K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2013, 11:29   #11
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg har lige været til opfølgningssamtale på jobcentret, her stillede jeg det spørgsmål, hvis jeg bliver fyret - hvad gør jeg så? Svaret var: Du kommer herind på første ledighedsdag!
Jeg er ansat under funktionær loven, og har 6 mdr opsigelse og troede at kommunen ville have mig inde i job søgning systemet, i min opsigelses periode, bare for at være på forkant, hvis nu der skulle komme er job - men nej....
De vil høre fra mig på første ledighedsdag.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 12:42   #12
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Tusind tak for dit svar det var også det jeg mente måtte være gældende


Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Jeg har lige været til opfølgningssamtale på jobcentret, her stillede jeg det spørgsmål, hvis jeg bliver fyret - hvad gør jeg så? Svaret var: Du kommer herind på første ledighedsdag!
Jeg er ansat under funktionær loven, og har 6 mdr opsigelse og troede at kommunen ville have mig inde i job søgning systemet, i min opsigelses periode, bare for at være på forkant, hvis nu der skulle komme er job - men nej....
De vil høre fra mig på første ledighedsdag.
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 14:40   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buick Se meddelelser
Tusind tak for dit svar det var også det jeg mente måtte være gældende
Problemet er bare (eller kan blive det) hvis du ikke har det på skrift.

Du kan jo sende en mail til din egen kommune, og spørge dem, bare så'n helt hypotetisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 18:20   #14
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
se tråden fra okt. fritstillet i fleksjob nu i nyt fleksjob - det var den samme problematik der blev diskuteret.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 20:55   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Da jeg blev fyret og et stykke inde i opsigelsesperioden blev fritstillet, blev jeg oplyst at jeg måtte foretage mig hvad jeg ville indtil jeg var reelt ledig.
Kommunen mente ikke de havde nogen forpligtigelser overfor mig i den periode (hvilket jo nok handler om at de ikke får ekstra i kassen for at holde møder med os når vi er i job, og så bliver det jo bare skrevet på kontoen for spildt tid)

Man bør fortælle jobcenteret så snart man ved at man bliver ledig, men den tid indtil man er reelt ledig, er arbejdsgiverens.
Om arbejdsgiveren så synes man skal arbejde, samle legoklodser, spise flødeboller eller opholde sig under varme himmelstrøg i den periode, er "stjerne" ligemeget.

Personligt tog jeg til Caribien og og levede i sus og dus for den erstatning som arbejdsgiver skulle betale mig for uretsmæssig fyrring, og det var helt ok med jobcenteret hvor man først er til rådighed når man er ude af ansættelsesforholdet.

Mit råd er at kontakte jobcenteret for at meddele at du har sidste arbejdsdag xx.xx.xxxx og om der er noget du skal være opmærksom på inden den dato, når du er fritstillet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension