K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2016, 19:38   #1
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
kan jeg mon få bevilliget fleksjob ?

Jeg vil så gerne godkendes til fleksjob - og har også jobtilbud når min revalidering slutter 29. feb.. Men jeg er meget i tvivl om jeg magter at bruge flere ressourcer på at søge ( igen).

Min historie kort :
maj 2010-sygemeldt med depression, stress, belastningsreaktion. Forsøger at komme tilbage på arb- men kan ikke stige i timer i den grad som arbejdsgiver forlanger = ender med en fyring og har fået sdp siden 1. aug. 2011. Har i denne periode været igennem et forløb på Frederiksberg psyk med kognitiv terapi i gruppe og efterfølgende mange psykologtimer. Har også været omkring "cope stress" på BBH.

sept. 2011 starter jeg i min første virksomhedspraktik. Fortsat i mit eget fag men anden niche. målet er at jeg skal omskoles og komme op i tid. Omskolingen lykkedes, men jeg kommer ikke op i tid. Har det bedst ved ca 18-20 timer / uge på en arbejdsplads der fuldt ud tilgodeser mine skånebehov. I en enkelt uge nåede jeg op på 26 timer - men var efterfølgende sygemeldt...
Min praktikperiode ender med at vare i 20 mdr ( dvs til maj 2013) !!!
Efterfølgende søger jeg om fleksjob, kommer for rehab.teamet som afviser med begrundelsen at alle muligheder ikke er udtømte og at jeg jo kan tage et job på nedsat tid!!! De foreslår revalidering, og jeg påbegynder et revalideringsforløb samtidig med at jeg anker mit fleksafslag.

dec. 2013 forrevalidering
feb 2014 revalidering, fortsat i mit gamle fag men en ny niche. Målet er at komme op i tid mhp at blive selvforsørgende. Denne periode varer 15 mdr + 3 mdr forlængelse samme sted, dvs i alt 18 mdr. Og jeg kommer ikke op i tid. Kan klare lige omkring 18-20 timer/ uge- også her er mine skånebehov tilgodeset.

sept. 2015 revalidering et nyt sted hvor jeg ville kunne få et deltidsatbejde på 21 timer / uge efterfølgende. Reva.periode slutter d. 29.2.2016...

Jeg har hele vejen igennem haft god opbakning fra min psykiater fra Frederiksberg hosp. Jeg er fortsat medicineret men har det stabilt. der har dog været store svingninger i min tilstand. Aktuelt er det angssymptomerne som belaster mest. Jeg er dog vældig sårbar stadigvæk, der skal ikke meget til at aktivere stresssymptomerne.

Jeg måtte undervejs sælge min dejlige lejlighed- med tab. Er nu voldsom forgældet og får hjælp via den sociale retshjælp.

Så hvad skal jeg nu ? acceptere de 21 timer / uge eller forsøge mig igen med at søge fleksjob ???
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension