K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 00:56   #1
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Min tråd på 180 grader netavisen

Igler fordi man er FTP'er?

Tilføjet 31/05 00:44 til Krimi af Jens Nobel

Så har den "gode" Hr. Juul igen været ude med riven over folk der snylter på samfundet ved at oppebære førtidspension.

Jeg vil gerne afæske Juul et svar på følgende spørgsmål:

1. Hvilken erfaring har du reelt med ftp'ere på din egen krop?

2. Er det rent samfundsøkonomisk du tænker at ftp ikke skal være til rådighed?

3. Har du nogensinde overvejet at du selv kan komme i samme situation?



Jeg var indtil i år samboende/kæreste med en ftp'er, og skulle have været gift med hende her i foråret. Vi nåede det lige nøjagtigt ikke før manden med leen tog hende i en alder af 56 år.

At se hende kæmpe for at komme ud af sengen, kæmpe for at komme igennem dagen og være noget for sin familie, klare toiletbesøg osv. gjorde ont helt ind i sjælen på mig. Og alligevel søgte hun ikke ftp, men i stedet et skånejob da hun mente at hun havde noget at give stadigvæk.

Jeg kender en tidligere soldat som gjorde tjeneste i Irak med fare for sit eget liv. Soldaten lider nu af en progredierende sygdom der fastlåser knoglerne i kroppen, og det vil kun blive værre som tiden går. Også denne sygdom er ekstremt smertefuld.

Hos begge blev dommen fra både læger og speciallæger at der ikke, gentager; IKKE, var nogen arbejdsevne tilbage overhovedet. De ville ikke kunne arbejde i så meget som en eller to timer om dagen.

Jeg har mødt folk med psykiske diagnoser som gerne vil ud og arbejde, men som qua deres diagnose knap nok kan overkomme at mødes med andre mennesker hvis de ikke skal gå i panik. I modsætning til populær folketro kan det ikke alene være invaliderende at have en psykisk sygdom. Det kan, på trods af at smerten ikke er fysisk, næsten være værre at slås med end fysisk sygdom.

Og ja. Jeg led selv af PTSD i ni år (en psykisk lidelse udløst af et voldsomt livstruende traume). I den periode var jeg ikke i stand til at holde på et arbejde, ikke engang på deltid. Angst kunne gøre mig fuldstændig panisk i nærheden af andre mennesker selv om jeg vidste intellektuelt at de ikke ønskede mig noget ondt.

Jeg kan allerede høre Hr. Juul sige; "Ja, men du blev helbredt." Ja, det gjorde jeg. PTSD kan helbredes i visse tilfælde. MEN IKKE I ALLE. OG IKKE HVIS DEN ER I MEGET SVÆR GRAD OG IKKE BLIVER TAGET EFFEKTIVT HÅND OM OMGÅENDE.

Jeg er rask og under uddannelse. Jeg er også en af disse K10'ere som du betragter som samfundets fjende nr. 1. Og jeg er stolt af det. Ganske enkelt fordi jeg kender lovgivningen på området omkring syge og ftp'ere/skånejobbere/fleksjobbere. Hvis den "gode" Hr. Juul bare en dag satte sig ned, læste K10, og så researchede lidt på de afgørelser der bliver givet og de handlinger, eller mangel på samme, som syge mennesker bliver udsat for i besparelsernes hellige navn, ville han nok få et meget stort shock (om han ellers turde have et åbent sind og være totalt objektiv og ærlig).

Mange af disse hændelser som syge bliver udsat for kan faktisk kun betragtes som direkte ulovligheder. Nogle endda under straffeloven. De begås alligevel, ganske enkelt fordi ordensmagten ikke har ressourcer til at forfølge sagen med mindre den forurettede part selv vil lægge ud for alle udgifter, inklusive politiets efterforskning. Hvor mange har lige råd til det når advokatsalær alene koster op imod tussen pr. time? Dette er det offentlige udmærket klar over og det spiller de på. For de er også godt klar over at folketing og regering ikke tør tro på (eller rettere ikke vil/hellere vil støtte) at disse ulovligheder finder sted, og derfor ikke griber ind over for dem.

Når alt dette er sagt (og jeg er ikke i tvivl om at mange vil kalde mig både mindrebemidlet og naiv i den intellektuelle afdeling), Må vi alle i sidste ende stille os selv følgende spørgsmål:

Ønsker vi et samfund hvor der ikke er plads til syge og invalide medmennesker? Ønsker vi et samfund hvor man kun har eksistensberettigelse hvis man ikke koster det offentlige en bøjet 25 øre? Til dem der kan svare ja hertil kan jeg faktisk kun sige; "der er masser af lande i verden der har den officielle indstilling, så det er bare for jer at opsige jeres danske statsborgerskab og rejse ud til et af disse lande. For det er et meget fattigt land, både kulturelt og medmenneskeligt set, der har en sådan holdning.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 31-05-2012 kl. 01:32.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 00:59   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja de er feje....

ka jeg gøre for jeg kom til skade på arbejde og ikke KAN mere..........
hallo...vågn op *********..

i burde følge en fra den dag de starter deres kamp til ende...for nogen kan det være hårdt..

hvordan kan i dømme mig

stribe førtidspensionist 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 07:22   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Kan ikke forstå i vil bruge så meget tid på Hr Juul.

bare det han kan finde på at skrive det han gør, forteller lidt om manden,

giv han ikke for meget opmærksomhed, han fryder sig hver gang,

og giver den bare mere gas næste gang
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 07:31   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan lige så godt lade være med at forklare dem noget, man taler for døve øren. De skriver selv engang i mellem, at de da godt ved, at der måske er én ægte førtidspensionist ud af fx 50. Resten er svindlere og igler der bare ikke gider lave noget.

Håber Gud holder hånden over dem, så de ikke selv en dag står med en hjerneblødning, eller en slem blodprop der lammer, eller der på anden måde sker dem noget, så de får brug for systemet. Det er desværre ikke alle sygdomme og lidelser man kan arbejde sig ud af. Og selvom man sviner syge og handicappede mennesker til, så får de altså heller ikke en arbejdsevne af det......

De skal bare passe på med at ønske andre det skidt, for det KAN ske for dem selv - Nemesis har det med at skride til handling engang i mellem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:53   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
indtil et par dg siden vidste jeg ikke der fandtes sådan en side og at folk ku være så ONDE OG ONDSINDEDE

men hvordan ved man det er en af dem man skiver med og at man kan melde dem..er jo lidt ny herinde..ved godt man kan skrive til web..
men det første er jeg i tvivl om..det må i gravede k1o bruger ku fortælle mig lidt om...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 09:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
De skal bare passe på med at ønske andre det skidt, for det KAN ske for dem selv - Nemesis har det med at skride til handling engang i mellem.
I enkelte debatter har jeg prøvet, at gøre dem opmærksom på, at "sygdom er hver mands herre".

Men det opdager de nok først hvis de selv en dag står i suppedasen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 10:14   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
indtil et par dg siden vidste jeg ikke der fandtes sådan en side og at folk ku være så ONDE OG ONDSINDEDE

men hvordan ved man det er en af dem man skiver med og at man kan melde dem..er jo lidt ny herinde..ved godt man kan skrive til web..
men det første er jeg i tvivl om..det må i gravede k1o bruger ku fortælle mig lidt om...

stribe førtidspensionist
Stribe.. du aner det heller ikke førend det er for sent .. eller deromkring

Som jeg har skrevet til flere herinde, så er det bedste at lade være med at kommentere på det de skriver derinde på den anden side .. de er udenfor pædagogisk rækkevidde .. og skulle nok bare ha været et plet på lagnet .. men nu er de så blevet til noget, som kun kan fremhæve sig selv og hakke på andre...

Og hver eneste gang det bliver drøftet herinde, så tager deres forskellige tråd til..
Og hver gang at der bliver skrevet om det herinde og tråden tager overhånd, så kommer web på overarbejde..

Vi var nogle stk som tog debatten op med dem herinde .. og til sidst kom web og slettede hele tråden .. men jeg kan love dig at det var ikke køn læsning...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 10:15   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Man kan lige så godt lade være med at forklare dem noget, man taler for døve øren. De skriver selv engang i mellem, at de da godt ved, at der måske er én ægte førtidspensionist ud af fx 50. Resten er svindlere og igler der bare ikke gider lave noget.

Håber Gud holder hånden over dem, så de ikke selv en dag står med en hjerneblødning, eller en slem blodprop der lammer, eller der på anden måde sker dem noget, så de får brug for systemet. Det er desværre ikke alle sygdomme og lidelser man kan arbejde sig ud af. Og selvom man sviner syge og handicappede mennesker til, så får de altså heller ikke en arbejdsevne af det......

De skal bare passe på med at ønske andre det skidt, for det KAN ske for dem selv - Nemesis har det med at skride til handling engang i mellem.
Det sker kun for naboen, man glemmer bare en ting i den tankegang, man er selv nabo til naboen.
Ønsker idag kun min nabo alt det bedste jeg kan,,,kan jo ramme mig.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 10:19   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, og mon ikke også de fleste syge mennesker på ét eller andet tidspunkt i livet, har følt sig højt hævet over sygdomme og ulykker, og som er blevet fuldstændig overrasket, den dag de pludselig blev ramt??

Tror faktisk de fleste herinde kan skriver under på det!

De glemmer jo også den kategori der hedder, at folk netop pga hårdt arbejde er blevet nedslidt - vi har rigtig MANGE herinde, der er slidt ned og som har smadret ryggen, knæene, hænderne arrmene pga tunge løft (især håndværkerne), og som nu hverken kan krybe eller gå.

De skærer alle over en kam, og det skal de lade være med, for de rammer helt skævt og kommer til at fremstå som dumme, intetvidende og misundelige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 11:14   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Jeg under dem oprigtigt deres raskhed og håber de vil vedblive med at være det resten af deres liv og at ingen uheld/sygdom rammer dem.
Er selv glad for at jeg i det mindste har det overskud i hverdagen til at ønske de raske et fortsat raskt liv....
Men dermed vil jeg også sige at man er kun svag i det sekund man lader andre afgøre hvor svag man er. At være FP betyder ikke man er svag men har fået erkendt nogle grænser i forhold til arbejdsmarkedet alene og ikke samfundet.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler har vendt 180 grader... tm1978 Din historie 52 28-11-2012 12:04
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
Lørdagshumør Steget 1.000 Grader zuza Politik og Samfund 2 27-10-2007 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension