K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2010, 08:11   #61
Gungajin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Indlæg: 21
Styrke: 15
Gungajin er ny på vejen
lægekonsulentens svar, opsamling

Hej,

Hvis lægekonsulenten samt speciallægerne siger at du intet arbejdsevne har, så har du så godt som vundet din sag om ftp. Jeg kan naturligvis ikke love noget, men i hvert fald set fra helbredsmæssig side, kan jeg ikke se noget der kan komme i vejen.

At kommunen alligevel kan/vil sende dig i arbejdsprøvning ville jeg ikke tage så tungt. Hvis du ikke kan klare at arbejde, så kan du ikke, ganske simpelt.

Ingen kan tvinge dig til at møde frem når du selv ikke føler dig i stand til dette. Under arbejdsprøvning får du normalt sygedagpenge, og det kan være derfor kommunen vil sende dig derhen, for at udnytte en sygedagpenge periode. Kreativ bogføring kan man måske kalde det.

Hvis du absolut vil undgå at komme i arbejdsprøvning, skal du få en lægelig udtalelse som siger det ville være uforsvarligt fra lægelig sigt, at sende dig i arbejdsprøvning. Snak med din egen læge om dette.

Det eneste der er vigtig, hvis du skulle komme ud i arbejdsprøvning:

Husk at holde kontakten, bedst skriftlig, med dit arbejdsprøvnings sted. Send dem en mail hver gang du ikke kan komme fordi du ikke kan klare det, og før evt. kort dagbog.

Hvis du ikke informerer dem om fravær, kan de kalde det "at pjække" ,men hvis du giver besked, må de godtage at du er for syg til at møde op.

bare rolig, det skal nok gå. Det værste må være overstået.
Gungajin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 09:01   #62
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Gungajin. Jeg kan så ikke give dig ret i det med at hvis lægekunculent, og speciallæge siger ingen arbejdsevne, for det sagde de i min, og jeg havde også en arbejdsprøvning der sagde det, og også min socialrådgiver, men jeg har fået afslag aligevel, så det kan altså ske.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 09:30   #63
Gungajin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Indlæg: 21
Styrke: 15
Gungajin er ny på vejen
ja MorWettendorf, jeg har efterhånden forstået at kommunerne kan have deres egen måde at udlægge loven på.

Men hvis arbejdsevnen er nedsat varig, og uden mulighed for bedring, kan der ikke være tvivl om hvad kommunen skal gøre.

Jeg er ikke færdig med mit forløb, og på et tidspunkt, hvor lægekonsulenten ville sende mig tilbage til arbejdsmarkedet under skånehensyn, men ellers almindelige vilkår, har jeg truet med at politianmelde

MIG SELV

som social bedrager. fordi hvis lægekonsulenten havde ret. ville det være ensbetydende med at jeg havde snydt mig til adskillige ydelser over flere år.

Ideen var at jeg på den måde ville få kommunen og min sag for retten, hvad der ellers ikke kan lade sig gøre ved at politianmelde kommunen.

Og det virkede. Jeg blev straks sendt i arbejdsprøvning, som jeg selv havde ønsket og som var et nødvendigt skridt i retning af en afgørelse af min sag.
Gungajin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 09:42   #64
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
GODT TÆNKT, gunjajin

Det er jo præcis sagen i sin kerne: kan du skrive under på at du er 100% rask når du skal søge job!!

Det må da også hedde dokumentfalsk i forhold til arbgiver ikk´

Dén handlemåde vil jeg ligge mig på sinde for det kan jo netop være måden at få noget i gang på
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 10:33   #65
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gungajin Se meddelelser
Hej,

Hvis lægekonsulenten samt speciallægerne siger at du intet arbejdsevne har, så har du så godt som vundet din sag om ftp. Jeg kan naturligvis ikke love noget, men i hvert fald set fra helbredsmæssig side, kan jeg ikke se noget der kan komme i vejen.

At kommunen alligevel kan/vil sende dig i arbejdsprøvning ville jeg ikke tage så tungt. Hvis du ikke kan klare at arbejde, så kan du ikke, ganske simpelt.
Husk nu på, at hvad lægekonsulenten siger er ligegyldigt, og det vinder man ikke noget på. Han er kun en stor lønudgift i kommunen, og det er hans arbejdsgiver der bestemmer!

Det er speciallægernes ansvarlige udtalelser der tæller, og som kommunen har pligt til, at følge!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 12:41   #66
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Gungajin. Jeg kan så ikke give dig ret i det med at hvis lægekunculent, og speciallæge siger ingen arbejdsevne, for det sagde de i min, og jeg havde også en arbejdsprøvning der sagde det, og også min socialrådgiver, men jeg har fået afslag aligevel, så det kan altså ske.
I din sag kan jeg ikke liige gennemskue den, m.h.t. refusionstaster o.l., men da jeg selv oplevede noget lignende var det helt klart kassetænkning, da kommunen på den måde kunne holde mig på kh i et par år mere i stedet for at tildele mig fp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 12:51   #67
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er dog et år med "ku" udgiften til ledighedsydelse og den er billiger end pension og hvis man så skulle være så heldig som kommune at borgeren bliver vanvittig og tager et job selv om vedkommen ikke kan klare det så er der endnu flere penge at spare og ellers går der jo over et år inden de mister refusionen og hvad der er sparet er tjent
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 13:50   #68
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Ja kassetænkning, er alt hvad de går efter... Men hvis man er kendt fra tv. her i kommunen, får man førtidspension, på under en mdr. selv om man stadig har en butik, med lidt indtjæning.... men nok fordi, at de så var bange for, at hvis de ikke gav det, ville folk jo få det at se på tv.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension