K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2013, 11:48   #1
Christinamus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Christinamus er ny på vejen
Arbejdsprøvning HJÆLP

Er der nogen der kan hjælpe? Jeg kan huske, at der før har været nogle herinde, som har fået kommunen til at skrive under på et dokument, som sagde, at kommunen påtog sig ansvaret for den syge i en jobprøvning. Hvordan foregik det? Og er eer noget paeagraf halløj eller sådan noget jeg kan bruge? Jeg er lige stoppet fra min 5. jobprøvning og nu kan jeg bare ikke mere. Kan slet ikke fungere herhjemme og være en mor for mine to piger. Jeg har været nødr til at stige i medicin pga. jobprøvning og nu kan jeg ikke klare det mere. Tager 7 gabapentiner, otte pamol, 9 kodein, 3 klorzoxazon og bliver smurt med ipren salve hver dag og alligevel har jeg stærke smerter og udovef dette er der jo så også migrænen, som jeg tit får. Hvornår har man ødelagt sig selv nok før de er tilfredse?
Christinamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så længe det er en aftale der er oprettet af kommunen/jobcenteret så er det dem der har ansvaret...

Der står lidt her om praktik https://info.jobnet.dk/arbejdsgiver/...somhedspraktik

Men det kan du ikke rigtigt bruge til noget....så længe du ikke har fået skader eller lignede...

Det du skal gøre...det er at få tilpasset arbejdsprøvniingen til det du kan og til de skånebehov du har...

Det er noget du skal gøre i samarbejde med jobcenteret....

Skriv gerne dagbog over hvordan du har det hver dag....den kan hjælpe dig med at finde ud af hvad det er du har svært ved og dokumentere alt...

Vil de ikke lytte eller sørge for at du kan klare det...ja så må du møde op hver dag og så fortælle praktikstedet hvordan du har det og evt melde dig syg...

Husk nu at mød op hver dag.....og meld dig syg derfra....

Hvis man bare bliver hjemme og melder sig syg...ja så er det eneste der sker....at du skal i en ny arbejdsprøvning...da de ikke har kunne måle dig arbejdsevne....det er ihvertfald det de vil sige til dig....

Så skriv til din jobkonsulent og få praktikken tilrettet så du kan klare det.....om nødvendigt så skriv hver evig eneste dag indtil de reagere og praktikken bliver tilrettet...

Gør det nu skriftligt...så du har dokumentation på at du har forsøgt at få det til at fungere....og at det ikke er din fejl at den ikke er blevet det....men jobcenterets...

Fandt lige lidt mere ang virksomhedspraktik og arbejdsskader, ulykker osv

Citat:
Erstatningsforhold
Under tilbudsforløbet yder jobcenteret erstatning efter reglerne
i lov om sikring mod følger af arbejdsskade, jf. beskæftigelseslovens
§ 113. Jobcenteret yder ligeledes erstatning
for skader tilbudsmodtageren forvolder på andre personer
eller andres ejendele efter dansk rets almindelige regler, jf.
bek. om en aktiv beskæftigelsesindsats, kapitel 12. Heraf
følger, at der normalt ikke ydes erstatning, hvis en skade er
dækket af en arbejdsskadeforsikring, en tingsforsikring eller
en drifts tabsforsikring.
Kilde: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab107.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:13   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Erklæring:
Jobcenter XX er erklærer sig hermed ansvarlig som skadevolder i forbindelse med arbejdsprøvning på XX, og påtager sig det fulde erstatningsansvar.

Sagsbehandler underskrift
Borger underskrift
Dato


noget ala det, kan vel bruges?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 15:02   #4
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
En sådan skrivelse får du næppe (jeg ville egentlig skrive "aldrig", men da man "jo aldrig skal sige aldrig" så skriver jeg det ikke) en sagsbehandler til at underskrive.

WEB har linket til relevant lovgivning på området.

De råd WEB giver er yderst relevante, og jeg kan kun opfordre dig til at indgå i dialog om hvordan afprøvningen kan laves så dine skånebehov kan imødekommes bedst muligt. Det er et tveægget sværd... for på den ene side så er man nødt til at deltage også selvom man oplever svær forværring af ens sygdom og på den anden side skal man naturligvis passe godt på sig selv. Jeg går ud fra at din læge er med på banen?

Med ønsket om alt det bedste til dig,
FrkM
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 00:54   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lov om arbejdsskade gælder som udgangspunkt, når man er i praktik, afklaring oa.

Men hvis du ikke tager ordentlig hensyn til eksisterende sygdom/handicap, er det på eget ansvar.

dvs at praktikken mv, SKAL tage de nødvendige hensyn(Se WEB anbefaling).

Hvis de alligevel forsøger at fastholde praktikken mv, uden hensyn, eller ber dig om mere end du kan klare, skriver du et brev, hvor du redegør for(husk de lægelige begrundelser/henvisninger) at du fralægger dig ansvaret, og overlader ansvaret til de der ber om at overskride dine grænser(kommunen, jobkonsulent eller andet).

Dermed påtager de(kommunen og... )sig ansvaret, hvis du får skader eller forværringer.

Dette ansvar vil de som regel IKKE have, og de tager, som regel bedre hensyn, med et sådan brev.

Husk at anføre at du selvsagt gerne vil, og har krav på at blive afklaret for din restarbejdsevne, således at du kan komme videre i dit liv, men selvsagt ikke er interesseret i yderligere forværringer af dit helbred.(eller lign).

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-10-2013 kl. 00:56.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 01:25   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Samtidig skal man faktisk have mulighed for at kunne restituere....og hvis man ikke kan det...ja så er der faktisk mulighed for at få hjælp derhjemme...evt hjemmehjælp eller andet imens du gennemfører arbejdsprøvningen...

Her kan der så være et problem...ikke at du nødvendigvis kommer til at opleve dette....men ihvertfald noget som andre herinde har fortalt om...

For hvis man har børn...så skal man nok passe på med at "have for mange" problemer derhjemme med sine børn...

Der er folk der har været udsat for at kommunen har ville undersøge om nu man kan klare og passe sine børn...hmm jeg kan ikke lige huske hvad den børneundersøgelse kommunen kan lave hedder...

Det er et yderst effektivt våben kommunen har der...for de fleste vil blive mere end skræmt hvis en kommune begynder at interesse sig for om nu man kan have sine børn og om man nu kan passe dem ordentligt...

Selvfølgelig er det ganske fair at kommunen bruger sådan en undersøgelse hvis det nu er hos nogen som vitterlig ikke kan passe deres børn ordentligt...

Men det er næppe fair hvis de bruger dette bare fordi en syg borger er i arbejdsprøvning og midlertidigt har det dårligere end normalt...

Jeg siger ikke dette for at skræmme dig...men synes du bør vide at andre har været udsat for dette...og så du lige kan huske at tænke over hvad du siger og ikke siger...

Men du vil kunne komme langt med at snakke og forlange (helst på skrift så du kan dokumentere det senere) at dine skånebehov skal overholdes....og hvis de bliver det...ja så burde du jo heller ikke have alt for mange problemer med at kunne passe det du skal derhjemme...og samtidig din arbejdsprøvning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 10:27   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"ja så er der faktisk mulighed for at få hjælp derhjemme...evt hjemmehjælp eller andet imens du gennemfører arbejdsprøvningen..." citat fra WEB.

NEJ, kun hvis det kan blive permanent, ellers skaber man jo en fremtid som er urealistisk, idet man jo kan mere med hjælpen.

det handler om at arbejdsprøvningen giver et korrekt billedet, af hvad der er af ressourcer, ellers hænger borgeren jo på det vidste efterfølgende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 11:31   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi er helt enige om at det næppe vil give et realistisk billede af arbejdsprøvningen hvis man får hjælps undervejs...

Men det kan nu stadig lade sig gøre.....jeg mener men er ikke sikker på at det står i en vejledning af førtidspension under det at man skal have lov til at kunne restituere...

Jeg kan finde det senere hvis det ønskes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 11:31   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi er helt enige om at det næppe vil give et realistisk billede af arbejdsprøvningen hvis man får hjælps undervejs...

Men det kan nu stadig lade sig gøre.....jeg mener men er ikke sikker på at det står i en vejledning af førtidspension under det at man skal have lov til at kunne restituere...

Jeg kan finde det senere hvis det ønskes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 23:55   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
".jeg mener men er ikke sikker på at det står i en vejledning af førtidspension under det at man skal have lov til at kunne restituere..." citat.

Fuldstændig rigtigt, husker heller ikke lige hvor det står.

Men klart at det er med til billedet af hvad den enkelte borger magter.

Derfor tilkendes fleks feks for nogen med skånebehov, som fri hver anden dag.

Andre tilkendes feks førtidspension, fordi deres helbred gradvis forværres, og man derfor ikke kan restituere sig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning / Praktik hjælp? Perfektionisten Jeg er kommet i praktik. 11 08-05-2013 14:13
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Hjælp arbejdsprøvning opfølgning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 11-12-2011 08:14
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Tilbage igen - brug for hjælp vedr. arbejdsprøvning krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 70 11-11-2007 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension