K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 21:58   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan er dét, det ville også være et lige gyldigt job for mig - men vi er jo ikke andre, måske er de glade for bare at have 'noget' at stå op til. Måske har de ikke ret mange kompetencer grundet sygdom.

Min pointe var også mere, at man kan få det job man aller helst vil have - og der er vi jo forskellige. Både hvad angår kunnen, uddannelse mm.

Synes bare også godt man kan udvise respekt overfor folk, uanset om de sætter jordbær på tærter eller langer recepter over disken.

Det at man gør sit bedste, uanset hvor trist det så forekommer andre, er da beundringsværdigt (i mine øjne). Jeg kan ikke engang sætte jordbær på tærter nede hos Bilka bageren - det er sgu da endnu mere skræmmende!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:07   #62
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan er dét, det ville også være et lige gyldigt job for mig - men vi er jo ikke andre, måske er de glade for bare at have 'noget' at stå op til. Måske har de ikke ret mange kompetencer grundet sygdom.

Min pointe var også mere, at man kan få det job man aller helst vil have - og der er vi jo forskellige. Både hvad angår kunnen, uddannelse mm.

Synes bare også godt man kan udvise respekt overfor folk, uanset om de sætter jordbær på tærter eller langer recepter over disken.

Det at man gør sit bedste, uanset hvor trist det så forekommer andre, er da beundringsværdigt (i mine øjne). Jeg kan ikke engang sætte jordbær på tærter nede hos Bilka bageren - det er sgu da endnu mere skræmmende!!
Det syntes jeg er fint formuleret, og dejligt hvis der kan blive plads til alle slags fisk i vandet. Store som små.
Pedro er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:10   #63
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Jeg tager også hatten af for folk deres prøver kræfter med noget, specialt noget jeg ikke selv gider.

Ærligt, jeg kunne godt have udtrykt mig pænere, jeg skal jo ikke gøre mig til dommer over andre evner og arbejde.

Folk synes også jeg er en nørd fordi jeg går alt for meget op i matematik.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:15   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der kan du selv se, fille - og jeg kan ikke engang hjælpe min søn i 3X med sine matematikopgaver

Der er OGSÅ OKAY at være nørd! det er faktisk lidt stilet

Selv falder jeg totalt af på næsten ALT her i livet
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:15   #65
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fille Se meddelelser
Jeg tager også hatten af for folk deres prøver kræfter med noget, specialt noget jeg ikke selv gider.

Ærligt, jeg kunne godt have udtrykt mig pænere, jeg skal jo ikke gøre mig til dommer over andre evner og arbejde.

Folk synes også jeg er en nørd fordi jeg går alt for meget op i matematik.
Jeg synes, det må være være en vidunderligt at være dygtig til matematik.
Der er jeg totalt hægtet af! Ville nok egne mig bedre til jordbærrene, selvom det nok bliver lidt kedeligt i længden.
Pedro er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:17   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så kan du øve dig i at tælle jordbærrene.....så kan jeg skære ud og øve mig i brøker!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:18   #67
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så kan du øve dig i at tælle jordbærrene.....så kan jeg skære ud og øve mig i brøker!!
Ork, sa...., hvor det kører nu, Helene
Pedro er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:25   #68
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Jeg tænker heller ikke det er et tilfældig antal bær der er på tærterne. Sæt man fik 2 for meget.

Jeg kan godt lide at, være en nørd. Det er rart når man ikke kan arbejde.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 22:30   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej for dælen da! 2 jordbær for meget, det ville høre ind under grov pligtforsømmelse nu til dags!!

Og jeg kan nu godt lide at bare være mig, nu hvor jeg hverken er nørd, arbejder eller på anden måde kan bidrage med noget

Man ved altid hvor man har MIG - det er faktisk lidt betryggende for sådan en som...mig.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 23:04   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er rent faktisk socialt bedrageri hvis man ikke meddeler kommunen om, at man har fået det markant bedre og muligvis er på forkert hylde.
Jamen det er vel næsten pointen i det hele, for hvis jeg f.eks. kan arbejde 4 timer om ugen når mine unger er flyttet hjemmefra, så har jeg jo ikke fået det "markant bedre", eller bedre i det hele taget, end da jeg blev tilkendt fp, på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg landede på 8 timer pr. uge, med store smerter til følge, og 2 hjemmeboende børn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kommunen skal træffe afgørelse om frakendelse af pension, hvis der er sket en væsentlig forbedring af arbejdsevnen, som medfører, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Samme pointe som ovenfor.
I f.eks. 2010 kunne man blive tilkendt fp med en arb.evne på 4 timer, så det, at man kan studere 4 timer om ugen, er jo ikke en forbedring af arb.evnen.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alt hvad der foregår i din fritid af træning, shopping (hihi), busture, fødselsdage, bankospil i pensionist klubben osv osv.................skal du ikke bede om lov til.
Hmmm, hvad er fritid når man er på fp?
Er det efter kl. 16 eller er det i weekenden?
Er der så også forskel på, om man går til blomsterbinding på aftenskole eller om man studerer græsk på universitet?


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sidste år arbejdede Jannie 8 timer i et job med løntilskud.

Der var reglerne for et realistik fleksjob 12½ time - Jannie lå langt fra. Kommunen var glad for at Jannie havde noget at stå op til og som kunne give lidt livsindhold og socialt netværk.

I år arbejder Jannie igen 8 timer - men nu kan Jannie visiteres til fleks på kun 2 timer.
Jannie arbejder faktisk 6 timer mere, hvilket er ret pænt, så måske kan Jannie istedet klare et fleksjob??

Reformerne er kun lavet for at spare førtidspensioner, regeringen siger der er 28.000 mennesker der kan visiteres til fleks i stedet for at gå på passiv forsørgelse.

Er Jannie en af dem??
Ikke nødvendigvis.
At arbejde i løntilskudsjob, eller skånejob, i 8 timer er ikke nødvendigvis = at man kan arbejde 100% i 2 timer.
Og for at visiteres til fleks på 2 timer skal der jo være udviklingspotentiale.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror du blander job med løntilskud sammen med jobs i beskyttede værksteder, som er for udviklingshæmmede.
Dette er ikke korrekt.
Min forrige arb.prøvning foregik på et beskyttet værksted, og eftersom det var her i byen hvor jeg bor, så er der nogle af dem, som var brugere på stedet (ansatte kunne man vel også kalde dem), jeg har lidt kendskab til.

En af brugerne har fibromyalgi, men kan ikke holde ud at gå hjemme, en anden er alkoholiker og fastholdes på stedet for ikke at gå i hundene, en tredje har forskellige fysiske problemer.
Og en tidligere bruger, som jeg også har kendskab til, var også alkoholiker.

Og endnu længere tilbage har jeg også kendskab til en bruger af stedet, som udelukkende havde fysiske problemer.

Men ja, der er også udviklingshæmmede brugere på stedet.

Og flere af brugerne lavede, rent ud sagt, ikke dagens gerning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på enkelt ydelse.. Antoniette Alt det andet 35 25-03-2012 14:50
Det er svært at læse en bog logikeren Dit og Dat 4 24-06-2011 15:47
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension