K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 12:29   #1
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Når nok er nok !

Hey alle.

Nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har ansat en privat socialrådgiver, der absolut ikke lever op til forventningerne.
Bla modtager jeg ikke kopi'er af de breve og mail der bliver sendt og modtaget i mine sager.
Jeg har desværre en stærk mistanke om, at i hverttilfælde en af mine sager ikke er blevet anket rettidigt.
Og jeg ved, at der ikke er blevet fulgt ordentligt op på mindst een anden.

Jeg har nu i en længere mail bedt om svar på en lang række spørgsmål - men får det ikke.
Blev "tilbudt" en samtale søndag formiddag, men ønsker at få tingene på skrift - især fordi jeg så kan huske hvad der foregår, jeg har nemlig flere gange oplevet at vi ikke er enige om hvad der blev aftalt mundtligt.

Og jeg ønsker ikke at optage skjult eller lave den slags - i forhold til, at det faktisk er en privat rådgiver, der burde være min "mand".

Jeg har hele efteråret og en del af foråret været kraftigt "underdrejet" og derfor ikke magtet at følge med i egne sager, men er nu kommet lidt til overfladen. Og er faktisk meget chokeret og skuffet over at opdage, at der ikke er blevet taget hånd om de ting her.

Det er første gang nogensinde i mit liv, at jeg på denne måde har erkendt og bedt om hjælp til noget personligt, og jeg oplever det som et meget voldsomt svigt, at jeg ikke har fået den hjælp, jeg bad om og kommer til at betale for. øv.

Nå men nu står vi så der - at jeg nu INGEN svar får på noget som helst.

Jeg har senest bedt om en kopi af et afslag på en ansøgning om §100 der tilsyneladende er kommet i starten af maj!!! (den ER anket, efter at jeg igen igen havde sendt en forespørgsel på hvorfor der ikke blev rykket for et svar på sagen. Men jeg er i tvivl om den er anket rettidig da jeg ikke selv har set afslaget og først den 31.5 da den blev anket fandt ud af, at der faktisk var kommet et afslag!!!!)

Og jeg har faktisk bedt om en kopi ikke mindre end tre (3) gange.... men har endnu ikke fået den !!!

Hvad pokker gør jeg?

Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:41   #2
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Du kan skrive til din kommune (egen sagsbehandler ) og bede om en fuld aktindsigt på alt der er sendt frem og tilbage mellem "din" Socialrådgiver og kommunen... altså en fuld aktindsigt igen..

Nu ved jeg ikke hvad det er du har givet din socialrådgiver men ved at nogen "socialrådgivere" beder om at man aflevere en partsrepræsentant erklæring og hvis du har gjort det så er du lidt på herrens mark...

Kan ikke sige det nok .. GIV ALDRIG EN DU IKKE KENDER EN PARTSREPRÆSENTANT ERKLÆRING DU GIVER DEM HOVED OG HÅNDSRET OVER DIT LIV

Hvis du endelig aflevere en partsrepræsnetant erklæring så sørg for at det ikke er en fuld men en hvor kommunen forpligter sig til at sende kopi til dig.(det samme skal din socialrådgiver)


Men er skaden sket så må du simpelthen skrive en pæn mail til din sb på kommunen og bede om at de sender dig en fuld aktindsigt , tilbyd at betale hvad det koster mht kopier osv , skriv evt hvad det er der er sket i forhold til din private socialrådgiver...

Og ikke mindst giv din SOCIALRÅDGIVER et los i røven.. undskyld mit franske men kender en anden der er ude for nøjagtigt det samme som dig pt og det er IKKE ok ..

Men skriv til din socialrådgiver igen og forklar vedkommen at hvis ikke du har kopi af ALT inden for ti dage så ser du dig nødsaget til at gå til kommunen, og bede om aktindsigt og så vil det få konsekvenser for vedkommens forretning hvis og så frem h*n ikke får bragt orden i sine ting ..

Håber også at den socialrådgiver du har hyret er i en fagforening eller noget ved sgi ikke rigtigt hvordan de der private social rådgivere arbejder men ved da at nogen af dem der er rigtig dyre er i en forening ... og de er vel sikkert igennem denne ..

Held og lykke med det hele håber du får det ordnet ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:50   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Tak for dit svar

Det er lige det der er problemet - fuldmagt som partsrepræsentant !
Troede faktisk jeg kendte vedkommende godt, men der blev jeg snydt.

Og desværre er det sådan at der er gang i 6 eller 7 forskellige sager i forskellige afdelinger, med forskellige sagsbehandlere. Noget af det handler om min næsten voksne søn og noget om mig...

Så jeg kan slet ikke se mig ud af at få fat på alle de her mennesker og få alle de her sager fra forskellige sider samlet sammen...

Men ja - jeg er vel nødt til det.

Puha
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:55   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ved ikke om vedkommen du bruger er uddannet og om vedkommen har firma men prøv at tjekke på cvr registret http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/Dis....aspx?pageid=0

Jeg må melde pas på om du kan søge noget erstatning men hvis vedkommen har en virksomhed hvor vedkommen køre som socialrådgiver så må h*n jo på en eller anden måde kunne gøres erstatningsansvarlig hvis det er sådan at det har skadet din sag, det er jo derfor man betaler for det, det er for at få en inden over der ved hvad vedkommen laver og en aftale er en aftale..

Hvis jeg var dig så ville jeg starte med at trække den partsrepræsentantserklæring tilbage MED DET SAMME ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 13:20   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det lidt lige som slanke pillen -Let igen. ikk
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 19:44   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
lyder rigtig at jeg skal have trukket den parts"ting" tilbage - forslag til hvad jeg kan skrive helt konkret modtages med tak
Og jeg skal jo også have mine papirer osv udleveret!
please ?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 19:48   #7
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg er i en anden tråd blevet irettesat for min negative holdning til private socialrådgivere.
Min påstand var at det ikke er sikkert at involvere sig med et enkeltmands foretagende, når det drejer sig om den slags.

Erstatning...bye bye
med mindre man vil anlægge civilt søgsmål og det står sig næppe målt, med rådgiverens økonomi.

Hvis man udfylder en erklæring om partsrepræsentant har man INTET at gøre i sin egen sag.
Kommunen kan ignorere ens egne henvendelser.
Denne form der erklæring kan absolut kun anbefales hvis man ikke selv kan noget som helst, ellertdp i koma.
Det er meget fristende at underskrive sådan en, men altså, så er løbet bare kørt hvis der sker fejl med frister mm.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:00   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ihhh tak til Papaya for at køre rundt i det og huske os allesammen på at du da selvfølgelig havde ret jeg klapper i mine små svedige hænder !

har du evt et godt bud på hvordan jeg får skrevet at jeg gerne vil have den parts"ting" returneret sammen med alle mine papirer?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:24   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Find en advokat...

Det er sandelig ikke for at køre rundt i det, men for med dit indlæg at understrege at jeg faktisk ikke har helt u-ret når jeg advarer.

Jeg ville da ønske for dig at du sad i en anden situation.
Men indtil synes jeg da også det må være i din interesse at få advaret andre?

Jeg kender ikke den rigtige vej til at trække partsrepræsentantserklæringen tilbage, men der er vel flere erklæringer, en på hver sag ?
Men du må i hvert tilfælde gøre klart overfor myndighederne i hver enkelt sag at du trækker den.
Faktisk er det så speget at jeg tror jeg ville finde en advokat til at få rydet op i det der.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:30   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
åååh dejligt du ikke lige fløj i flæsket på mig, var lidt "ikkepæn" i mit tidligere indlæg, men jeg tror du forstod ironien, og afmagten.

jamen du har helt ret - ALLE skal advares, tænk jer godt om

har desværre ikke råd til advokat.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension