K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2016, 09:09   #1
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Kontanthjælp / ressurceforløb

Nogle der kan svare på , hvad man kan gøre for at gå fra KH til ressurceforløb.

Min datter har kronisk ondt i ryggen, og døjer meget med at stå, gå, løfte og sidde , selv over kortere tid, hun har nogle skævheder i nederste del af ryggen, og er krum i øverste del af ryggen, hun har prøvet at tage 2 uddannelser, men har måtte opgive pga. smerter i ryggen, kommunen vil ikke indstille hende til ressurceforløb , så hun kan få afklaret hvor meget hun kan holde til, er der noget vi kan gøre.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 09:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de fleste vlive først indstillet til rc forløb når man er afklaret til man ikke kan arbejde i ordinær job, det vil sige, at hun skal være afklaret ved lægerne og har været igennem mindst en arbejdes prøvning.

det vil sige, at hun skal have været ved nogen specilister der siger hun har problemer hun ikke kan blive rask med og at hun ikke kan blive mere rask med medecin eller træning, derefter kommer der arbejdes prøvning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 09:45   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rent teoretisk er der mulighed for, at hun selv søger et ressourceforløb.

Men som nævnt ovenfor skal en del ting være afklaret inden hun kan forvente at få det tildelt.

Rydsmerter er jo i dag ofte lig med tilpasset træning. Men find ud af, hvad der lige præcis passer til din datter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 15:36   #4
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Jeg har været på revalidering som jeg måtte afbryde, jeg er indstillet til ressourceforløb uden arbejdsprøvning.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 06:27   #5
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
En trist sag

Jeg er bange for, at kommunen trækker din datters sag unødigt ud.

Kontakt en advokat med speciale i socialret og få en uforpligtende samtale.

Jeg har 3 forslag:

1. Ehmer Pramming, tlf: 71 99 00 88

2. Elmer & Partnere, tlf: 33 67 67 67

3. Advokat Tage Gøttsche, tlf: 77 34 83 88
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 07:12   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe hun mangler papir på hendes helbred er advokat nok lidt spildt, hun skal da lige igang med en sag først
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 20:41   #7
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Har lige fået den første aktindsigt på min datter fra kommunen, men desværre var der en fejl, har fået en rapport vedr. En anden borger, hvordan skal man forholde sig når sådan en stor fejl sker.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 01:25   #8
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er en overtrædelse af kommunens tavshedspligt og brud på persondatalovgivningen om personfølsomme oplysninger.

1. Du skal som minimum gøre kommunen opmærksom på det. Også hurtigst muligt aflevere det på rådhuset. Der kan jo sidde en anden borger og vente på det.

2. Jeg kan se i gamle tråde, at nogen også foreslår at melde det til Datatilsynet, samt at kontakte den anden borger, så vedkommende ved det og kan klage over det.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 01:54   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bør definitivt kontakte den borger hvis papirer du har modtaget ved en fejl sådan at borgeren er opmærksom at det er sket.

Man bør også kontakte Datatilsynet så de også er opmærksom på at det er sket.

Så skal kommunen selvfølgelig have at vide at de har kvajet sig plus de skal have papirerne tilbage.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 07:26   #10
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Tak for svar.

Det var en opfølgningrapport, ud af de 7 vi fik, de blev sendt til Eboks. Vil kontakt borgeren og kommunen, nu vil sådan en klage vel ikke komme til at gå ud over min datter.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension