K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2011, 14:08   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Erfaringer søges.

Hej med jer.
Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for råd, vejledning og hjælp. Jeg er forholdsvis ny i sygedagpengesystemet. Ganske kort: jeg er født med hofteskred som der er forsøgt at rette op på, resultatet af det blev en forskel i benlængde på 8 cm som der er lavet en ben forlængelse på 6 cm for. Følgerne har været at ben og hofte har fungeret nogenlunde ok og ved daglig brug af smertestillende i nu 20 år (fra sidste operation). Jeg har taget uddannelse og har haft fast fuldtidsarbejd under hele perioden. Jeg har pga. smerter været meget begrænset i mit fritidsliv/familieliv, men for 1 år siden tog smerterne kraftig til. Røgten billeder viser at min lårbensknogle er slidt skæv og derfor gnaver op i hofteskålen, brusken er slidt væk og der er en udhulning i hofteskålen. Og det er det der forårsager mine smerter.
Jeg har været ved speciallæge, fysioterapeut og egen læge. Alle har skrevet den samme konklusion: der er ingen behandlingsmuligheder og det eneste der kan gøres, er at nedsætte arbejdstiden for at give det mere ro.
Jeg er lærer og har optimale arbejdsstillinger i og med jeg kan gå, stå og sidde efter eget behov.
Jeg er nu i gang med at søge et flexjob ordning på min nuværende arbejdsplads. Jeg arbejder 17 timer om ugen og det virker til at være passende. I samarbejde med min arbejdsgiver har vi prøvet med forskellige timeantal og arbejdstider, og er nået frem til tre dage med 4 timer (resten af min arbejdstid er forberedelse). Grunde til at vi har været nød til at lave denne struktur er at jeg er på en daghøjskole, hvor undervisning bliver aflyst hver gang jeg er syg. Det gav i starten af perioden en masse bøvl, så derfor prøvede vi om det kunne strikkes samen på en anden måde. (derfor kan jeg heller ikke drage nytte af en §56 ordning.)
Sagsbehandlerforløbet:
Jeg ventede 7 uger fra henvendeles til min første tid. I denne periode fik jeg resurseprofilen tilsendt og den udfyldte jeg og sendte retur sammen med udtalelser fra læger mm. Ved første møde havde sagsbehandleren ikke læste mine papir, det bad jeg hende om at gøre, og det tog halvdelen af mødets tid. Og de næste 15 min gik med at hun spurgte ind til det hele og skrev det ned. Under samtalen kigger hun ind i skærmen foran hende og jeg får en følelse af, at hun ikke hører hvad jeg siger, og skal gentage en del flere gange.
Hun kunne oplyse at jeg vil blive kontaktet af en jobkonsulent, som vil komme på mit arbejde for at se mine arbejdsstillinger.
3 uger efter får jeg et opkald fra sagsbehandleren, hun ville høre om jeg havde fået det bedre. Det har jeg ikke og jeg beder hende informerer min arbejdsgiver om, at hun er i gang med denne sag, idet han rykker for en afklaring. Hun spørger min om jeg arbejder et sted, hvor jeg aldrig har været ansat, og jeg forklarer hende at jeg er lærer og arbejder på X skole. 20 min efter ringer hun igen og spørger mig om det samme, hun virker meget forvirret.
2 dage efter modtager jeg et brev om indkaldelse til et møde ” men henblik på mine muligheder for at vend tilbage eller delvist tilbage til arb. marked” mødet er pr telefon og der er anvist en telefontid. Dagen efter modtager jeg et brev fra en jobkonsulent, som indkalder mig til en samtale med ”henblik på virksomhedspraktik” I dette brev står der også at jeg ikke er tilknyttet til arbejdsmarkedet.
Mit spørgsmål er: Vil det være en god idé at finde en som kan hjælpe mig med at kører sagen? Jeg føler ikke der bliver lyttet og at de informationer der ligger ikke bliver læst. Jeg kender ikke ret og lov, men jeg fornemmer at det er MIG, der skal være den der samler trådene i denne sag. Og hvis ja, hvem kan hjælpe mig? Kan I anbefale nogen?
Jeg ved godt, at der sendes standartbreve ud, men jeg bliver bekymret, når de handler uden at læse min sag igennem. Min arbejdsgiver har været meget tålmodig i det sidste år og han har oplyst mig om, at han er nødt til at fyre mig til april 2012(det var i april i år min deltidssygemelding startede), hvis der ikke er kommet styr på forholdene. Jeg føler mig ret presset og vi gerne høre hvad I mener jeg kan/bør gøre.
Kærligst Betina
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 14:09   #2
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
jeg er forvirret og bekymret..

Hej med jer.
Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for råd, vejledning og hjælp. Jeg er forholdsvis ny i sygedagpengesystemet. Ganske kort: jeg er født med hofteskred som der er forsøgt at rette op på, resultatet af det blev en forskel i benlængde på 8 cm som der er lavet en ben forlængelse på 6 cm for. Følgerne har været at ben og hofte har fungeret nogenlunde ok og ved daglig brug af smertestillende i nu 20 år (fra sidste operation). Jeg har taget uddannelse og har haft fast fuldtidsarbejd under hele perioden. Jeg har pga. smerter været meget begrænset i mit fritidsliv/familieliv, men for 1 år siden tog smerterne kraftig til. Røgten billeder viser at min lårbensknogle er slidt skæv og derfor gnaver op i hofteskålen, brusken er slidt væk og der er en udhulning i hofteskålen. Og det er det der forårsager mine smerter.
Jeg har været ved speciallæge, fysioterapeut og egen læge. Alle har skrevet den samme konklusion: der er ingen behandlingsmuligheder og det eneste der kan gøres, er at nedsætte arbejdstiden for at give det mere ro.
Jeg er lærer og har optimale arbejdsstillinger i og med jeg kan gå, stå og sidde efter eget behov.
Jeg er nu i gang med at søge et flexjob ordning på min nuværende arbejdsplads. Jeg arbejder 17 timer om ugen og det virker til at være passende. I samarbejde med min arbejdsgiver har vi prøvet med forskellige timeantal og arbejdstider, og er nået frem til tre dage med 4 timer (resten af min arbejdstid er forberedelse). Grunde til at vi har været nød til at lave denne struktur er at jeg er på en daghøjskole, hvor undervisning bliver aflyst hver gang jeg er syg. Det gav i starten af perioden en masse bøvl, så derfor prøvede vi om det kunne strikkes samen på en anden måde. (derfor kan jeg heller ikke drage nytte af en §56 ordning.)
Sagsbehandlerforløbet:
Jeg ventede 7 uger fra henvendeles til min første tid. I denne periode fik jeg resurseprofilen tilsendt og den udfyldte jeg og sendte retur sammen med udtalelser fra læger mm. Ved første møde havde sagsbehandleren ikke læste mine papir, det bad jeg hende om at gøre, og det tog halvdelen af mødets tid. Og de næste 15 min gik med at hun spurgte ind til det hele og skrev det ned. Under samtalen kigger hun ind i skærmen foran hende og jeg får en følelse af, at hun ikke hører hvad jeg siger, og skal gentage en del flere gange.
Hun kunne oplyse at jeg vil blive kontaktet af en jobkonsulent, som vil komme på mit arbejde for at se mine arbejdsstillinger.
3 uger efter får jeg et opkald fra sagsbehandleren, hun ville høre om jeg havde fået det bedre. Det har jeg ikke og jeg beder hende informerer min arbejdsgiver om, at hun er i gang med denne sag, idet han rykker for en afklaring. Hun spørger min om jeg arbejder et sted, hvor jeg aldrig har været ansat, og jeg forklarer hende at jeg er lærer og arbejder på X skole. 20 min efter ringer hun igen og spørger mig om det samme, hun virker meget forvirret.
2 dage efter modtager jeg et brev om indkaldelse til et møde ” men henblik på mine muligheder for at vend tilbage eller delvist tilbage til arb. marked” mødet er pr telefon og der er anvist en telefontid. Dagen efter modtager jeg et brev fra en jobkonsulent, som indkalder mig til en samtale med ”henblik på virksomhedspraktik” I dette brev står der også at jeg ikke er tilknyttet til arbejdsmarkedet.
Mit spørgsmål er: Vil det være en god idé at finde en som kan hjælpe mig med at kører sagen? Jeg føler ikke der bliver lyttet og at de informationer der ligger ikke bliver læst. Jeg kender ikke ret og lov, men jeg fornemmer at det er MIG, der skal være den der samler trådene i denne sag. Og hvis ja, hvem kan hjælpe mig? Kan I anbefale nogen?
Jeg ved godt, at der sendes standartbreve ud, men jeg bliver bekymret, når de handler uden at læse min sag igennem. Min arbejdsgiver har været meget tålmodig i det sidste år og han har oplyst mig om, at han er nødt til at fyre mig til april 2012(det var i april i år min deltidssygemelding startede), hvis der ikke er kommet styr på forholdene. Jeg føler mig ret presset og vi gerne høre hvad I mener jeg kan/bør gøre.
Kærligst Betina
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 14:54   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er da ingen tvivl om at de har gang i noget rod med de forskellige sager i deres afdeling...

Jeg syntes det lyder meget underligt det forløb du beskriver med møderne og telefon samtalerne, som ikke er om din sag... Du spørger om det kan betale sig at koble en fagperson på... Det er der jo ikke et entydigt svar på, og i det her system er der kun garantier om at du helt sikkert vil forstå mere af din sag. Men et positivt resultat kan aldrig garanteres, selv sagsbehandlerne i kommunen kan ikke det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 14:58   #4
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej BSR
Velkommen til!
Det virker godt nok som om der allerede nu, er rod i din sagsbehandling.

En god ide er altid at SKRIVE til sagsbehandler.
Det er svært at dokumenter hvad der er sagt i en telefon.
Du kan bede om aktindsigt på de papirer der er på dig. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig.
Det er vigtigt at du retter alle misforståelser.
Problemet er ofte at der ikke er samarbejde mellem de forskellige afdelinger/instanser i jobcenteret. Derfor er det vigtigt at ud får taget alle misforståelserne i opløbet, og du kan forlange at din sagsbehandler samarbejder med jobcentret, din arbejdsplads og dig. Helst på én gang.
Det er kommunens pligt at være tovholder i din sag, men det ville være fornuftigt om du også var det. Det er trods alt din sag og dit liv det handler om

Ligeledes er det kommunens pligt at få oplyst sagen, men dette kan ikke lade sig gøre, uden et fornuftigt samarbejde med dig.

Håber du kan bruge det jeg har skrevet. Ellers skriver du jo bare igen
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 15:01   #5
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej BSR
Jeg har lige svaret dig på en anden tråd.
Jeg glemte at fortælle dig at du skal holde den samme tråd. Elles bliver både du og vi forvirret her på K10.
Sniffe
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 16:36   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har bedt web om, at lægge de to tråde sammen, inden det bliver alt for forvirret.

BSR, nu har du tilmeldt dig K10, dermed er du godt på vej til selv at få styr på tingene.

Nogle få gyldne råd:

Prøv at undgå telefonsamtaler, henvend dig meget gerne til sb (sagsbehandler) via mail.
Så kan du evt. bede hende om, at læse din mail igen, hvis der er noget hun ikke har forstået.
Når du afleverer noget til kommunen, så vil jeg anbefale dig, at aflevere det personligt ved skranken, og husk endelig, at bede om en kvittering på, at de har modtaget det.
Ting har det med at forsvinde.

Det er meget vigtigt, at du selv har styr på tingene (og det er du godt på vej til at få), som du allerede har fornemmet kan du ikke altid forvente, at andre har det.

Du bør finde en mappe/et ringbind hvori du kan sætte alle dine sagsakter og alle dine lægepapirer, sådan, at du har styr på tingene.

Det er tilladt, at optage (med f.eks. mobiltelefon, mp3'er eller diktafon) fra møder o.l. som man selv deltager i, men det kan blive noget bøvlet hvis du fortæller dem, at du gør det.

Det kan også være en god idé, at have en bisidder med, hvis du har mulighed for det.

Hvis du oplever, at sb ikke overholder aftaler eller på anden måde ikke gør hvad hun "skal", så kan du klage til jobcenterchefen.
I så fald skal du blot huske, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage da den ellers lander på sb's skrivebord.

Bliv i denne tråd, også når du har nye spørgsmål, så er det nemmere for os andre, at hjælpe dig.

Det gik dælme da hurtigt med, at få lagt trådene sammen. Tak web.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 22:28   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
velkommen :-)
hvad med din fagforening - har du ikke dem med på banen? Dem har jeg haft med som bisidder og som tovholder for mig, når jeg mistede overblikket....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 13:50   #8
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Hej igen. Hvor er i fantastiske! Tusind tak for alle jeres råd. Det virker som om rod i sagerne er normalt... Godt jeg skrev herinde og tak. Jeg holder jer opdateret. Venligst Betina
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 22:56   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hej igen. Hvor er i fantastiske! Tusind tak for alle jeres råd. Det virker som om rod i sagerne er normalt... Godt jeg skrev herinde og tak. Jeg holder jer opdateret. Venligst Betina
Det er ihvertfald ikke unormalt med lidt rod hist og her.

skriv endelig igen hvis der er noget du er i tvivl om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 16:08   #10
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Opdatering af hvad jeg gør efter at have fået hjælp og råd herinde. Tak til jer alle.

A: Har sendt en mail til Herning kommunes kontaktperson, hos handicapservice i Herning jobcenter, med henblik på at få hjælpemidler til at kunne udføre mit arbejde.
B: Er i gang med at skrive de forhold ned som jeg ikke mener, er i orden(jeg ved ikke om det berettiger en klage, men jeg vil fremlægge dem for min sagsbehandler):
1. min sagsbehandler ikke har læst mine papirer,
2. der er formelle fejl hvor jeg bliver indkaldt til diverse møder og praktikker selvom jeg er i arbejde,
3. min sagsbehandler ringer og forventer jeg har fået det bedre= hun har ikke læst papirerne fra min læge.
4. der har endnu ikke være en ergoterapeut ude på mit arbejde for at vurderer mine arbejdsstillinger
5. min sagsbehandler beder om telefonmøder, frem for personlige møder hvilket jeg finder upassende (det er muligvis mit problem, men jeg synes bare ikke man kan tage stilling til noget der omhandler mit arbejdsliv over telefonen..)
6. jeg får ikke respons på min mail til sagsbehandler, ej heller da jeg sender min resurseprofil.. ikke engang en mail om det er modtaget og med i sagen(?)
C: Jeg tager kopi af
• min resurseprofil (som jeg alene har udfyldt)
• min smerteskala, men et eksempel på en almindelig dag
• mine mails til sagsbehandler
• min mail til Herning kommunes kontaktperson, hos handicapservice i Herning jobcenter
• lægens udtalelse
• speciallægens udtalelse
• specifik helbredsattest: laves d. 4. og afleveres derefter
Og jeg afleverer det fysisk og beder om en kvittering for modtagelsen.
Er der noget jeg mangler ???
NEXT: Onsdag d. 4. kl. 9 skal til jeg møde med en jobkonsulent, der står i brevet vi skal finde en praktikplads til mig, fordi jeg ikke er i arbejde… hvordan skal jeg forberede mig til dette møde?? Som jeg skal tage fri fra mit arbejde for at deltage i (kan kommunen virkelig kræve det).
Venligst Betina - puha.. godt jeg fandt denne hjemmeside.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension