K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 07:53   #1
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Førtidspension

Om få dage får jeg svar på førtidspensionsansøgning........ Ps er 50 år og har arbejdet indtil august 2011, har været on/off på arbejde side jeg blev svært hjertesyg i 2008 + et par hjertestop under en hjertoperation ( lokalbedøvelse) Hjertet er blevet noget bedre, men er træt dødtræt.

Følgende instanser ( dvs alle) har vurderet at jeg bør have en førtidspension:

Psykolog
Psykiater
Speciallæge i kardiologi ( hjertelæge)
Egen læge
Jobsagsbehandler

Alle har uden tvivl anbefalet FP er både fysisk syg Hjertesyg ? + har 5 forskellige diagnoser som udmatter med smerter og sygelig træthed + at jeg ikke er god til at tage vare på mig selv, fordi jeg er meget pligtopfyldende ( arbejde efter jeg blev hjeretsyg, men kunne ikke hænge sammen, men gik alligevel på arbejde)

Blev hjerteskannet efter ingivelse pumpefunktionen var faldet lidt, men som egen læge har sagt ændre det jo ikke på min træthed.

Talte med pensionteam sagsbehanderen og så blev jeg USIKKER, typisk mig. Har jeg overdrevet mv.

Nu til det jeg gerne vil have rådgivning på:

Er der nogen( flere) der har oplevet afslag selvom alle vurderinger indstillede til pension? hvad skal jeg gøre ? Det er vel kun hvis der er nytilkommet svar på undersøgelser at det skal med. Hvad svare I i partshøringen?

Vil se frem til nogle svar.

Stresset hilsen

Chanle
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 08:06   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal ikke lade dig stresse af hvordan alle andre sager har været... det kan ikke sammenlignes..

Selv helt identiske sager kan få forskellige udfald fra kommune til kommune og fra år til år..

Her i vores kommune tror jeg de har kvoter.. og når der er givet x antal tilkendelser må man bare håbe at man kommer med i næste års pulje...

Men ja.. jeg fik afslag og kæmper videre trods anbefaling fra læge, psykolog, psykiater, reva, sagsbehandler, lægekonsulent og jobteam...

Sidst redigeret af Pip; 02-05-2012 kl. 08:10.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 08:12   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke at de umiddelbart har kvoter i min kommune

Jeg blev indstillet sidste år i maj, men fik afslag pga. arbejdsprøvning og pensionsnævnets "ønske" om endnu en.

Men ellers så tror jeg også at det er lidt efter hvad humør de nu er i hvis papirerne altså er i orden til pension.

Chanle har du også været i arbejdsprøvning?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 10:14   #4
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Pensions ansøgning

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning...... det gik ned ad bakke over tid. Lagde feriedage spredt ind + diverse sygeperioder , måtte bide i det sure æble og blev deltidssygemeldt og fra august var det slut kunne bare ikke mere.......hvad mener i om psykiaterens udtalelse hun skrver bl.a. :
Det er ikke realistisk , at klienten kan komme tilbage på arbejdsmarkedet, heller ikke på skånevilkår. Hun er konstituelt ikke i stand til at ændre radikalt på sin tilgang til at håndtere konflikterog hun vil derfor ikke kunne lære at "beskytte " sig tilstrækkeligt på en arbejdsplads. Hertil kommer klientens somatiske problemer, som jeg ikke har faglig forudsætning for at bedømme alvoren af, men det er også psykisk belastende for klienten, at hun har fået nedsat arbejdstempo og har et stort hvilebehov. Det anses for formålsløst at etablere arbejdsprøvning for klienten og det skønnes, at hun er i øget risiko for at få forværret sin tilstand, såfremt det forlanges af hende.

Er en "pæn" pige og gør det der bliver sagt - sådan har det altid været.


Blev også indstillet via paragrf 18 af sagsbehandeleren


Chanle
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 11:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af chanle Se meddelelser
Det anses for formålsløst at etablere arbejdsprøvning for klienten og det skønnes, at hun er i øget risiko for at få forværret sin tilstand, såfremt det forlanges af hende.
Det, som jeg har markeret, gør, at kommunen skal være meget varsom med hvad de sender dig ud i, f.eks. arbejdsprøvning, for kommunen må ikke sende borgeren ud i noget, som medfører varig forværring af lidelserne.

Men derudover, så har hverken psykolog, psykiater, speciallæge i kardiologi eller egen læge noget at skal have sagt m.h.t. om man skal have pension eller.
Disse personer skal kun udtale sig om din helbredssituation.

Det er udelukkende jobcenteret, som tager beslutning om hvorvidt en borger skal tilkendes førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 14:58   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik samme besked fra sagsbehandler..el.hun sagde at nu søgte de,og hun troede det blev ja -- men love noget kunne hun jo ikke.fair nok.så fik jeg brev fra pensionsteamet at de ville indstille mig og 2 uger efter lå der brev - at nu havde jeg fået det..men de sidste par uger var næsten de værste..hvad nu,hvis og hvordan og jeg havde ikke været i a<rbejdsprøvning..prøv at tage det helt roligt.vi har heldigvis et system,hvor vi kan klage og søge igen..men der er så mange elementer i det..forstår godt alle jer derude der kæmper og har det svært..nyd solen .
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 15:09   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Min forlovede blev indstillet sidste år til pension, ingen var i tvivl alle var enige selv lægekonsulenten ...

Så gik den i pensionsteamet og her gik den også glat igennem , og så oplyste sagsbehandler at der ikke burde være noget problem mere, den sidste enhed (pensionsnævnet ) gav ikke afslag når den havde været i teamet og var gået glat igennem ,det skete så godt som aldrig .. hmmm vi blev så dem der aldrig ..

Sjovt nok kom det til at passe med at min forlovede fik afslag på pension den 17 dec kl 16:55 kl 17:05 blev han kørt på operationsbordet til en hjerte operation med 50/50 chance .. han klarede den men jeg havde sq ikke lyst til at sige til ham at han havde fået afslag på pension..
(men aldrig har så mange flinke kommunale medarbejder ringet til mig )

Jeg skrev en anke og han blev revurderet og han blev tilkendt pension med det samme ...

dog tror jeg altså at selv om han ikke var blevet så syg at operation var påkrævet så ville vi have vundet den anke alligevel , da hans afslag kom sig af at en psykolog havde skrevet at han snildt kunne varetage lettere smede arbejde og vores kommentar til det var .. hvordan han har kol og hvordan kan en psykolog vide det ...

og i pensions teamet havde de valgt at se helt bort fra psykologens udtaler og kalde dem værdiløse ... en psykolog han skulle til for at blive vurderet for voksen adhd fordi nogen på kommunen syntes han var ratslørs .. og så skal det lige siges at alle andre læger frikendte ham for adhd og nægtede at behandle ham for det, da pillerne kunne forværrer andre af hans sygdomme ...

så intet i den her verden er sikker,men normalt siger man at når den er igennem pensions teamet så er det værste overstået .. men men det er dk det her ...

Held og lykke med det hele :-D
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:15   #8
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Ja det er også det jeg er ved at læse mig til. Mit probem er, at jeg gik på arbejde selvom jeg var " døden" nær - det er faktisk ikke en overdrivelse - fik de der hjertestop. Men frygten for at miste jobbet var større - lyder lidt underligt, men turde ikke se et liv med pension i øjnene. Det har taget en rum tid. Er ikke god til at passe på mig selv - ved at kommunen sagtens kan presse mig til at blive arbejdsprøvet. Har slet ikke en " normal" hverdag, f.eks en tur på apoteket så falder jeg om på sofaen og der går 3-5 timer får jeg har kræfter til at komme op igen. Presser de mig til arbejdsprøvning - har jeg intet at tilbyde min søn, som i forvejen ikke får for mange oplevelser......

Vil det sige der komme et svar og så skal sagen videre?

Hejdien

Ja det kunne også ske i mit tilfælde- lægerne er ved at kigge på om jeg evt. skal tilbydes en ny operation - men men det er den samme slags hvor jeg fik hjertestop....... hvem har lyst til at lægge hovedet på blokken ... igen. Sådan oplevelser slider hårdt og forsvinder aldrig.
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:41   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan som du udlægger sagen, så mener jeg ikke du behøver at være nervøs - alene dét, at du har forsøgt arbejdsprøvning, men at du ikke kunne holde til det, plus at det er vurderet at en yderligere arbejdsprøvning vil forværre din tilstand. Det plejer at være gode tegn.

Et dårligt hjerte er ikke til at spøge med, og mon ikke teamet udmærket kan fornemme, at det handler om din livskvalitet og at du i forvejen hænger i med det yderste af neglene.
Håber og tror ikke, at de vil gøre det mere surt for dig, ved at give dig afslag.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 10:14   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af chanle Se meddelelser
Ja det er også det jeg er ved at læse mig til. Mit probem er, at jeg gik på arbejde selvom jeg var " døden" nær - det er faktisk ikke en overdrivelse - fik de der hjertestop. Men frygten for at miste jobbet var større - lyder lidt underligt, men turde ikke se et liv med pension i øjnene. Det har taget en rum tid. Er ikke god til at passe på mig selv - ved at kommunen sagtens kan presse mig til at blive arbejdsprøvet. Har slet ikke en " normal" hverdag, f.eks en tur på apoteket så falder jeg om på sofaen og der går 3-5 timer får jeg har kræfter til at komme op igen. Presser de mig til arbejdsprøvning - har jeg intet at tilbyde min søn, som i forvejen ikke får for mange oplevelser......
Kære chanle,

Det er vidst på tide at du lære at tage vare på dig selv og din søn ikke mindst.

Vi er mange der ikke respektere vores grænser og siger vi ikke ved hvor de er, så vi kører bare derudaf med hovedet under armen og dette uanset lidelser og diagnoser!!!

Vi er simpelthen nødt til at spørge os selv om det er det værd!!??? Kan det være rigtigt at vi gang på gang skal sætte os selv i smerte helvedet eller sætte livet på spil og ikke mindst såre dem der er aller tættest på os. Hvornår går det op for dig at nok er nok chanle?? Mon en pension kan redde dig og få dig til at indse at du skal passe på dit liv? Det håber vi, for det er vel ikke andet værd er det??

Det er 6 år siden jeg var på arbejdsmarkedet og først nu er jeg kommet nogenlunde til ro med min hverdag. Man skal også vende sig til at gå hjemme og overkomme de ting man gør eller skal i hverdagen, men det holder ikke at kæmpe for noget der ikke holder på et arbejdsmarked hvor man ikke kan styrer sig. Det er jo derfor kroppen lukker nede!!

Du har så en dårligt hjerte, men det har du umiddelbart ikke respekt for kan det lyde som om ?? Du burde måske efter din pensionssag få noget psykolog hjælp, således at du kan lære at respektere dine grænser, for det skal man også arbejde med når man går hjem. Her rammer man jo også på grænser ustandseligt.

Langt om længe har jeg indset at jeg aldrig går i arbejdsprøvning igen om så det var en halv time om ugen, det er ikke det værd og jeg vil piske min psykiater for at skrive det hvis jeg igen skulle få afslag på pension, men det gør jeg ikke denne gang.

Skridtet i min sag efter indstilling var sidste instans: pensionsnævnet.

Beklager hvis jeg skriver i en lidt hård tone chanle, men nogen gange er det det der skal til før vi ser skriften på væggen. Prøv nu at tage vare på dit liv og søg hjælp gerne også fra nær venner og familie hvis det er dig muligt. ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-05-2012 kl. 10:19.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension