalt.

Jeg har også fundet ud af at Anny har ret,... i at det er hårdt nok at læse journaler igennem der vedrører en jeg/man er tæt på. Så når jeg er involveret i hele sagen..... Både på grund af nedværdigende negligerende, ligegyldige udtalelser fra visse sagsbehandlere. Men også de konkrete, saglige og rigtige vurderinger fra læger og andet personale.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:02   #35
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Jeg har også fundet ud af at Anny har ret,... i at det er hårdt nok at læse journaler igennem der vedrører en jeg/man er tæt på. Så når jeg er involveret i hele sagen..... Både på grund af nedværdigende negligerende, ligegyldige udtalelser fra visse sagsbehandlere. Men også de konkrete, saglige og rigtige vurderinger fra læger og andet personale.
Husk nu at holde tonen nøgtern og gå efter bolden og ikke efter manden/kvinden det lønner sig bedre end at hidse sig op over deres "opfindelser", ved godt at det er lettere sagt end gjort.

Jeg tænkte også, du siger at I årligt har søgt om førtidspension, de må jo findes i sagsakterne, der må også stå en begrundelse for at de er kommet frem til deres resultat.

Dette svar må du jo kunne bruge til at finde frem til hvad kommunen mener der mangler i sagen, er det fordi der mangler en arbejdsprøvning eller hvad er den angivne årsag ?
Hvis du på den måde finder frem til grunden kan du bedre arbejde dig frem mod at det manglende "fyldes i sagen" inden I søger næste gang.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:55   #36
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Nørd

Jeg vil helt sikkert prøve at holde en saglig, måske bestemt, men ordentlig linje, når det gælder om kontakten til kommunen.

Nej, det må være en skrive fejl, eller noget? Det er første gang min fætter søger.

Som jeg kigger i journalen ser det absolut ikke helt forkert ud i mine øjne, at søge pension til min fætter.

Der er flere steder pointeret at han ikke kan behandles bedre, og der ikke er den store udsigt til bedring.
'Special lægen har skrevet at de negative paranoide symptomer er meget svære at behandle.... Hans hverdag er beskrevet, hvor der står om de små tiltag der er gjort, som at passe medicin, få lidt mad osv... Der er flere steder skrivelser der advarer mod aktivering, da han er selvmordstruet osv osv... Så er kravende om alder (39 år) og en svær sindslidelse( paranoid skizo) også så godt som opfyldt.... Men systemet er svær at kæmpe imod..... så intet er givet.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:07   #37
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Nørd

Jeg vil helt sikkert prøve at holde en saglig, måske bestemt, men ordentlig linje, når det gælder om kontakten til kommunen.

Nej, det må være en skrive fejl, eller noget? Det er første gang min fætter søger.

Som jeg kigger i journalen ser det absolut ikke helt forkert ud i mine øjne, at søge pension til min fætter.

Der er flere steder pointeret at han ikke kan behandles bedre, og der ikke er den store udsigt til bedring.
'Special lægen har skrevet at de negative paranoide symptomer er meget svære at behandle.... Hans hverdag er beskrevet, hvor der står om de små tiltag der er gjort, som at passe medicin, få lidt mad osv... Der er flere steder skrivelser der advarer mod aktivering, da han er selvmordstruet osv osv... Så er kravende om alder (39 år) og en svær sindslidelse( paranoid skizo) også så godt som opfyldt.... Men systemet er svær at kæmpe imod..... så intet er givet.
Tja, jeg husker nok forkert, så beklager misforståelsen.

Det lyder rigtigt godt at sagen generelt er velgennemarbejdet, husk nu at diagnoser ikke kan stå alene, der skal være en meget udførlig beskrivelse af hans problemstillinger.

Så kan der jo ikke være lang tid til at I kan ansøge om pension til ham.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 23:55   #38
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej nørd

Jamen det ti fire...

Jo, sagen virker generelt god, hvis jeg kigger på den, og ud fra hvad jeg har læst her på k10, og andre steder. Men der har jo været en masse historier med kommuner der presser citronen, og drejer tingene, så intet er givet.
Der er flere steder beskrevet hvad min fætter arbejder med, eller hvilke problemstillinger han har i dagligdagen. Alt fra hans symptomer dagligt, hvor han ser og hører ting, der ikke er der, til at komme ud, lufte ud i lejligheden osv.

Ja, nu må jeg lige se om sagsbehandleren ligger inde med journalerne fra nuværende psykiatri, ellers må jeg udskrive og forbi med dem. Men når det er klaret, prøver jeg/ vi at søge pension... Så må vi se om det bliver til en ankesag
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 14:35   #39
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej nørd

Jamen det ti fire...

Jo, sagen virker generelt god, hvis jeg kigger på den, og ud fra hvad jeg har læst her på k10, og andre steder. Men der har jo været en masse historier med kommuner der presser citronen, og drejer tingene, så intet er givet.
Der er flere steder beskrevet hvad min fætter arbejder med, eller hvilke problemstillinger han har i dagligdagen. Alt fra hans symptomer dagligt, hvor han ser og hører ting, der ikke er der, til at komme ud, lufte ud i lejligheden osv.

Ja, nu må jeg lige se om sagsbehandleren ligger inde med journalerne fra nuværende psykiatri, ellers må jeg udskrive og forbi med dem. Men når det er klaret, prøver jeg/ vi at søge pension... Så må vi se om det bliver til en ankesag
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men fortælle at jeg kender meget til din fætters lidelse. De mennekser som har paranoid skizifreni er så plaget, at det er svært at forestille sig. Nogen tror, at de bare kan ta noget antipsykotisk medicin, men det passer ikke. Det kan i nogen tilfælde fjerne toppen, men herudover må de i tilgift tage imod en masse ubehagelige bivirkninger. Det er ofte pest eller kolera.
Har arbejdet med rigtig mange i psykiatrien med netop den diagnose, og jeg er harm over den sagsbehandling der i dag gives. Jeg kender kun 2 ord for det og det er ondskab og psykopati. Disse 2 lidelser findes der ingen behandling til.
Paranoid skizofreni var førhen en diagnose der straks udløste pension. Nu skal man ikke have indsigt mere hos myndighederne.
Viden og indsigt tæller ikke i dag. Nu er det røde bundlinjer og pisk. Vi er tilbage til midten af 1800 tallet.
Men ok, noget må man da være glad for. Medicinalfirmaerne tjener kassen, jobkonsulenter har arbejde og det får jo alt sammen hjulene til at snurre rundt.
Den gruppe af patienter er i min optik noget af det mest lidelses fulde der findes, og sagsbehandlere burde helt udelades. Hvorfor indhente diverse speciallæge udtalelser( der koster kassen) hvis det hele bare makuleres.
Loven er vanvittig og måske er det lovgivere der skal æde noget medicin.
Men fortsæt din kamp. Godt han har dig, store hjælper.

Sidst redigeret af vasen; 22-09-2016 kl. 14:47.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 16:13   #40
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej vasen

Tak for de støttende ord...
Ja, det er godt nok op af bakke, og ikke til at forstå...!
Jeg kan som nærmeste pårørende ikke engang forstå sygdommen fuldt ud, og forstå heller ikke altid hvad der sker med min fætter...
Men du har ret,.. det må være forfærdeligt på mange måder, både at havne i det kyniske system, at blive fyldt med medicin, og hvis han lader være med at tage medicinen, ender han til tider, helt væk fra den verden vi andre lever i....
Jeg bliver harm og gal hver gang en sagsbehandler uden at kende ham, negligerer ham som person, hele hans hverdag, og sygdom....

Sagsbehandlernes journaler stemmer selvfølgelig heller ikke overens med det personalet fra psykiatrien skriver..... Den nyeste udtalelse fra ny sagsbehandler er: Han er tilfreds med kontanthjælp, aktiveringsparat.. osv.... Direkte forkert..... og der kan også bruges andre ord...
Men det er helt helt forkert som jeg ser det.... At dømme en syg man ikke kender, og lige fyre en hurtig tekst af, der viser alt om hvor overfladisk og uden forståelse systemet og måske personen bag teksten er....
En sagsbehandler der ikke i løbet af 5 måneder ikke har læst en enkelt side i min fætters journal!! Systemet modarbejder simpelthen sig selv !! Alt det arbejde læger og personale ved psykiatrien laver, maner en anden instans (kommunen) til jorden ???????? Plus de kører rundt med min syge fætter, og snakker planer, system, mål og nye tiltag, der skal skaffe "beviser" i hans sag... ??????!
Hvis jeg havde drukket en liter vodka f.eks.,og lige været i en ulykke, hvor folk døde ( tror man kan sammenligne sindstilstanden med det , til tider.) og bagefter skulle tage stilling til alt det de disker op med???? Det hænger slet slet ikke sammen... De forstår det ikke!!!
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension